O Qorosu 5 byla na našich stránkách již jednou řeč. To když se čínsko-izraelská automobilka rozhodla k překvapivé předpremiéře na milánském Expu. Kompletní představení nicméně proběhlo až v minulých dnech na autosalonu v čínském Guangzhou. A myslím, že můžeme jen litovat, že nás tento model obloukem mine.
Ačkoliv v liniích přední části 4587 mm dlouhého a 1869 mm širokého SUV mohou někteří pozorovat lehkou podobnost s Range Roverem Evoque, v konečném součtu je Qoros 5 velice originální a přesně zapadá do modelové palety značky, aktuálně tvořené sedan a hatchbackem 3, respektive crossoverem 3 City SUV.
Přední maska dostala typické masivní logo automobilky, umístěné ve výrazném chromovaném rámečku. Nárazníky díky stříbrně lakovaným středům vyvolávají pocit, že by Qoros snad mohl projet i těžší terén, přičemž toto zdání ještě podporují plastové lemy blatníků. A ačkoliv je světlá výška slušných 180 mm, jinam než do městské džungle s autem stejně nepojedete. Ostatně právě ve městě nejvíce vyniknou atraktivně tvarované blatníky, vyplněné 19palcovými koly. Povšimněte si také decentního čísla 5 v nasávacím otvoru u předních dveří. Vzadu převládá, podobně jako u hatchbacku 3, plech nad sklem, což působí možná až zbytečně mohutně.
Kabina je podobně jako u zbytku portfolia velice jednoduchá, na čemž má lví podíl multimediální systém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, výrazně snižující počet tlačítek. Samozřejmá je synchronizace s chytrými telefony prostřednictvím služeb QorosCloud. Audiosystém pochází od renomované společnosti Bose a díky dodatečně namontovaným protihlukovým materiálům nabídne zvuk podobný tomu v koncertním sále. Veškeré materiály mají být měkčené a kvalitně zpracované, automobilka rovněž slibuje nadprůměrný prostor na zadních sedadlech (rozvor náprav je 2697 mm) a v zavazadlovém prostoru. Součástí výbavy bude panoramatické střešní okno.
Konstrukci karosérie tvoří z jedenašedesáti procent vysokopevnostní ocel, dvanáct procent potom připadá na za tepla tvarovanou vysokopevnostní ocel. Podvozek dostal vůbec poprvé zadní víceprvkovou nápravu, přičemž špičkové jízdní vlastnosti má zajistit také ideálně umístěné těžiště, široký rozchod kol a rozložení hmotnosti v poměru 50:50. Naopak komfort přichází od tlumičů, stavitelných ve čtyřech úrovních. Pod kapotou se objeví přeplňovaná zážehová šestnáctistovka o výkonu 156 koní s točivým momentem 230 Nm, spřažená se šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Zajímavou informací je, že motor plní emisní normu Euro 6.
Prodej Qorosu 5 se rozběhne v příštím roce, cena se bude pohybovat mezi 150 000 - 200 000 juany (cca 594 000 - 792 000 korun). S dovozem do Evropy se po fiasku s asi padesátkou prodaných vozů za tři roky prozatím nepočítá.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?