Zdá se to už jako zlý sen, ale bohužel jde o realitu. Nedávno jsme se mohli dočíst o tom, že Alfa Romeo Giulia bude uvedena na trhy s půlročním zpožděním. Jenomže dle posledních slov koncernu FCA se opozdí i jiné modely Alfy Romeo, ale také Maserati.
Deník Bloomberg přišel s informací, že u Alfy Romeo dojde konkrétně ke zpoždění nástupce modelu 166 a u Maserati si zase počkáme o něco déle na sériové Alfieri a vůbec první SUV. A důvod? FCA přesouvá investice za účelem přizpůsobení se čínskému trhu, kde je momentálně klesající poptávka. Původně se měla představit nová vlajková loď během roku 2017, ale kvůli i současným pracím na modernizaci MiTa a Giulietty se ukáže až o rok později.
Prozatím ještě probíhají diskuze nad investicemi do roku 2018, ale už víme, že Marchionne, šéf FCA, představí nový plán v lednu příštího roku. Za zpožděním stojí především onen pokles na čínském trhu, který nutí koncern Fiat Chrysler Automobiles změnit investiční plán v celkové výši 48 miliard eur po dobu následujících pěti let. Navíc koncern FCA ztratí také část zisku, jelikož před dvěma dny akcionáři schválili na valné hromadě vystoupení Ferrari z koncernu a stane se tak samostatnou značkou.
Alfa Romeo se má nově zaměřit výhradně na evropský trh a neusilovat o ten čínský. Proto pracuje momentálně na modernizaci Giulietty a MiTa, jejichž premiéra proběhne v první polovině roku 2016. Doslova se modlíme, aby nedošlo i k dalšímu opoždění vstupu Giulie na trh, ale stát se to prý může. Vůbec první SUV Alfy Romeo se mělo představit v druhé polovině příštího roku, ale dle nového rozhodnutí se odhalí až začátkem roku 2017.
Co se týče SUV od Maserati, premiéra je naplánovaná na březnový ženevský autosalon a měla by prý klapnout. Kdy však dojde k uvedení na trh, to se zatím neví. V průběhu příštího roku se má ukázat i středně velké SUV od Jeepu, ale přesnější termín prozatím neznáme. Na rovinu musíme uznat, že dříve zveřejněný plán Alfy Romeo, kdy chtěla uvést osm modelů za pět let, byl velmi ambiciózní. Nezbývá než doufat, že již k dalšímu zpoždění nedojde, protože je to již nenormální.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.