Qoros 5 kompletně odhalen, jeho absence v Evropě nás může mrzet

ar6, 23. listopadu 2015, 06:05 Google+

O Qorosu 5 byla na našich stránkách již jednou řeč. To když se čínsko-izraelská automobilka rozhodla k překvapivé předpremiéře na milánském Expu. Kompletní představení nicméně proběhlo až v minulých dnech na autosalonu v čínském Guangzhou. A myslím, že můžeme jen litovat, že nás tento model obloukem mine.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Konkurent Toyota RAV4 nebo Hondy CR-V, Qoros 5.

Konkurent Toyota RAV4 nebo Hondy CR-V, Qoros 5. | foto: Qoros

Sdílejte článek

Ačkoliv v liniích přední části 4587 mm dlouhého a 1869 mm širokého SUV mohou někteří pozorovat lehkou podobnost s Range Roverem Evoque, v konečném součtu je Qoros 5 velice originální a přesně zapadá do modelové palety značky, aktuálně tvořené sedan a hatchbackem 3, respektive crossoverem 3 City SUV.

Přední maska dostala typické masivní logo automobilky, umístěné ve výrazném chromovaném rámečku. Nárazníky díky stříbrně lakovaným středům vyvolávají pocit, že by Qoros snad mohl projet i těžší terén, přičemž toto zdání ještě podporují plastové lemy blatníků. A ačkoliv je světlá výška slušných 180 mm, jinam než do městské džungle s autem stejně nepojedete. Ostatně právě ve městě nejvíce vyniknou atraktivně tvarované blatníky, vyplněné 19palcovými koly. Povšimněte si také decentního čísla 5 v nasávacím otvoru u předních dveří. Vzadu převládá, podobně jako u hatchbacku 3, plech nad sklem, což působí možná až zbytečně mohutně.

img-responsive

Zadní část je možná až zbytečně mohutná, Qoros 5. | foto: Qoros

Kabina je podobně jako u zbytku portfolia velice jednoduchá, na čemž má lví podíl multimediální systém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, výrazně snižující počet tlačítek. Samozřejmá je synchronizace s chytrými telefony prostřednictvím služeb QorosCloud. Audiosystém pochází od renomované společnosti Bose a díky dodatečně namontovaným protihlukovým materiálům nabídne zvuk podobný tomu v koncertním sále. Veškeré materiály mají být měkčené a kvalitně zpracované, automobilka rovněž slibuje nadprůměrný prostor na zadních sedadlech (rozvor náprav je 2697 mm) a v zavazadlovém prostoru. Součástí výbavy bude panoramatické střešní okno.

Konstrukci karosérie tvoří z jedenašedesáti procent vysokopevnostní ocel, dvanáct procent potom připadá na za tepla tvarovanou vysokopevnostní ocel. Podvozek dostal vůbec poprvé zadní víceprvkovou nápravu, přičemž špičkové jízdní vlastnosti má zajistit také ideálně umístěné těžiště, široký rozchod kol a rozložení hmotnosti v poměru 50:50. Naopak komfort přichází od tlumičů, stavitelných ve čtyřech úrovních. Pod kapotou se objeví přeplňovaná zážehová šestnáctistovka o výkonu 156 koní s točivým momentem 230 Nm, spřažená se šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou. Zajímavou informací je, že motor plní emisní normu Euro 6.

Prodej Qorosu 5 se rozběhne v příštím roce, cena se bude pohybovat mezi 150 000 - 200 000 juany (cca 594 000 - 792 000 korun). S dovozem do Evropy se po fiasku s asi padesátkou prodaných vozů za tři roky prozatím nepočítá.

Vytisknout

Diskuze: Qoros 5 kompletně odhalen, jeho absence v Evropě nás může mrzet

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Základní cena je skoro 1,5 milionu korun, Range Rover Evoque Cabriolet.

Tato ženská kabelka Vás přijde pořádně draho, otevřený Evoque stojí půldruhého…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud