Pokud má premiéru zásadně vylepšená nová generace nějakého modelu, pak je většinou sice lehčí, ale také (alespoň minimálně) větší. V případě GMC Acadia, crossoveru střední třídy, to ale tak úplně neplatí.
Lépe řečeno platí jen polovina této definice, protože americký vůz mezigeneračně shodil 318 kilogramů, což vede nejen k nižší spotřebě, ale i lepším jízdním vlastnostem. Zároveň s dietou se ale Acadia také zmenšila, a to o nezanedbatelných 18,3 centimetrů do délky, 8,9 centimetrů do šířky a 9,9 centimetrů do výšky. Mezi nápravami je potom o 16,3 centimetrů méně. Přesto zůstalo uvnitř místo pro tři řady sedadel (ačkoliv vůz už není osmi- ale jen sedmimístný) a po sklopení obou zadních řad také 2237 litrů pro zavazadla.
Zvětšil se rovněž počet odkládacích prostor po celém interiéru, v autě je dokonce systém, upozorňující řidiče na zapomenuté předměty ve druhé a třetí řadě sedadel. Moderní tvary palubní desky zahrnuje především poslední generaci multimediálního systému IntelliLink s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Dále nechybí částečně digitalizovaná přístrojová deska, systém OnStar s připojením 4G LTE a možností udělat z auta WiFi hotspot nebo plejáda kvalitních materiálů v čele s kůží a dřevem.
Zvenku novou Acadii charakterizuje především velká maska chladiče, na níž navazují halogenová projektorová světla s LED diodami denního svícení. Z profilu zaujme čtvercové vykrojení blatníků, v nichž i velká litá kola možná vypadají malinko utopeně. Vzadu stojí za pozornost optika světel ve tvaru písmene C a stříbrně lakovaný difuzor se dvěma koncovkami výfuku. Jako již tradičně bude dostupné také luxusní provedení Denali, odlišující se chromovanou maskou chladiče, HID světlomety, chromovanými klikami dveří a šestipaprskovými koly.
O razantní dietě již byla řeč, podvozek jako takový potom využívá vzpěry MacPherson vpředu a pětiprvkové zavěšení vzadu. Na přání jsou dostupné elektronicky řízené tlumiče. Pod kapotou najdeme buď 2.5litrový čtyřválec o výkonu 197 koní s točivým momentem 258 Nm, nebo 3.5litrový šestiválec o výkonu 314 koní s točivým momentem 367 Nm. V obou případech přenáší sílu na přední kola šestistupňový automat, dostupná ale bude samozřejmě i čtyřkolka, respektive model All Terrain. Ten disponuje pohonem všech kol se dvěma spojkami, čímž je optimalizováno jeho fungování za jakýchkoliv okolností. Hlavní výhodou Acadie All Terrain je lepší průchodnost těžším terénem, vzdát se nicméně musíte třetí řady sedadel, místo níž je v kufru uzavíratelná schránka. Vizuálně potom auto poznáte podle rámečku masky v barvě karosérie, detailů v tmavém chromu a specifických kol.
Ani u jedné z variant nebude chybět volič jízdních režimů. Předokolka disponuje módy Normal, Snow, Sport a Trailer/Tow, čtyřkolka k nim přidává režimy 4x4 a Off-road a provedení All Terrain má místo posledně jmenovaného mód All Terrain. V nabídce se objeví také řada bezpečnostních asistentů v čele s detekcí chodců, panoramatickým kamerovým systémem, přednárazovým systémem, udržováním v jízdním pruhu, detekcí vzdálenosti od vozu vpředu nebo pomocníkem při jízdě s přívěsem. Výroba bude probíhat ve Spring Hill, začátek prodeje je naplánován na jaro tohoto roku.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.