Kupé do nabídky Infiniti již řadu let neodmyslitelně patří. Proto bylo jasné, že s příchodem sedanu Q50 se dočkáme také přidružené sportovní varianty. Loňský detroitský koncept Q60 potom prozradil nejen jeho jméno, ale také dost o možné podobě. A přesně po roce se na stejném místě představila sériová podoba.
Produkční tvářička Q60 se od konceptu liší možná méně, než byste čekali. Zůstala velká maska chladiče s chromovaným rámečkem, „vykrojený“ C-sloupek i tvar světel v přední i zadní části. V obou dvou jsou přitom LED diody, což přináší například specifický světelný podpis. Styling karosérie se Japoncům vůbec hodně povedl, přičemž její tvar zaručuje koeficient odporu vzduchu cx = 0,28. Na výběr budou jen litá kola, základ má devatenáct palců, za příplatek budou poprvé u vozu Infiniti dostupné také dvacítky.
Kabina je, podobně jako u většiny konkurence, zaměřená na řidiče. Ten tak snadno najde ideální pozici za volantem, anatomické sedačky navíc poskytují vynikající poměr mezi komfortem a boční oporou. Obsluhu všech funkcí auta má na starosti multimediální systém InTuition, přes nějž řidič i jeho tři spolujezdci mohou nastavovat ventilaci, klimatizaci, polohu sedadel nebo navigaci. Dokonalý hudební doprovod zajišťuje aparatura Bose Performance Series s třinácti reproduktory v kombinaci se systémem Active Noise Cancellation, potlačující nežádoucí zvuky od motoru nebo kol. Na středovému tunelu nechybí otoční ovladač Drive Mode Selector s režimy Customise, Standard, Snow, Eco, Sport, Sport+.
Ten je silně provázána s poslední generací adaptivního řízení, jež bude standardem u šestiválcových modelů. Tím se dostáváme k pohonným jednotkám 4683 milimetru dlouhého kupé s rozvorem 2850 milimetrů. Slabším ze dvou nabízených motorů bude přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 211 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 350 Nm při 1500 ot./min. Přes sedmistupňovou automatickou převodovku jsou v tomto případě poháněna zadní kola. Třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly má jako silnější varianta 405 koní při 6400 ot./min a 475 Nm mezi 1600 - 5200 ot./min, přičemž stejná převodovka pohání všechna čtyři kola.
V provedení se čtyřválcem má podvozek stejné odpružení jako sedan Q50, přepracování se však dočkaly tlumiče i zavěšení. Šestiválec povýšil, když disponuje elektronicky ovládaným odpružením a lepšími tlumiči, jejichž tuhost lze nastavovat přes volič jízdních režimů. Z bezpečnostní výbavy nebude chybět panoramatický kamerový systém, inteligentní tempomat, nouzové brzdění s detekcí chodců, varování při opuštění jízdního pruhu nebo hlídání mrtvého úhlu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.