V segmentu SUV je Mazda aktuálně zastoupena malou CX-3, kompaktní CX-5 a velkou CX-9. Ta přitom jako jediná ještě nedisponuje motory SkyActiv a úplnou implementací designového jazyka Kodo. Po včerejšku se už ale sluší spíše používat minulý čas, protože i CX-9 prošla generační obměnou. A je to obměna se vším všudy.
Vzhledem k vysoké unifikaci celé modelové řady Mazda, skryté pod slůvkem Kodo, asi není třeba CX-9 po designové stránce více přibližovat. Na dominantní masku chladiče navazují vpředu LED světlomety, podběhy vyplňují 18- nebo 20palcová kola a zadní lampy mixují styl „šestky“ a MX-5. Paleta barev bude na severoamerickém trhu obsahovat červenou Soul, bílou Snowflake Pearl, stříbrnou Sonic, černou Jet, modrou Deep Crystal a šedou Titanium Flash. Na propagačních fotkách je model oděný do šedé Machine, která má zdůraznit fakt, že CX-9 vypadá jakoby byla odlita z jednoho kusu oceli.
Do délky se konkurent Audi Q7 nebo BMW X5 smrskl o 30 mm na celkových 5065 mm, zároveň došlo k prodloužení rozvoru o 55 mm, což pozitivně pocítí mimo jiné nohy cestujících v zadní části auta. Maličký rozpor v délkách vysvětluje fakt, že přední převis je kratší o 59 mm a zadní převis o 25 mm. A-sloupek karosérie byla posunut o celých 100 mm dozadu, čímž se prodloužila kapota a posílil subjektivně vnímaný pocit síly skrze proporce vozu.
Kabina příznivce či dokonce majitele některé ze současných Mazd překvapí jen velice těžko. Rozvržení se skvěle do ruky padnoucím volantem, budíky ve třech samostatných tubusech (v jednom je 4,6palcový TFT displej) a volně stojící obrazovkou (velikost sedm nebo osm palců) multimediálního systému na vrcholku středové konzole se zkrátka nemění. Adekvátně ceně je použita kvalitní useň Nappa, LED podsvícení, dřevo nebo hliník. Na spodní část předního okna se promítají informace z barevného head up displeje. Podobně jako předchůdce, i nyní je CX-9 sedmimístným SUV, přičemž přístup na zadní sedadla je podle Mazdy tak jednoduchý, že jej zvládne i dítě. Všem lidem na palubě bude hrát k poslechu prémiové audio Bose s dvanácti reproduktory.
Největší novinku celé generační výměny ale naleznete pod kapotou, kde je vůbec poprvé v historii Mazdy přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 2.5 litru, využívající technologie SkyActiv. Samozřejmě by to nebyla japonská automobilka bez nějakých vymožeností, proto tu máme například turbodmychadlo, upravující stupeň výfukové pulzace podle otáček motoru. Unikátní je též vhánění výfukových plynů k dmychadlu v nižších a vyšších otáčkách.
Výsledkem je 254 koní při 5000 ot./min a 420 Nm při 2000 ot./min, ale to jen ve chvíli, kdy použijete benzín s oktanovým číslem 93. Pokud pojede CX-9 na oktanové číslo 87, klesne hodnota maximálního výkonu na 230 koní. Vzhledem k zaměření se na americký trh není divu, že jedinou dostupnou převodovkou je šestistupňový automat v kombinaci s pohonem předních nebo všech kol. Přesná dynamická data zatím chybí, Mazdě se každopádně povedlo snížit hmotnost o 90 kilo s pohonem přední nápravy a dokonce 130 kilogramů s pohonem obou náprav. Díky tomu jsou okna o něco tlustší a došlo i na přepracování aktivního potlačování hluku, takže dovnitř proniká ve stovce o 12 procent méně hluku než doposud.
Pilířem bezpečnostní výbavy je balíček i-Activesense, obsahující hlídání mrtvého úhlu, radarový tempomat, udržování ve zvoleném jízdním pruhu, varování před opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, varování před blížícím se vozidlem vpředu, hlídání bezpečného odstupu, systém nouzového brzdění ve městě nebo brzdový asistent. Přední ventilované kotouče pak mají průměr 320 mm, zadní pevné kotouče dokonce 325 mm.
Do prodeje zamíří CX-9 v příštím roce, v Evropě jí nicméně nečekejte. Možná by se hodilo doplnit slovíčko zatím, protože minulá generace se u nás také neměla objevit a už se zde více než rok oficiálně prodává.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.