Renault Mégane přichází na trh, má atmosférickou šestnáctistovku a sebevědomé ceny

ar6, 30. listopadu 2015, 06:10 Google+

Souboj o pozici krále nižší střední třídy se s příchodem Opelu Astra a modernizací Kie Cee’d pořádně zdramatizoval. Své navíc bude chtít říct také Renault, jehož Mégane čtvrté generace se sice představil už v září, do prodeje ve své domovině ale míří až teď.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
V klasickém a sportovním provedení GT vstupuje nový Mégane na trh.

V klasickém a sportovním provedení GT vstupuje nový Mégane na trh. | foto: Renault

Sdílejte článek

Stalo se již pravidlem, že nové modely většinou využívají modulárních platforem, šetřící náklady, a výjimkou není v tomto směru ani Mégane. Pod jeho karosérii najdeme podlahovou plošinu CMF C/D, která ale kromě několika kompromisů přináší také značné výhody v podobě prvků, běžně určených dražším vozům. Typickým příkladem je například multimediální systém R-Link 2, o němž ale bude ještě řeč.

V porovnání s předchůdcem je prozatím pouze pětidveřový hatchback (očekává se dále příchod kombi a kupé) o 64 mm delší, 25 mm nižší, 6 mm širší a jeho rozvor náprav narostl o nezanedbatelných 28 mm. Aby to nebylo pouze relativní porovnávání, tak Renault Mégane měří na délku 4359 mm, na výšku 1447 mm, na šířku 1814 mm a mezi nápravami má 2669 mm. Kromě toho se zkrátil zadní převis o 21 mm na celkových 771 mm a rozchod kol narostl na 1591 mm vpředu a 1586 mm vzadu.

Rozměrové porovnání s konkurencí

  Renault Mégane Ford Focus Kia Cee'd Opel Astra VW Golf
Délka: 4359 mm 4360 mm 4310 mm 4370 mm 4255 mm
Šířka: 1814 mm 1823 mm 1780 mm 1809 mm 1799 mm
Výška: 1447 mm 1469 mm 1470 mm 1485 mm 1452 mm
Rozvor: 2669 mm 2648 mm 2650 mm 2662 mm 2637 mm
Kufr: 384/1247 l 363/1262 l 364/1250 l 370/1210 l 380/1270 l

Z nárůstu rozměrů samozřejmě profitují především cestující a zavazadla. Před koleny pasažérů ve druhé řadě sedadel je tak nyní 179 mm, mezi sedákem a střechou zbývá 866 mm a pro ramena nabídne Mégane 1390 mm. Kufr má základní objem 384 litrů, který jde ale sklopením zadních sedadel rozšířit až na 1247 litrů. Pod podlahou kufru potom čeká dalších 44 litrů na drobnosti.

Vzhled karosérie je výrazně ovlivněný novým Espacem a Talismanem. Na první pohled tedy upoutají pozornost až do nárazníku protažené LED diody denního svícení, doplněné v nejvyšší výbavě nebo za příplatek hlavními světly s moduly LED Pure Vision. Reflektory vizuálně spojuje maska chladiče s chromovanými lamelami a velkým logem automobilky. V zadní části auta najdeme rovněž LED diody, vyšperkované trojdimenzionálním efektem. Po vzoru Talismanu pak jejich orámování končí až ve středu víka kufru. Velikost kol se pohybuje od patnáctipalcových ocelových až po osmnáctipalcová litá.

img-responsive

Zadní světla jsou protažena až do středu pátých dveří, Renault Mégane. | foto: Renault

Naznačena už byla přítomnost multimediálního systému R-Link 2, který má sedmipalcovou horizontální nebo 8,7palcovou vertikální obrazovku. Vždy je jeho součástí navigační systém, hlasové ovládání, konektivita s chytrými telefony a samozřejmě dotykové ovládání s funkcí přibližování a oddalování pomocí prstů. Další displej v interiéru je barevným výstupem palubního počítače a vedle úhlopříčky sedm palců využívá i technologii TFT. Audiosystém profituje z většího průměru reproduktorů, které jsou navíc umístěny na lepším místě než doposud. Pro vyšší verze výbavy bude navíc v nabídce i soustava od Bose. Ve zbytku kabiny slibuje Renault měkčené plasty, podpořené kvalitním zpracováním, a vynikající polohu za volantem se sedadly, přinášející vyvážený poměr mezi komfortem a dobrou jízdní pozicí.

Specifickou pozici napříč spektrem výrobků Renaultu má volič jízdních režimů Multi-Sense, jehož přítomnost je samozřejmostí i u modelu nižší střední třídy. Přes ovladač v interiéru lze zvolit režim Neutral, Sport, Comfort, Perso a Eco. Kromě podsvícení kabiny upraví mód také nastavení odezvy motoru a případně též převodovky EDC. Upravit lze dále zvuk motoru, a to v režimu Normal, Comfort nebo Sport.

img-responsive

Dominantou interiéru je infotainment R-Link 2, Renault Mégane. | foto: Renault

Vedle standardního provedení se současně objeví i sportovnější derivát GT, „hrající si“ na plnohodnotné RS. Jeho hlavním posláním je zvýšit vizuální efekt pomocí 18palcových kol, bodykitu karosérie, střešního spoileru, difuzoru s dvojitou koncovkou výfuku nebo unikátního modrého laku Iron v kombinaci s prvky v odstínu Dark Metal. Uvnitř pak čekají anatomické sedačky s integrovanými hlavovými opěrkami a možností čalounění Alcantarou, prošívání modrou nití a modré dekorační plochy.

Nutno však podotknout, že GT není jen o vizuálním pozlátku. Například režim Eco v systému Multi-Sense nahradil RS Drive, ve výbavě se dále objeví Launch Control pro co nejlepší starty na semaforech nebo funkce Multi-Change Down, dovolující řidiči v manuálním režimu dvouspojkového automatu podřadit najednou o více stupňů v rychlém sledu za sebou. Speciálně pro Mégane GT je určeno řízení všech kol 4Control, fungující na principu natáčení zadních kol v opačném směru než kol předních (do 60 km/h, respektive 80 km/h v režimu Sport). Jako u každého správného sportovního stroje, ani tady nechybí přenastavení pružin, tlumičů nebo řízení, když místo elektronického posilovače Renault i nadále sází na klasický mechanický. Kotouče brzd jsou v průměru o 30 mm větší než u standardního provedení (320 mm vpředu a 290 mm vzadu).

Základní pohonnou jednotkou je přeplňovaná dvanáctistovka TCe v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou o výkonu 100 koní při 4500 ot./min s točivým momentem 175 Nm při 1500 ot./min. Velmi příjemnou zprávou je nabídka atmosférické šestnáctistovky SCe ve spojení s pětistupňovým manuálem o výkonu 115 koní při 5500 ot./min a točivém momentu 156 Nm při 4000 ot./min. Zpátky mezi přeplňované dvanáctistovky se Mégane vrací se 130koňovým TCe, jehož výkon vrcholí při 5500 ot./min a točivý moment 205 Nm při 2000 ot./min. Tato motorizace bude vedle manuálního šestikvaltu dostupná i s dvouspojkovým sedmistupňovým automatem EDC. Speciálně pro Mégane GT je určena šestnáctistovka TCe o výkonu 205 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 280 Nm při 2400 ot./min v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem EDC.

Technické údaje zážehových motorů

  1.6 SCe 1.2 TCe 1.2 TCe 1.2 TCe 1.6 TCe
Výkon: 115 k 100 k 130 k 130 k 205 k
Toč. moment: 156 Nm 175 Nm 205 Nm 205 Nm 280 Nm
Převodovka: 5 MT 6 MT 6 MT 7 EDC 7 EDC
Zrychlení: 12,2 s 12,3 s 10,6 s 10,1 s 7,1 s
Max. rychlost: 191 km/h 179 km/h 197 km/h 199 km/h 233 km/h
Spotřeba: NA l/100 km 5,4 l/100 km 5,3 l/100 km NA l/100 km 6 l/100 km

Nejslabším naftovým motorem je patnáctistovka dCi o výkonu 90 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 200 Nm při 1750 ot./min. Silnější verze téže jednotky má 110 koní a 260 Nm (250 Nm s automatem) při stejných hodnotách otáček jako slabší verze. Oba motory mají rovněž shodný šestistupňový manuál, nahraditelný v silnější specifikaci šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Šestnáctistovka dCi má 130 koní při 4000 ot./min a 320 Nm při 1750 ot./min, respektive 165 koní a 380 Nm v silnějším provedení pro Mégane GT. Pro něj je jedinou alternativou šestistupňový dvouspojkový automat EDC, zatímco 130koňová verze má pouze šestistupňovou manuální převodovku. Třešničkou na dortu se od roku 2017 stane diesel-elektrické provedení se spotřebou 2,9 l/100 km.

Technické údaje vznětových motorů

  1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi 1.6 dCi 1.6 dCi
Výkon: 90 k 110 k 110 k 130 k 165 k
Toč. moment: 220 Nm 260 Nm 250 Nm 320 Nm 380 Nm
Převodovka: 6 MT 6 MT 6 EDC 6 MT 6 EDC
Zrychlení: 13,4 s 11,2 s 12,3 s 10,0 s NA s
Max. rychlost: 174 km/h 188 km/h 187 km/h 198 km/h NA km/h
Spotřeba: 3,6 l/100 km 3,3 l/100 km 3,7 l/100 km 4 l/100 km NA l/100 km

Ve Francii bude Mégane dostupný v liniích Life, Zen, Business a Intens. V základu za 18 200 euro (cca 492 000 korun) nechybí šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, manuální klimatizace, elektrická přední okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, rádio s 4,2palcovým displejem a čtyřmi reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče, kožený multifunkční volant, LEDky denního svícení nebo 16palcová ocelová kola. Stupeň Zen s cenou od 21 000 euro (cca 568 000 korun) přináší navíc varování při vybočení z jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek s rychlostním omezením, zadní parkovací senzory, dvouzónovou automatickou klimatizaci, sedmipalcový TFT displej palubního počítače, elektricky ovládaná zadní okna, rádio se sedmipalcovou obrazovkou a osmi reproduktory, bezklíčkový vstup do vozu nebo 16palcová litá kola.

Linie Business za nejméně 21 400 euro (cca 578 000 korun) má navíc přední parkovací senzory, multimediální systém R-Link 2 se sedmipalcovou obrazovkou a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka. Výbava Intens za minimálně 25 400 euro (cca 686 000 korun) nabídne oproti stupni Zen přední parkovací senzory, couvací kameru, hlídání bezpečné vzdálenosti od auta vpředu, systém nouzového brzdění, elektricky sklopná zrcátka, volič jízdního režimů, infotainment R-Link 2 se sedmipalcovou obrazovkou, polokožené čalounění, volant čalouněný kůží Nappa, přední světla LED Pure Vision nebo 17palcová litá kola.

Na vrcholku pyramidy stojí provedení GT s cenou od 31 900 euro (cca 862 000 korun), mající oproti stupni Intens vedle již zmiňovaných optických prvků a systémů Launch Control a 4Control také vyhřívaná přední sedadla, startování tlačítkem a volant čalouněný perforovanou kůží Nappa.

V Česku se nový Mégane objeví v prvním čtvrtletí příštího roku, přičemž ceny budou i díky nástupu atmosférické šestnáctistovky určitě startovat kolem 350 tisíc korun.

Vytisknout

Diskuze: Renault Mégane přichází na trh, má atmosférickou šestnáctistovku a sebevědomé ceny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Alfa Romeo Giorgio Quadrifoglio

Nástupce Alfy Romeo 166 na zdařilých ilustracích, představí se přibližně za dva…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud