Zdá se to už jako zlý sen, ale bohužel jde o realitu. Nedávno jsme se mohli dočíst o tom, že Alfa Romeo Giulia bude uvedena na trhy s půlročním zpožděním. Jenomže dle posledních slov koncernu FCA se opozdí i jiné modely Alfy Romeo, ale také Maserati.
Deník Bloomberg přišel s informací, že u Alfy Romeo dojde konkrétně ke zpoždění nástupce modelu 166 a u Maserati si zase počkáme o něco déle na sériové Alfieri a vůbec první SUV. A důvod? FCA přesouvá investice za účelem přizpůsobení se čínskému trhu, kde je momentálně klesající poptávka. Původně se měla představit nová vlajková loď během roku 2017, ale kvůli i současným pracím na modernizaci MiTa a Giulietty se ukáže až o rok později.
Prozatím ještě probíhají diskuze nad investicemi do roku 2018, ale už víme, že Marchionne, šéf FCA, představí nový plán v lednu příštího roku. Za zpožděním stojí především onen pokles na čínském trhu, který nutí koncern Fiat Chrysler Automobiles změnit investiční plán v celkové výši 48 miliard eur po dobu následujících pěti let. Navíc koncern FCA ztratí také část zisku, jelikož před dvěma dny akcionáři schválili na valné hromadě vystoupení Ferrari z koncernu a stane se tak samostatnou značkou.
Alfa Romeo se má nově zaměřit výhradně na evropský trh a neusilovat o ten čínský. Proto pracuje momentálně na modernizaci Giulietty a MiTa, jejichž premiéra proběhne v první polovině roku 2016. Doslova se modlíme, aby nedošlo i k dalšímu opoždění vstupu Giulie na trh, ale stát se to prý může. Vůbec první SUV Alfy Romeo se mělo představit v druhé polovině příštího roku, ale dle nového rozhodnutí se odhalí až začátkem roku 2017.
Co se týče SUV od Maserati, premiéra je naplánovaná na březnový ženevský autosalon a měla by prý klapnout. Kdy však dojde k uvedení na trh, to se zatím neví. V průběhu příštího roku se má ukázat i středně velké SUV od Jeepu, ale přesnější termín prozatím neznáme. Na rovinu musíme uznat, že dříve zveřejněný plán Alfy Romeo, kdy chtěla uvést osm modelů za pět let, byl velmi ambiciózní. Nezbývá než doufat, že již k dalšímu zpoždění nedojde, protože je to již nenormální.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.