O Qorosu 5 byla na našich stránkách již jednou řeč. To když se čínsko-izraelská automobilka rozhodla k překvapivé předpremiéře na milánském Expu. Kompletní představení nicméně proběhlo až v minulých dnech na autosalonu v čínském Guangzhou. A myslím, že můžeme jen litovat, že nás tento model obloukem mine.
Ačkoliv v liniích přední části 4587 mm dlouhého a 1869 mm širokého SUV mohou někteří pozorovat lehkou podobnost s Range Roverem Evoque, v konečném součtu je Qoros 5 velice originální a přesně zapadá do modelové palety značky, aktuálně tvořené sedan a hatchbackem 3, respektive crossoverem 3 City SUV.
Přední maska dostala typické masivní logo automobilky, umístěné ve výrazném chromovaném rámečku. Nárazníky díky stříbrně lakovaným středům vyvolávají pocit, že by Qoros snad mohl projet i těžší terén, přičemž toto zdání ještě podporují plastové lemy blatníků. A ačkoliv je světlá výška slušných 180 mm, jinam než do městské džungle s autem stejně nepojedete. Ostatně právě ve městě nejvíce vyniknou atraktivně tvarované blatníky, vyplněné 19palcovými koly. Povšimněte si také decentního čísla 5 v nasávacím otvoru u předních dveří. Vzadu převládá, podobně jako u hatchbacku 3, plech nad sklem, což působí možná až zbytečně mohutně.
Kabina je podobně jako u zbytku portfolia velice jednoduchá, na čemž má lví podíl multimediální systém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, výrazně snižující počet tlačítek. Samozřejmá je synchronizace s chytrými telefony prostřednictvím služeb QorosCloud. Audiosystém pochází od renomované společnosti Bose a díky dodatečně namontovaným protihlukovým materiálům nabídne zvuk podobný tomu v koncertním sále. Veškeré materiály mají být měkčené a kvalitně zpracované, automobilka rovněž slibuje nadprůměrný prostor na zadních sedadlech (rozvor náprav je 2697 mm) a v zavazadlovém prostoru. Součástí výbavy bude panoramatické střešní okno.
Konstrukci karosérie tvoří z jedenašedesáti procent vysokopevnostní ocel, dvanáct procent potom připadá na za tepla tvarovanou vysokopevnostní ocel. Podvozek dostal vůbec poprvé zadní víceprvkovou nápravu, přičemž špičkové jízdní vlastnosti má zajistit také ideálně umístěné těžiště, široký rozchod kol a rozložení hmotnosti v poměru 50:50. Naopak komfort přichází od tlumičů, stavitelných ve čtyřech úrovních. Pod kapotou se objeví přeplňovaná zážehová šestnáctistovka o výkonu 156 koní s točivým momentem 230 Nm, spřažená se šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Zajímavou informací je, že motor plní emisní normu Euro 6.
Prodej Qorosu 5 se rozběhne v příštím roce, cena se bude pohybovat mezi 150 000 - 200 000 juany (cca 594 000 - 792 000 korun). S dovozem do Evropy se po fiasku s asi padesátkou prodaných vozů za tři roky prozatím nepočítá.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.