Genesis EQ900, jinde ve světě prodávaný pod označením G90, jsme Vám představili již včera. V mezičase ale Hyundai, mateřská automobilka Genesisu, uvolnil několik nových detailů, mezi nimiž nechybí ani kompletní rozměry vozu. A těmi překonává téměř veškerou konkurenci.
Na délku měří vyzyvatel Mercedesu třídy S, BMW řady 7 nebo Audi A8 celých 5205 mm. Z této hodnoty si 3160 mm „uzurpuje“ rozvor náprav, čímž se povedlo zvětšit prostor pro nohy zadních cestujících na 960 mm. Nástupce modelu Equus je široký 1915 mm a vysoký 1495 mm, takže ho na silnici určitě nepřehlédnete. Zavazadlový prostor pojme 484 litrů, což bude na několik golfových holí určitě stačit. K otázce rozměrů je nicméně třeba podotknout, že mnoho konkurentů umí nabídnout také prodlouženou délku a s ní i rozvor náprav.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Genesis EQ900 Audi A8 BMW řady 7 M-B třídy S Délka: 5205 mm 5135 mm 5089 mm 5116 mm Šířka: 1915 mm 1949 mm 1902 mm 1899 mm Výška: 1495 mm 1460 mm 1467 mm 1496 mm Rozvor: 3160 mm 2992 mm 3070 mm 3035 mm Kufr: 484 l 510 l 515 l 510 lHlavním poznávacím znamením prvního modelu automobilky Genesis je dlouhá kapota motoru, zakončená šestiúhelníkovou maskou chladiče. Světla jsou kompletně LED diodová, v předním nárazníku pak nechybí pruhy diod pro denní svícení. Mírné kontroverze budí zadní partie, které mohutným tvarováním víka kufru a vertikálním umístěním full-LED světel snad až příliš připomínají minulou generaci Mercedesu třídy S. Vzhledově zajímavá kola mají osmnáct nebo devatenáct palců, paleta laků karosérie, sahající od klasické bílé a černé až po zlatou nebo modrou, by pak měla dotvářet prémiový dojem z exteriéru.
A samozřejmě přenášet tyto pocity také dovnitř, kde se Jihokorejci opravdu snažili. Všechny myslitelné i nemyslitelné plochy jsou čalouněné kůží Nappa, sedadla pokrývá speciálně vyvinutá semianilinová useň od italského specialisty Concerio Pasubio. Výplně dveří, středový tunel nebo palubní desku navíc zdobí dřevěné dekory. Plusové body by u tradicionalistů mohly nabrat dva analogové budíky, mezi nimiž je sedmipalcový TFT displej palubního počítače. Mezi nejmenší ve svém segmentu rozhodně nebude patřit čtyřramenný multifunkční volant.
Další obrazovku, tentokrát s úhlopříčkou 12,3 palce a HD rozlišením, najdeme na středové konzoli. Její součástí je též parkovací kamera nebo panoramatický kamerový systém. Dokonalý hudební zážitek zajišťuje aparatura Lexicon s prostorovým zvukem a softwarem Clari-fi, který potlačuje nežádoucí zvuky v přehrávaných skladbách. Klimatizace je automatická třízónová, milovníci chytrých telefonů jistě ocení jejich bezdrátovou nabíječku. Čalounění sedadel už známe, díky ergonomickému systému Smart Posture Caring si však ta přední dokáži automaticky najít ideální polohu a tuhost jen na základě těla, které do něj usedne. Trochu konvenčnější je elektrické nastavování ve 22 směrech pro řidiče a 14 směrech pro spolujezdce vpředu a další dva cestující vzadu, sedící v samostatných VIP křeslech (prostřední sedadlo v některých verzích je skutečně nouzové).
Podvozek G90/EQ900 byl laděn na mnoha místech včetně legendárního Nürburgringu, není proto divu, že se může pochlubit „dokonalým“ sladěním komfortu a dobrých jízdních vlastností. Vpředu i vzadu najdeme víceprvkové zavěšení, podpořené adaptivním odpružením. Aby do kabiny nepronikal zbytečný hluk, mají kola Genesisu speciální design, dveře trojité těsnění a skla posílenou strukturu.
Pod kapotou, minimálně jihokorejské specifikace, se objeví trojice zážehových motorů. Nejslabší z nich je atmosférický šestiválec GDI, jež s objemu 3.8 litru dává 315 koní a 397 Nm. Silnější je přeplňovaný šestiválec 3.3 T-GDI o výkonu 370 koní s točivým momentem 510 Nm. Na vrcholku pyramidy stojí pětilitrový osmiválec o výkonu 425 koní s točivým momentem 520 Nm, který zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Celková hmotnost vozu je přitom podle verze 2420 - 2595 kilogramů. Všechny motorizace mají standardně osmistupňovou automatickou převodovku, přenášející výkon na zadní nebo v případě osmiválce na všechna kola. Čtyřkolka je ve formě příplatku dostupná i ke zbývajícím jednotkám.
Armáda bezpečnostních asistentů je díky luxusnímu postavení vozu prakticky nekonečná. Zahrnuje mimo jiné autonomní brzdy s detekcí chodců, hlídání mrtvého úhlu, sledování únavy řidiče, automatické přepínání světel, tempomat, udržování ve zvoleném jízdním pruhu a především systém, označovaný jako Highway Driving Assistance. Ten funguje na základě spolupráce tempomatu s udržováním v jízdním pruhu a má být cestou k plně autonomnímu řízení. Airbagů najdeme v autě hned devět.
Zatímco prodej v USA, Rusku a na Středním východě začne prodej až během příštího roku, na domácím trhu je Genesis EQ900 již k dispozici. Jeho cena startuje na 71 700 000 wonech (cca 1 505 000 korun) za atmosférický šestiválec s výbavou Luxury (dále ještě Premium Luxury a Prestige). Přeplňovaná verze se stejnou výbavovou skladbou startuje na 75 600 000 wonech (cca 1 587 000 korun) a osmiválec pouze v nejvyšším stupni Prestige pak na 114 900 000 wonech (cca 2 412 000 korun).
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.