O Qorosu 5 byla na našich stránkách již jednou řeč. To když se čínsko-izraelská automobilka rozhodla k překvapivé předpremiéře na milánském Expu. Kompletní představení nicméně proběhlo až v minulých dnech na autosalonu v čínském Guangzhou. A myslím, že můžeme jen litovat, že nás tento model obloukem mine.
Ačkoliv v liniích přední části 4587 mm dlouhého a 1869 mm širokého SUV mohou někteří pozorovat lehkou podobnost s Range Roverem Evoque, v konečném součtu je Qoros 5 velice originální a přesně zapadá do modelové palety značky, aktuálně tvořené sedan a hatchbackem 3, respektive crossoverem 3 City SUV.
Přední maska dostala typické masivní logo automobilky, umístěné ve výrazném chromovaném rámečku. Nárazníky díky stříbrně lakovaným středům vyvolávají pocit, že by Qoros snad mohl projet i těžší terén, přičemž toto zdání ještě podporují plastové lemy blatníků. A ačkoliv je světlá výška slušných 180 mm, jinam než do městské džungle s autem stejně nepojedete. Ostatně právě ve městě nejvíce vyniknou atraktivně tvarované blatníky, vyplněné 19palcovými koly. Povšimněte si také decentního čísla 5 v nasávacím otvoru u předních dveří. Vzadu převládá, podobně jako u hatchbacku 3, plech nad sklem, což působí možná až zbytečně mohutně.
Kabina je podobně jako u zbytku portfolia velice jednoduchá, na čemž má lví podíl multimediální systém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, výrazně snižující počet tlačítek. Samozřejmá je synchronizace s chytrými telefony prostřednictvím služeb QorosCloud. Audiosystém pochází od renomované společnosti Bose a díky dodatečně namontovaným protihlukovým materiálům nabídne zvuk podobný tomu v koncertním sále. Veškeré materiály mají být měkčené a kvalitně zpracované, automobilka rovněž slibuje nadprůměrný prostor na zadních sedadlech (rozvor náprav je 2697 mm) a v zavazadlovém prostoru. Součástí výbavy bude panoramatické střešní okno.
Konstrukci karosérie tvoří z jedenašedesáti procent vysokopevnostní ocel, dvanáct procent potom připadá na za tepla tvarovanou vysokopevnostní ocel. Podvozek dostal vůbec poprvé zadní víceprvkovou nápravu, přičemž špičkové jízdní vlastnosti má zajistit také ideálně umístěné těžiště, široký rozchod kol a rozložení hmotnosti v poměru 50:50. Naopak komfort přichází od tlumičů, stavitelných ve čtyřech úrovních. Pod kapotou se objeví přeplňovaná zážehová šestnáctistovka o výkonu 156 koní s točivým momentem 230 Nm, spřažená se šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Zajímavou informací je, že motor plní emisní normu Euro 6.
Prodej Qorosu 5 se rozběhne v příštím roce, cena se bude pohybovat mezi 150 000 - 200 000 juany (cca 594 000 - 792 000 korun). S dovozem do Evropy se po fiasku s asi padesátkou prodaných vozů za tři roky prozatím nepočítá.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?