Zdá se to už jako zlý sen, ale bohužel jde o realitu. Nedávno jsme se mohli dočíst o tom, že Alfa Romeo Giulia bude uvedena na trhy s půlročním zpožděním. Jenomže dle posledních slov koncernu FCA se opozdí i jiné modely Alfy Romeo, ale také Maserati.
Deník Bloomberg přišel s informací, že u Alfy Romeo dojde konkrétně ke zpoždění nástupce modelu 166 a u Maserati si zase počkáme o něco déle na sériové Alfieri a vůbec první SUV. A důvod? FCA přesouvá investice za účelem přizpůsobení se čínskému trhu, kde je momentálně klesající poptávka. Původně se měla představit nová vlajková loď během roku 2017, ale kvůli i současným pracím na modernizaci MiTa a Giulietty se ukáže až o rok později.
Prozatím ještě probíhají diskuze nad investicemi do roku 2018, ale už víme, že Marchionne, šéf FCA, představí nový plán v lednu příštího roku. Za zpožděním stojí především onen pokles na čínském trhu, který nutí koncern Fiat Chrysler Automobiles změnit investiční plán v celkové výši 48 miliard eur po dobu následujících pěti let. Navíc koncern FCA ztratí také část zisku, jelikož před dvěma dny akcionáři schválili na valné hromadě vystoupení Ferrari z koncernu a stane se tak samostatnou značkou.
Alfa Romeo se má nově zaměřit výhradně na evropský trh a neusilovat o ten čínský. Proto pracuje momentálně na modernizaci Giulietty a MiTa, jejichž premiéra proběhne v první polovině roku 2016. Doslova se modlíme, aby nedošlo i k dalšímu opoždění vstupu Giulie na trh, ale stát se to prý může. Vůbec první SUV Alfy Romeo se mělo představit v druhé polovině příštího roku, ale dle nového rozhodnutí se odhalí až začátkem roku 2017.
Co se týče SUV od Maserati, premiéra je naplánovaná na březnový ženevský autosalon a měla by prý klapnout. Kdy však dojde k uvedení na trh, to se zatím neví. V průběhu příštího roku se má ukázat i středně velké SUV od Jeepu, ale přesnější termín prozatím neznáme. Na rovinu musíme uznat, že dříve zveřejněný plán Alfy Romeo, kdy chtěla uvést osm modelů za pět let, byl velmi ambiciózní. Nezbývá než doufat, že již k dalšímu zpoždění nedojde, protože je to již nenormální.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.