Kupé do nabídky Infiniti již řadu let neodmyslitelně patří. Proto bylo jasné, že s příchodem sedanu Q50 se dočkáme také přidružené sportovní varianty. Loňský detroitský koncept Q60 potom prozradil nejen jeho jméno, ale také dost o možné podobě. A přesně po roce se na stejném místě představila sériová podoba.
Produkční tvářička Q60 se od konceptu liší možná méně, než byste čekali. Zůstala velká maska chladiče s chromovaným rámečkem, „vykrojený“ C-sloupek i tvar světel v přední i zadní části. V obou dvou jsou přitom LED diody, což přináší například specifický světelný podpis. Styling karosérie se Japoncům vůbec hodně povedl, přičemž její tvar zaručuje koeficient odporu vzduchu cx = 0,28. Na výběr budou jen litá kola, základ má devatenáct palců, za příplatek budou poprvé u vozu Infiniti dostupné také dvacítky.
Kabina je, podobně jako u většiny konkurence, zaměřená na řidiče. Ten tak snadno najde ideální pozici za volantem, anatomické sedačky navíc poskytují vynikající poměr mezi komfortem a boční oporou. Obsluhu všech funkcí auta má na starosti multimediální systém InTuition, přes nějž řidič i jeho tři spolujezdci mohou nastavovat ventilaci, klimatizaci, polohu sedadel nebo navigaci. Dokonalý hudební doprovod zajišťuje aparatura Bose Performance Series s třinácti reproduktory v kombinaci se systémem Active Noise Cancellation, potlačující nežádoucí zvuky od motoru nebo kol. Na středovému tunelu nechybí otoční ovladač Drive Mode Selector s režimy Customise, Standard, Snow, Eco, Sport, Sport+.
Ten je silně provázána s poslední generací adaptivního řízení, jež bude standardem u šestiválcových modelů. Tím se dostáváme k pohonným jednotkám 4683 milimetru dlouhého kupé s rozvorem 2850 milimetrů. Slabším ze dvou nabízených motorů bude přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 211 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 350 Nm při 1500 ot./min. Přes sedmistupňovou automatickou převodovku jsou v tomto případě poháněna zadní kola. Třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly má jako silnější varianta 405 koní při 6400 ot./min a 475 Nm mezi 1600 - 5200 ot./min, přičemž stejná převodovka pohání všechna čtyři kola.
V provedení se čtyřválcem má podvozek stejné odpružení jako sedan Q50, přepracování se však dočkaly tlumiče i zavěšení. Šestiválec povýšil, když disponuje elektronicky ovládaným odpružením a lepšími tlumiči, jejichž tuhost lze nastavovat přes volič jízdních režimů. Z bezpečnostní výbavy nebude chybět panoramatický kamerový systém, inteligentní tempomat, nouzové brzdění s detekcí chodců, varování při opuštění jízdního pruhu nebo hlídání mrtvého úhlu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?