Zdá se to už jako zlý sen, ale bohužel jde o realitu. Nedávno jsme se mohli dočíst o tom, že Alfa Romeo Giulia bude uvedena na trhy s půlročním zpožděním. Jenomže dle posledních slov koncernu FCA se opozdí i jiné modely Alfy Romeo, ale také Maserati.
Deník Bloomberg přišel s informací, že u Alfy Romeo dojde konkrétně ke zpoždění nástupce modelu 166 a u Maserati si zase počkáme o něco déle na sériové Alfieri a vůbec první SUV. A důvod? FCA přesouvá investice za účelem přizpůsobení se čínskému trhu, kde je momentálně klesající poptávka. Původně se měla představit nová vlajková loď během roku 2017, ale kvůli i současným pracím na modernizaci MiTa a Giulietty se ukáže až o rok později.
Prozatím ještě probíhají diskuze nad investicemi do roku 2018, ale už víme, že Marchionne, šéf FCA, představí nový plán v lednu příštího roku. Za zpožděním stojí především onen pokles na čínském trhu, který nutí koncern Fiat Chrysler Automobiles změnit investiční plán v celkové výši 48 miliard eur po dobu následujících pěti let. Navíc koncern FCA ztratí také část zisku, jelikož před dvěma dny akcionáři schválili na valné hromadě vystoupení Ferrari z koncernu a stane se tak samostatnou značkou.
Alfa Romeo se má nově zaměřit výhradně na evropský trh a neusilovat o ten čínský. Proto pracuje momentálně na modernizaci Giulietty a MiTa, jejichž premiéra proběhne v první polovině roku 2016. Doslova se modlíme, aby nedošlo i k dalšímu opoždění vstupu Giulie na trh, ale stát se to prý může. Vůbec první SUV Alfy Romeo se mělo představit v druhé polovině příštího roku, ale dle nového rozhodnutí se odhalí až začátkem roku 2017.
Co se týče SUV od Maserati, premiéra je naplánovaná na březnový ženevský autosalon a měla by prý klapnout. Kdy však dojde k uvedení na trh, to se zatím neví. V průběhu příštího roku se má ukázat i středně velké SUV od Jeepu, ale přesnější termín prozatím neznáme. Na rovinu musíme uznat, že dříve zveřejněný plán Alfy Romeo, kdy chtěla uvést osm modelů za pět let, byl velmi ambiciózní. Nezbývá než doufat, že již k dalšímu zpoždění nedojde, protože je to již nenormální.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.