Stejně jako každý rok se i letos stane okolí německého jezera Wörthersee dějištěm legendárního srazu majitelů a milovníků Golfu GTI. Není žádné tajemství, že se VW vždy na této akci vytáhne s nějakým odvážným konceptem. Je to ale Škoda, kdo na sebe strhl pozornost se svou novinkou určenou pro tuto akci.
Vůz, o kterém je řeč, nese jméno Škoda FUNstar. Již podle názvu je jasné, že se jedná o duševního nástupce dnes již stařičké Felicie Fun. Stejně jako u legendrní „Feldy“ se i zde jedná o malý designový pick-up. Bohužel se ale nebude narozdíl od předchůdce nikdy sériově vyrábět.
Za svůj vznik vděčí FUNstar skupině studentů Škoda Akademie. Automobilka tak pokračuje ve spolupráci s mladými lidmi, kteří přináší nový a svěží pohled na design vozů, jak bylo možné vidět v předešlém studentském projektu – Škoda Citijet.
Vůz je postaven na základě Škody Fabie třetí generace. Pod kapotou se skrývá motor o objemu 1.2 litru produkující 110 koní. Tento výkon je přenášen skrze automatickou převodovku DSG na přední kola. Celý exteriér je oděn do kabátu bílé a šedé barvy, kterou si FUNstar vypůjčil od Octavie RS, stejně jako 18“ kola. Interiér i exteriér je plný doplňků v, pro Škodovku typické, zelené barvě. Ovšem vzhled není jediná odlišnost od sériové Fabie. Značnou proměnou prošla i zvuková stránka. Rádio je sice originální, ovšem na pomoc mu přišel zesilovač a subwooofer z nového Superbu. A aby toho hluku nebylo málo, byl do výfukového systému vložen rezonátor. Díky tomu se i malá škodovka nebojí pořádně zařvat.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?