První jízdní dojmy: Kia Soul EV - lepší než si myslíte

ar2, 12. září 2014, 17:27 Google+

Kia rozšiřuje svou bohatou nabídku modelů o elektromobil. Kiu Soul EV dnes oficiálně představila a my jsme jí měli možnost otestovat. Jak jezdí Soul na elektřinu a nejen to se dozvíte v následujících řádcích.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kia Soul

Kia Soul | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Soul EV se řadí mezi nejpraktičtější elektromobily na  evropském trhu. Zároveň snoubí progresivní moderní design, s velkorysou nabídkou prostoru, praktičnosti a reálným dojezdem přes 180 kilometrů.

Design – osobitý kabát v eko verzi

Šetrnost k životnímu prostředí se promítá i v designu, který  byl decentně pozměněn. Nový tvar přední masky, speciální design 16“ litých kol, pneumatiky s nízkým valivým odporem, nebo nový design zadních sdružených svítilen s led svítilnami, které tvoří písmeno E, což evokuje slovo Elektromobil, popřípadě Elektromobilita.

Interiér – ekologické plasty stále na moderní vlně

Interiér doznal oproti exteriéru méně výrazné designové změny. Celý kokpit je více zaměřen na řidiče a velkou proměnou prošly použité materiály. Nové potahy sedadel, nebo plasty na rostlinné bázi, to vše umocňuje dobrý pocit ve vozidle, stejně ticho, které v interiéru panuje.

To co ve vás interiér Soulu EV zanechá, je pocit kvalitního zpracování s vynikající ergonomikou a materiály. Kia chce stále pokračovat v zdokonalování v oblasti interiérů a tak se odlišit od ostatních automobilek.

Jízda – ticho, síla, úspora a pohodlí

Slovo Elektromobilita přesně vystihuje nový Soul EV. Elektro – šetrný provoz, dynamické schopnosti vozu, Mobilita – reálný dojezd okolo 180 kilometrů, deklarovaný 212 kilometrů.

Kia umístila do přední části bezúdržbový elektromotor s výkonem 81,4 kW a točivým momentem 285 N.m. dostupným od 0 otáček za minutu až do 2730 ot./min.  Díky jeho rozměrům jej mohla posunout více směrem do středu vozu a níž než klasický spalovací motor. Lépe se tak rozložila hmotnost a snížilo těžiště. K tomu ostatně dopomohlo 285 kg těžké baterie , které jsou umístěny v podlaze vozu. Tím se zmenšil prostor pro nohy o 8 cm.

Lithium-polymerové akumulátory  s váhou 185 kg (+ 100kg obal) mají kapacitu 27 kWh. Jejich plné nabytí z domácí sítě trvá 12 hodin. V případě rychlonabíjecí stanice se čas k nabití na 80% kapacity sníží až na 25 minut.

V současné době je na území České Republiky síť více jak 40 volně přístupných dobíjecích stanic.

Městský provoz zvládá elektrický Soul s vervou. Jízda městem je tak velmi příjemná. Naše testovací trasa v centru Prahy měřila 12 kilometrů a dojezd klesl o 13 kilometrů. Vzhledem k velmi dynamickému stylu jízdy to považujeme za vynikající výsledek. Nejednou se nám totiž u elektromobilu stalo, že při dynamické jízdě se zkrátil dojezd o 50%.

Vyšší hmotnost při jízdě ve městě není téměř vůbec znatelná. Rozjezdy na křižovatkách jsou díky vysokému točivému momentu dostupného okamžitě po sešlápnutí plynového pedálu, velmi dynamické a několikrát jsme překvapili řidiče jedoucího ve voze vedle nás.

Závěr – lepší než si myslíte

Kia Soul EV je bezesporu jedním z nejvyspělejších elektromobilů na trhu. Snoubí nabídku velkého prostoru pro cestující a přitom je velmi šetrný k životnímu prostředí. Nabízí nadprůměrný dojezd a velmi krátké nabíjecí cykly. Přitom je na něj nabízena standardně 7 letá záruka do 150 000 km. Cena 849 900,- je na první pohled vysoká, ale zato je Soul plně vybaven a připlácet si musíte jen a pouze za kožené čalounění. A navíc, který elektromobil této velikosti je levnější?

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: První jízdní dojmy: Kia Soul EV - lepší než si myslíte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

GMC

CESTOVÁNÍ PO AMERICKU? GMC 6,2 Diesel V8 Gulf Stream-Sun Sport je na prodej v ČR

V12 9,5 l

Atmosférická V12 ještě neřekla poslední slovo

Toyota Yaris

NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

Golf I z roku 1974

Víte, jak pečlivě si VW připravoval přechod z Brouka na Golfa?

Ilustrační foto

Jak jsou na tom VELCÍ HRÁČI? První autobazary se staly členy APPAA + SEZNAM

BMW 2 Gran Coupé poprvé přináší koncept čtyřdveřového kupé do segmentu kompaktních vozů

Když to FUNGUJE NA MILIONÁŘE? BMW 2 zkusí osvědčený klíč i mezi kompakty

Seat Arona TGI

Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

jeep grand cherokee

Králové těžkých přívěsů

U první generace Leafu se objevují problémy s baterií

Nová baterie pro první generaci elektrovozu Nissan Leaf? Připravte si 600 000 Kč

Hyundai Tucson IceBreaker

Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Předseda Ferrari dává sbohem po 23 letech

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

  2. NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

  3. Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

  4. CESTOVÁNÍ PO AMERICKU? GMC 6,2 Diesel V8 Gulf Stream-Sun Sport je na prodej v ČR

  5. Poslanci vyzývají k zákazu hands-free volání během řízení

  6. Víte, jak pečlivě si VW připravoval přechod z Brouka na Golfa?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud