Kupé do nabídky Infiniti již řadu let neodmyslitelně patří. Proto bylo jasné, že s příchodem sedanu Q50 se dočkáme také přidružené sportovní varianty. Loňský detroitský koncept Q60 potom prozradil nejen jeho jméno, ale také dost o možné podobě. A přesně po roce se na stejném místě představila sériová podoba.
Produkční tvářička Q60 se od konceptu liší možná méně, než byste čekali. Zůstala velká maska chladiče s chromovaným rámečkem, „vykrojený“ C-sloupek i tvar světel v přední i zadní části. V obou dvou jsou přitom LED diody, což přináší například specifický světelný podpis. Styling karosérie se Japoncům vůbec hodně povedl, přičemž její tvar zaručuje koeficient odporu vzduchu cx = 0,28. Na výběr budou jen litá kola, základ má devatenáct palců, za příplatek budou poprvé u vozu Infiniti dostupné také dvacítky.
Kabina je, podobně jako u většiny konkurence, zaměřená na řidiče. Ten tak snadno najde ideální pozici za volantem, anatomické sedačky navíc poskytují vynikající poměr mezi komfortem a boční oporou. Obsluhu všech funkcí auta má na starosti multimediální systém InTuition, přes nějž řidič i jeho tři spolujezdci mohou nastavovat ventilaci, klimatizaci, polohu sedadel nebo navigaci. Dokonalý hudební doprovod zajišťuje aparatura Bose Performance Series s třinácti reproduktory v kombinaci se systémem Active Noise Cancellation, potlačující nežádoucí zvuky od motoru nebo kol. Na středovému tunelu nechybí otoční ovladač Drive Mode Selector s režimy Customise, Standard, Snow, Eco, Sport, Sport+.
Ten je silně provázána s poslední generací adaptivního řízení, jež bude standardem u šestiválcových modelů. Tím se dostáváme k pohonným jednotkám 4683 milimetru dlouhého kupé s rozvorem 2850 milimetrů. Slabším ze dvou nabízených motorů bude přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 211 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 350 Nm při 1500 ot./min. Přes sedmistupňovou automatickou převodovku jsou v tomto případě poháněna zadní kola. Třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly má jako silnější varianta 405 koní při 6400 ot./min a 475 Nm mezi 1600 - 5200 ot./min, přičemž stejná převodovka pohání všechna čtyři kola.
V provedení se čtyřválcem má podvozek stejné odpružení jako sedan Q50, přepracování se však dočkaly tlumiče i zavěšení. Šestiválec povýšil, když disponuje elektronicky ovládaným odpružením a lepšími tlumiči, jejichž tuhost lze nastavovat přes volič jízdních režimů. Z bezpečnostní výbavy nebude chybět panoramatický kamerový systém, inteligentní tempomat, nouzové brzdění s detekcí chodců, varování při opuštění jízdního pruhu nebo hlídání mrtvého úhlu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?