Mazda CX-9 dostala přeplňovaný motor SkyActiv-G, dotáhne se na německou prémii?

ar6, 20. listopadu 2015, 06:05 Google+ Los Angeles Auto Show 2015

V segmentu SUV je Mazda aktuálně zastoupena malou CX-3, kompaktní CX-5 a velkou CX-9. Ta přitom jako jediná ještě nedisponuje motory SkyActiv a úplnou implementací designového jazyka Kodo. Po včerejšku se už ale sluší spíše používat minulý čas, protože i CX-9 prošla generační obměnou. A je to obměna se vším všudy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Světla navazují na velkou masku chladiče, Mazda CX-9.

Světla navazují na velkou masku chladiče, Mazda CX-9. | foto: Mazda Motor

Sdílejte článek

Vzhledem k vysoké unifikaci celé modelové řady Mazda, skryté pod slůvkem Kodo, asi není třeba CX-9 po designové stránce více přibližovat. Na dominantní masku chladiče navazují vpředu LED světlomety, podběhy vyplňují 18- nebo 20palcová kola a zadní lampy mixují styl „šestky“ a MX-5. Paleta barev bude na severoamerickém trhu obsahovat červenou Soul, bílou Snowflake Pearl, stříbrnou Sonic, černou Jet, modrou Deep Crystal a šedou Titanium Flash. Na propagačních fotkách je model oděný do šedé Machine, která má zdůraznit fakt, že CX-9 vypadá jakoby byla odlita z jednoho kusu oceli.

img-responsive

Na fotkách je vozidlo v šedém odstínu Machine, Mazda CX-9. | foto: Mazda Motor

Do délky se konkurent Audi Q7 nebo BMW X5 smrskl o 30 mm na celkových 5065 mm, zároveň došlo k prodloužení rozvoru o 55 mm, což pozitivně pocítí mimo jiné nohy cestujících v zadní části auta. Maličký rozpor v délkách vysvětluje fakt, že přední převis je kratší o 59 mm a zadní převis o 25 mm. A-sloupek karosérie byla posunut o celých 100 mm dozadu, čímž se prodloužila kapota a posílil subjektivně vnímaný pocit síly skrze proporce vozu.

Kabina příznivce či dokonce majitele některé ze současných Mazd překvapí jen velice těžko. Rozvržení se skvěle do ruky padnoucím volantem, budíky ve třech samostatných tubusech (v jednom je 4,6palcový TFT displej) a volně stojící obrazovkou (velikost sedm nebo osm palců) multimediálního systému na vrcholku středové konzole se zkrátka nemění. Adekvátně ceně je použita kvalitní useň Nappa, LED podsvícení, dřevo nebo hliník. Na spodní část předního okna se promítají informace z barevného head up displeje. Podobně jako předchůdce, i nyní je CX-9 sedmimístným SUV, přičemž přístup na zadní sedadla je podle Mazdy tak jednoduchý, že jej zvládne i dítě. Všem lidem na palubě bude hrát k poslechu prémiové audio Bose s dvanácti reproduktory.

img-responsive

Kabina nijak nevybočuje z řady modelů Mazda, Mazda CX-9. | foto: Mazda Motor

Největší novinku celé generační výměny ale naleznete pod kapotou, kde je vůbec poprvé v historii Mazdy přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 2.5 litru, využívající technologie SkyActiv. Samozřejmě by to nebyla japonská automobilka bez nějakých vymožeností, proto tu máme například turbodmychadlo, upravující stupeň výfukové pulzace podle otáček motoru. Unikátní je též vhánění výfukových plynů k dmychadlu v nižších a vyšších otáčkách.

Výsledkem je 254 koní při 5000 ot./min a 420 Nm při 2000 ot./min, ale to jen ve chvíli, kdy použijete benzín s oktanovým číslem 93. Pokud pojede CX-9 na oktanové číslo 87, klesne hodnota maximálního výkonu na 230 koní. Vzhledem k zaměření se na americký trh není divu, že jedinou dostupnou převodovkou je šestistupňový automat v kombinaci s pohonem předních nebo všech kol. Přesná dynamická data zatím chybí, Mazdě se každopádně povedlo snížit hmotnost o 90 kilo s pohonem přední nápravy a dokonce 130 kilogramů s pohonem obou náprav. Díky tomu jsou okna o něco tlustší a došlo i na přepracování aktivního potlačování hluku, takže dovnitř proniká ve stovce o 12 procent méně hluku než doposud.

Pilířem bezpečnostní výbavy je balíček i-Activesense, obsahující hlídání mrtvého úhlu, radarový tempomat, udržování ve zvoleném jízdním pruhu, varování před opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, varování před blížícím se vozidlem vpředu, hlídání bezpečného odstupu, systém nouzového brzdění ve městě nebo brzdový asistent. Přední ventilované kotouče pak mají průměr 320 mm, zadní pevné kotouče dokonce 325 mm.

Do prodeje zamíří CX-9 v příštím roce, v Evropě jí nicméně nečekejte. Možná by se hodilo doplnit slovíčko zatím, protože minulá generace se u nás také neměla objevit a už se zde více než rok oficiálně prodává.

Vytisknout

Diskuze: Mazda CX-9 dostala přeplňovaný motor SkyActiv-G, dotáhne se na německou prémii?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

DS 7 Crossback

Test: DS7 Crossback 1,6 PureTech 225, francouzský elegán

Hyundai i20 N

Zcela nový Hyundai i20 N nabídne přes 200 koní a váhu stejnou jako soutěžní i20 Coupe WRC

Hyundai Ioniq EV

Hyundai Motor Czech přináší vlastní dotační program, ušetřit lze až 200 000 Kč!

Ilustrační foto

Škoda vzkázala, jak to bude po nových opatřeních vlády kvůli Covid-19

Alfa Romeo Stelvio

Přední hráč vycítil zájem a nabídne k pronájmu i SUV od Alfy Romeo

Volkswagen ID.3 dosáhl při testech Euro NCAP plného hodnocení pěti hvězd

Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol

Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

Ford Mustang Mach 1

Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

Lucie Borhyová je více než rok spojena s DS. Jejím novým strojem je DS 7 Crossback E-TENSE

Lucie Borhyová je spojena s DS. Ukázala zářivý úsměv a svůj nový vůz

Mercedes-Benz C 200 je stále ještě poměrně moderní, dobře vypadající, spolehlivý a za slušné peníze

TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

Peugeot 205 GTI

Restaurování ikony malých Hot Hatch

Renault Megane R. S.

Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Hyundai Ioniq EV

Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

Bývalý šampion F1 Nico Rosberg si test elektrického ID.R užil dešti navzdory

Bývalý šampion F1 dal jasný vzkaz, když vystoupil z ID.R po deštivém testu

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Nejslabší Enyaq iV 60 míří do předprodeje. Cena je ale stále nad "magickou" hranicí

reklama

Doporučujeme

Přední část bude trnem v oku především Ladě, Mitsubishi Outlander Sport.

Mitsubishi boří mýty, bezprecedentně kopíruje produkty AvtoVAZu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zcela nový Hyundai i20 N nabídne přes 200 koní a váhu stejnou jako soutěžní i20 Coupe WRC

  2. Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

  3. Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

  4. Škoda vzkázala, jak to bude po nových opatřeních vlády kvůli Covid-19

  5. Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

  6. Přední hráč vycítil zájem a nabídne k pronájmu i SUV od Alfy Romeo

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud