Stejně jako každý rok se i letos stane okolí německého jezera Wörthersee dějištěm legendárního srazu majitelů a milovníků Golfu GTI. Není žádné tajemství, že se VW vždy na této akci vytáhne s nějakým odvážným konceptem. Je to ale Škoda, kdo na sebe strhl pozornost se svou novinkou určenou pro tuto akci.
Vůz, o kterém je řeč, nese jméno Škoda FUNstar. Již podle názvu je jasné, že se jedná o duševního nástupce dnes již stařičké Felicie Fun. Stejně jako u legendrní „Feldy“ se i zde jedná o malý designový pick-up. Bohužel se ale nebude narozdíl od předchůdce nikdy sériově vyrábět.
Za svůj vznik vděčí FUNstar skupině studentů Škoda Akademie. Automobilka tak pokračuje ve spolupráci s mladými lidmi, kteří přináší nový a svěží pohled na design vozů, jak bylo možné vidět v předešlém studentském projektu – Škoda Citijet.
Vůz je postaven na základě Škody Fabie třetí generace. Pod kapotou se skrývá motor o objemu 1.2 litru produkující 110 koní. Tento výkon je přenášen skrze automatickou převodovku DSG na přední kola. Celý exteriér je oděn do kabátu bílé a šedé barvy, kterou si FUNstar vypůjčil od Octavie RS, stejně jako 18“ kola. Interiér i exteriér je plný doplňků v, pro Škodovku typické, zelené barvě. Ovšem vzhled není jediná odlišnost od sériové Fabie. Značnou proměnou prošla i zvuková stránka. Rádio je sice originální, ovšem na pomoc mu přišel zesilovač a subwooofer z nového Superbu. A aby toho hluku nebylo málo, byl do výfukového systému vložen rezonátor. Díky tomu se i malá škodovka nebojí pořádně zařvat.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.