Genesis EQ900, jinde ve světě prodávaný pod označením G90, jsme Vám představili již včera. V mezičase ale Hyundai, mateřská automobilka Genesisu, uvolnil několik nových detailů, mezi nimiž nechybí ani kompletní rozměry vozu. A těmi překonává téměř veškerou konkurenci.
Na délku měří vyzyvatel Mercedesu třídy S, BMW řady 7 nebo Audi A8 celých 5205 mm. Z této hodnoty si 3160 mm „uzurpuje“ rozvor náprav, čímž se povedlo zvětšit prostor pro nohy zadních cestujících na 960 mm. Nástupce modelu Equus je široký 1915 mm a vysoký 1495 mm, takže ho na silnici určitě nepřehlédnete. Zavazadlový prostor pojme 484 litrů, což bude na několik golfových holí určitě stačit. K otázce rozměrů je nicméně třeba podotknout, že mnoho konkurentů umí nabídnout také prodlouženou délku a s ní i rozvor náprav.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Genesis EQ900 Audi A8 BMW řady 7 M-B třídy S Délka: 5205 mm 5135 mm 5089 mm 5116 mm Šířka: 1915 mm 1949 mm 1902 mm 1899 mm Výška: 1495 mm 1460 mm 1467 mm 1496 mm Rozvor: 3160 mm 2992 mm 3070 mm 3035 mm Kufr: 484 l 510 l 515 l 510 lHlavním poznávacím znamením prvního modelu automobilky Genesis je dlouhá kapota motoru, zakončená šestiúhelníkovou maskou chladiče. Světla jsou kompletně LED diodová, v předním nárazníku pak nechybí pruhy diod pro denní svícení. Mírné kontroverze budí zadní partie, které mohutným tvarováním víka kufru a vertikálním umístěním full-LED světel snad až příliš připomínají minulou generaci Mercedesu třídy S. Vzhledově zajímavá kola mají osmnáct nebo devatenáct palců, paleta laků karosérie, sahající od klasické bílé a černé až po zlatou nebo modrou, by pak měla dotvářet prémiový dojem z exteriéru.
A samozřejmě přenášet tyto pocity také dovnitř, kde se Jihokorejci opravdu snažili. Všechny myslitelné i nemyslitelné plochy jsou čalouněné kůží Nappa, sedadla pokrývá speciálně vyvinutá semianilinová useň od italského specialisty Concerio Pasubio. Výplně dveří, středový tunel nebo palubní desku navíc zdobí dřevěné dekory. Plusové body by u tradicionalistů mohly nabrat dva analogové budíky, mezi nimiž je sedmipalcový TFT displej palubního počítače. Mezi nejmenší ve svém segmentu rozhodně nebude patřit čtyřramenný multifunkční volant.
Další obrazovku, tentokrát s úhlopříčkou 12,3 palce a HD rozlišením, najdeme na středové konzoli. Její součástí je též parkovací kamera nebo panoramatický kamerový systém. Dokonalý hudební zážitek zajišťuje aparatura Lexicon s prostorovým zvukem a softwarem Clari-fi, který potlačuje nežádoucí zvuky v přehrávaných skladbách. Klimatizace je automatická třízónová, milovníci chytrých telefonů jistě ocení jejich bezdrátovou nabíječku. Čalounění sedadel už známe, díky ergonomickému systému Smart Posture Caring si však ta přední dokáži automaticky najít ideální polohu a tuhost jen na základě těla, které do něj usedne. Trochu konvenčnější je elektrické nastavování ve 22 směrech pro řidiče a 14 směrech pro spolujezdce vpředu a další dva cestující vzadu, sedící v samostatných VIP křeslech (prostřední sedadlo v některých verzích je skutečně nouzové).
Podvozek G90/EQ900 byl laděn na mnoha místech včetně legendárního Nürburgringu, není proto divu, že se může pochlubit „dokonalým“ sladěním komfortu a dobrých jízdních vlastností. Vpředu i vzadu najdeme víceprvkové zavěšení, podpořené adaptivním odpružením. Aby do kabiny nepronikal zbytečný hluk, mají kola Genesisu speciální design, dveře trojité těsnění a skla posílenou strukturu.
Pod kapotou, minimálně jihokorejské specifikace, se objeví trojice zážehových motorů. Nejslabší z nich je atmosférický šestiválec GDI, jež s objemu 3.8 litru dává 315 koní a 397 Nm. Silnější je přeplňovaný šestiválec 3.3 T-GDI o výkonu 370 koní s točivým momentem 510 Nm. Na vrcholku pyramidy stojí pětilitrový osmiválec o výkonu 425 koní s točivým momentem 520 Nm, který zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Celková hmotnost vozu je přitom podle verze 2420 - 2595 kilogramů. Všechny motorizace mají standardně osmistupňovou automatickou převodovku, přenášející výkon na zadní nebo v případě osmiválce na všechna kola. Čtyřkolka je ve formě příplatku dostupná i ke zbývajícím jednotkám.
Armáda bezpečnostních asistentů je díky luxusnímu postavení vozu prakticky nekonečná. Zahrnuje mimo jiné autonomní brzdy s detekcí chodců, hlídání mrtvého úhlu, sledování únavy řidiče, automatické přepínání světel, tempomat, udržování ve zvoleném jízdním pruhu a především systém, označovaný jako Highway Driving Assistance. Ten funguje na základě spolupráce tempomatu s udržováním v jízdním pruhu a má být cestou k plně autonomnímu řízení. Airbagů najdeme v autě hned devět.
Zatímco prodej v USA, Rusku a na Středním východě začne prodej až během příštího roku, na domácím trhu je Genesis EQ900 již k dispozici. Jeho cena startuje na 71 700 000 wonech (cca 1 505 000 korun) za atmosférický šestiválec s výbavou Luxury (dále ještě Premium Luxury a Prestige). Přeplňovaná verze se stejnou výbavovou skladbou startuje na 75 600 000 wonech (cca 1 587 000 korun) a osmiválec pouze v nejvyšším stupni Prestige pak na 114 900 000 wonech (cca 2 412 000 korun).
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?