Škoda představila žhavý pick-up FUNstar

funstar
funstar, foto: Autoexpresss.co.uk
ar3 28. dubna 2015 20:30
Sdílej:

Stejně jako každý rok se i letos stane okolí německého jezera Wörthersee dějištěm legendárního srazu majitelů a milovníků Golfu GTI. Není žádné tajemství, že se VW vždy na této akci vytáhne s nějakým odvážným konceptem. Je to ale Škoda, kdo na sebe strhl pozornost se svou novinkou určenou pro tuto akci.

Vůz, o kterém je řeč, nese jméno Škoda FUNstar. Již podle názvu je jasné, že se jedná o duševního nástupce dnes již stařičké Felicie Fun. Stejně jako u legendrní „Feldy“ se i zde jedná o malý designový pick-up. Bohužel se ale nebude narozdíl od předchůdce nikdy sériově vyrábět.

Za svůj vznik vděčí FUNstar skupině studentů Škoda Akademie. Automobilka tak pokračuje ve spolupráci s mladými lidmi, kteří přináší nový a svěží pohled na design vozů, jak bylo možné vidět v předešlém studentském projektu – Škoda Citijet.

Vůz je postaven na základě Škody Fabie třetí generace. Pod kapotou se skrývá motor o objemu 1.2 litru produkující 110 koní.  Tento výkon je přenášen skrze automatickou převodovku DSG na přední kola. Celý exteriér je oděn do kabátu bílé a šedé barvy, kterou si FUNstar vypůjčil od Octavie RS, stejně jako 18“ kola. Interiér i exteriér je plný doplňků v, pro Škodovku typické, zelené barvě. Ovšem vzhled není jediná odlišnost od sériové Fabie. Značnou proměnou prošla i zvuková stránka. Rádio je sice originální, ovšem na pomoc mu přišel zesilovač a subwooofer z nového Superbu. A aby toho hluku nebylo málo, byl do výfukového systému vložen rezonátor. Díky tomu se i malá škodovka nebojí pořádně zařvat.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?