GMC představuje novou generaci Acadie, je lehčí a menší než předchůdce

ar6, 24. ledna 2016, 03:10 Google+ North American International Auto Show 2016

Pokud má premiéru zásadně vylepšená nová generace nějakého modelu, pak je většinou sice lehčí, ale také (alespoň minimálně) větší. V případě GMC Acadia, crossoveru střední třídy, to ale tak úplně neplatí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GMC Acadia Denali je lehčí a menší než předchůdce.

GMC Acadia Denali je lehčí a menší než předchůdce. | foto: GMC

Sdílejte článek

Lépe řečeno platí jen polovina této definice, protože americký vůz mezigeneračně shodil 318 kilogramů, což vede nejen k nižší spotřebě, ale i lepším jízdním vlastnostem. Zároveň s dietou se ale Acadia také zmenšila, a to o nezanedbatelných 18,3 centimetrů do délky, 8,9 centimetrů do šířky a 9,9 centimetrů do výšky. Mezi nápravami je potom o 16,3 centimetrů méně. Přesto zůstalo uvnitř místo pro tři řady sedadel (ačkoliv vůz už není osmi- ale jen sedmimístný) a po sklopení obou zadních řad také 2237 litrů pro zavazadla.

Zvětšil se rovněž počet odkládacích prostor po celém interiéru, v autě je dokonce systém, upozorňující řidiče na zapomenuté předměty ve druhé a třetí řadě sedadel. Moderní tvary palubní desky zahrnuje především poslední generaci multimediálního systému IntelliLink s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto. Dále nechybí částečně digitalizovaná přístrojová deska, systém OnStar s připojením 4G LTE a možností udělat z auta WiFi hotspot nebo plejáda kvalitních materiálů v čele s kůží a dřevem.

img-responsive

GMC Acadia Denali uvnitř nabídne třeba infotainment IntelliLink. | foto: GMC

Zvenku novou Acadii charakterizuje především velká maska chladiče, na níž navazují halogenová projektorová světla s LED diodami denního svícení. Z profilu zaujme čtvercové vykrojení blatníků, v nichž i velká litá kola možná vypadají malinko utopeně. Vzadu stojí za pozornost optika světel ve tvaru písmene C a stříbrně lakovaný difuzor se dvěma koncovkami výfuku. Jako již tradičně bude dostupné také luxusní provedení Denali, odlišující se chromovanou maskou chladiče, HID světlomety, chromovanými klikami dveří a šestipaprskovými koly.

O razantní dietě již byla řeč, podvozek jako takový potom využívá vzpěry MacPherson vpředu a pětiprvkové zavěšení vzadu. Na přání jsou dostupné elektronicky řízené tlumiče. Pod kapotou najdeme buď 2.5litrový čtyřválec o výkonu 197 koní s točivým momentem 258 Nm, nebo 3.5litrový šestiválec o výkonu 314 koní s točivým momentem 367 Nm. V obou případech přenáší sílu na přední kola šestistupňový automat, dostupná ale bude samozřejmě i čtyřkolka, respektive model All Terrain. Ten disponuje pohonem všech kol se dvěma spojkami, čímž je optimalizováno jeho fungování za jakýchkoliv okolností. Hlavní výhodou Acadie All Terrain je lepší průchodnost těžším terénem, vzdát se nicméně musíte třetí řady sedadel, místo níž je v kufru uzavíratelná schránka. Vizuálně potom auto poznáte podle rámečku masky v barvě karosérie, detailů v tmavém chromu a specifických kol.

Ani u jedné z variant nebude chybět volič jízdních režimů. Předokolka disponuje módy Normal, Snow, Sport a Trailer/Tow, čtyřkolka k nim přidává režimy 4x4 a Off-road a provedení All Terrain má místo posledně jmenovaného mód All Terrain. V nabídce se objeví také řada bezpečnostních asistentů v čele s detekcí chodců, panoramatickým kamerovým systémem, přednárazovým systémem, udržováním v jízdním pruhu, detekcí vzdálenosti od vozu vpředu nebo pomocníkem při jízdě s přívěsem. Výroba bude probíhat ve Spring Hill, začátek prodeje je naplánován na jaro tohoto roku.

Vytisknout

Diskuze: GMC představuje novou generaci Acadie, je lehčí a menší než předchůdce

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

HMMVW V1 Gorilla vrací na trh původní Hummer.

Hummer je zpátky, jmenuje se HMMVW V1 Gorilla a pořádně naštve majitele Priusů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud