Mazda CX-9 dostala přeplňovaný motor SkyActiv-G, dotáhne se na německou prémii?

ar6, 20. listopadu 2015, 06:05 Google+ Los Angeles Auto Show 2015

V segmentu SUV je Mazda aktuálně zastoupena malou CX-3, kompaktní CX-5 a velkou CX-9. Ta přitom jako jediná ještě nedisponuje motory SkyActiv a úplnou implementací designového jazyka Kodo. Po včerejšku se už ale sluší spíše používat minulý čas, protože i CX-9 prošla generační obměnou. A je to obměna se vším všudy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Světla navazují na velkou masku chladiče, Mazda CX-9.

Světla navazují na velkou masku chladiče, Mazda CX-9. | foto: Mazda Motor

Sdílejte článek

Vzhledem k vysoké unifikaci celé modelové řady Mazda, skryté pod slůvkem Kodo, asi není třeba CX-9 po designové stránce více přibližovat. Na dominantní masku chladiče navazují vpředu LED světlomety, podběhy vyplňují 18- nebo 20palcová kola a zadní lampy mixují styl „šestky“ a MX-5. Paleta barev bude na severoamerickém trhu obsahovat červenou Soul, bílou Snowflake Pearl, stříbrnou Sonic, černou Jet, modrou Deep Crystal a šedou Titanium Flash. Na propagačních fotkách je model oděný do šedé Machine, která má zdůraznit fakt, že CX-9 vypadá jakoby byla odlita z jednoho kusu oceli.

img-responsive

Na fotkách je vozidlo v šedém odstínu Machine, Mazda CX-9. | foto: Mazda Motor

Do délky se konkurent Audi Q7 nebo BMW X5 smrskl o 30 mm na celkových 5065 mm, zároveň došlo k prodloužení rozvoru o 55 mm, což pozitivně pocítí mimo jiné nohy cestujících v zadní části auta. Maličký rozpor v délkách vysvětluje fakt, že přední převis je kratší o 59 mm a zadní převis o 25 mm. A-sloupek karosérie byla posunut o celých 100 mm dozadu, čímž se prodloužila kapota a posílil subjektivně vnímaný pocit síly skrze proporce vozu.

Kabina příznivce či dokonce majitele některé ze současných Mazd překvapí jen velice těžko. Rozvržení se skvěle do ruky padnoucím volantem, budíky ve třech samostatných tubusech (v jednom je 4,6palcový TFT displej) a volně stojící obrazovkou (velikost sedm nebo osm palců) multimediálního systému na vrcholku středové konzole se zkrátka nemění. Adekvátně ceně je použita kvalitní useň Nappa, LED podsvícení, dřevo nebo hliník. Na spodní část předního okna se promítají informace z barevného head up displeje. Podobně jako předchůdce, i nyní je CX-9 sedmimístným SUV, přičemž přístup na zadní sedadla je podle Mazdy tak jednoduchý, že jej zvládne i dítě. Všem lidem na palubě bude hrát k poslechu prémiové audio Bose s dvanácti reproduktory.

img-responsive

Kabina nijak nevybočuje z řady modelů Mazda, Mazda CX-9. | foto: Mazda Motor

Největší novinku celé generační výměny ale naleznete pod kapotou, kde je vůbec poprvé v historii Mazdy přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 2.5 litru, využívající technologie SkyActiv. Samozřejmě by to nebyla japonská automobilka bez nějakých vymožeností, proto tu máme například turbodmychadlo, upravující stupeň výfukové pulzace podle otáček motoru. Unikátní je též vhánění výfukových plynů k dmychadlu v nižších a vyšších otáčkách.

Výsledkem je 254 koní při 5000 ot./min a 420 Nm při 2000 ot./min, ale to jen ve chvíli, kdy použijete benzín s oktanovým číslem 93. Pokud pojede CX-9 na oktanové číslo 87, klesne hodnota maximálního výkonu na 230 koní. Vzhledem k zaměření se na americký trh není divu, že jedinou dostupnou převodovkou je šestistupňový automat v kombinaci s pohonem předních nebo všech kol. Přesná dynamická data zatím chybí, Mazdě se každopádně povedlo snížit hmotnost o 90 kilo s pohonem přední nápravy a dokonce 130 kilogramů s pohonem obou náprav. Díky tomu jsou okna o něco tlustší a došlo i na přepracování aktivního potlačování hluku, takže dovnitř proniká ve stovce o 12 procent méně hluku než doposud.

Pilířem bezpečnostní výbavy je balíček i-Activesense, obsahující hlídání mrtvého úhlu, radarový tempomat, udržování ve zvoleném jízdním pruhu, varování před opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, varování před blížícím se vozidlem vpředu, hlídání bezpečného odstupu, systém nouzového brzdění ve městě nebo brzdový asistent. Přední ventilované kotouče pak mají průměr 320 mm, zadní pevné kotouče dokonce 325 mm.

Do prodeje zamíří CX-9 v příštím roce, v Evropě jí nicméně nečekejte. Možná by se hodilo doplnit slovíčko zatím, protože minulá generace se u nás také neměla objevit a už se zde více než rok oficiálně prodává.

Vytisknout

Diskuze: Mazda CX-9 dostala přeplňovaný motor SkyActiv-G, dotáhne se na německou prémii?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

reklama

Doporučujeme

Přední část bude trnem v oku především Ladě, Mitsubishi Outlander Sport.

Mitsubishi boří mýty, bezprecedentně kopíruje produkty AvtoVAZu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud