První jízdní dojmy: Kia Soul EV - lepší než si myslíte

Kia Soul
Kia Soul, foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz
ar2 12. září 2014 17:27
Sdílej:

Kia rozšiřuje svou bohatou nabídku modelů o elektromobil. Kiu Soul EV dnes oficiálně představila a my jsme jí měli možnost otestovat. Jak jezdí Soul na elektřinu a nejen to se dozvíte v následujících řádcích.

Soul EV se řadí mezi nejpraktičtější elektromobily na  evropském trhu. Zároveň snoubí progresivní moderní design, s velkorysou nabídkou prostoru, praktičnosti a reálným dojezdem přes 180 kilometrů.

Design – osobitý kabát v eko verzi

Šetrnost k životnímu prostředí se promítá i v designu, který  byl decentně pozměněn. Nový tvar přední masky, speciální design 16“ litých kol, pneumatiky s nízkým valivým odporem, nebo nový design zadních sdružených svítilen s led svítilnami, které tvoří písmeno E, což evokuje slovo Elektromobil, popřípadě Elektromobilita.

Interiér – ekologické plasty stále na moderní vlně

Interiér doznal oproti exteriéru méně výrazné designové změny. Celý kokpit je více zaměřen na řidiče a velkou proměnou prošly použité materiály. Nové potahy sedadel, nebo plasty na rostlinné bázi, to vše umocňuje dobrý pocit ve vozidle, stejně ticho, které v interiéru panuje.

To co ve vás interiér Soulu EV zanechá, je pocit kvalitního zpracování s vynikající ergonomikou a materiály. Kia chce stále pokračovat v zdokonalování v oblasti interiérů a tak se odlišit od ostatních automobilek.

Jízda – ticho, síla, úspora a pohodlí

Slovo Elektromobilita přesně vystihuje nový Soul EV. Elektro – šetrný provoz, dynamické schopnosti vozu, Mobilita – reálný dojezd okolo 180 kilometrů, deklarovaný 212 kilometrů.

Kia umístila do přední části bezúdržbový elektromotor s výkonem 81,4 kW a točivým momentem 285 N.m. dostupným od 0 otáček za minutu až do 2730 ot./min.  Díky jeho rozměrům jej mohla posunout více směrem do středu vozu a níž než klasický spalovací motor. Lépe se tak rozložila hmotnost a snížilo těžiště. K tomu ostatně dopomohlo 285 kg těžké baterie , které jsou umístěny v podlaze vozu. Tím se zmenšil prostor pro nohy o 8 cm.

Lithium-polymerové akumulátory  s váhou 185 kg (+ 100kg obal) mají kapacitu 27 kWh. Jejich plné nabytí z domácí sítě trvá 12 hodin. V případě rychlonabíjecí stanice se čas k nabití na 80% kapacity sníží až na 25 minut.

V současné době je na území České Republiky síť více jak 40 volně přístupných dobíjecích stanic.

Městský provoz zvládá elektrický Soul s vervou. Jízda městem je tak velmi příjemná. Naše testovací trasa v centru Prahy měřila 12 kilometrů a dojezd klesl o 13 kilometrů. Vzhledem k velmi dynamickému stylu jízdy to považujeme za vynikající výsledek. Nejednou se nám totiž u elektromobilu stalo, že při dynamické jízdě se zkrátil dojezd o 50%.

Vyšší hmotnost při jízdě ve městě není téměř vůbec znatelná. Rozjezdy na křižovatkách jsou díky vysokému točivému momentu dostupného okamžitě po sešlápnutí plynového pedálu, velmi dynamické a několikrát jsme překvapili řidiče jedoucího ve voze vedle nás.

Závěr – lepší než si myslíte

Kia Soul EV je bezesporu jedním z nejvyspělejších elektromobilů na trhu. Snoubí nabídku velkého prostoru pro cestující a přitom je velmi šetrný k životnímu prostředí. Nabízí nadprůměrný dojezd a velmi krátké nabíjecí cykly. Přitom je na něj nabízena standardně 7 letá záruka do 150 000 km. Cena 849 900,- je na první pohled vysoká, ale zato je Soul plně vybaven a připlácet si musíte jen a pouze za kožené čalounění. A navíc, který elektromobil této velikosti je levnější?

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Čínský elektromobil BYD Atto 3

Tesla ztrácí své pozice v Evropě. Čínský BYD ji poprvé předběhl v prodeji elektromobilů

Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Emisní skandál Volkswagenu: Čtyři bývalí manažeři odsouzeni, dva jdou do vězení

Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.

Testy aut
hyundai santa fe

Hyundai Santa Fe – zapomeňte na Kodiaq, Santa Fe hraje vyšší ligu za míň peněz

Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.

Testy aut
Audi Q5 50 TFSIe

Test ojetiny: Audi Q5 50 TFSIe – zánovní prémiový plug-in hybrid pod milion

Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.