První jízdní dojmy: Kia Soul EV - lepší než si myslíte

ar2, 12. září 2014, 17:27 Google+

Kia rozšiřuje svou bohatou nabídku modelů o elektromobil. Kiu Soul EV dnes oficiálně představila a my jsme jí měli možnost otestovat. Jak jezdí Soul na elektřinu a nejen to se dozvíte v následujících řádcích.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kia Soul

Kia Soul | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Soul EV se řadí mezi nejpraktičtější elektromobily na  evropském trhu. Zároveň snoubí progresivní moderní design, s velkorysou nabídkou prostoru, praktičnosti a reálným dojezdem přes 180 kilometrů.

Design – osobitý kabát v eko verzi

Šetrnost k životnímu prostředí se promítá i v designu, který  byl decentně pozměněn. Nový tvar přední masky, speciální design 16“ litých kol, pneumatiky s nízkým valivým odporem, nebo nový design zadních sdružených svítilen s led svítilnami, které tvoří písmeno E, což evokuje slovo Elektromobil, popřípadě Elektromobilita.

Interiér – ekologické plasty stále na moderní vlně

Interiér doznal oproti exteriéru méně výrazné designové změny. Celý kokpit je více zaměřen na řidiče a velkou proměnou prošly použité materiály. Nové potahy sedadel, nebo plasty na rostlinné bázi, to vše umocňuje dobrý pocit ve vozidle, stejně ticho, které v interiéru panuje.

To co ve vás interiér Soulu EV zanechá, je pocit kvalitního zpracování s vynikající ergonomikou a materiály. Kia chce stále pokračovat v zdokonalování v oblasti interiérů a tak se odlišit od ostatních automobilek.

Jízda – ticho, síla, úspora a pohodlí

Slovo Elektromobilita přesně vystihuje nový Soul EV. Elektro – šetrný provoz, dynamické schopnosti vozu, Mobilita – reálný dojezd okolo 180 kilometrů, deklarovaný 212 kilometrů.

Kia umístila do přední části bezúdržbový elektromotor s výkonem 81,4 kW a točivým momentem 285 N.m. dostupným od 0 otáček za minutu až do 2730 ot./min.  Díky jeho rozměrům jej mohla posunout více směrem do středu vozu a níž než klasický spalovací motor. Lépe se tak rozložila hmotnost a snížilo těžiště. K tomu ostatně dopomohlo 285 kg těžké baterie , které jsou umístěny v podlaze vozu. Tím se zmenšil prostor pro nohy o 8 cm.

Lithium-polymerové akumulátory  s váhou 185 kg (+ 100kg obal) mají kapacitu 27 kWh. Jejich plné nabytí z domácí sítě trvá 12 hodin. V případě rychlonabíjecí stanice se čas k nabití na 80% kapacity sníží až na 25 minut.

V současné době je na území České Republiky síť více jak 40 volně přístupných dobíjecích stanic.

Městský provoz zvládá elektrický Soul s vervou. Jízda městem je tak velmi příjemná. Naše testovací trasa v centru Prahy měřila 12 kilometrů a dojezd klesl o 13 kilometrů. Vzhledem k velmi dynamickému stylu jízdy to považujeme za vynikající výsledek. Nejednou se nám totiž u elektromobilu stalo, že při dynamické jízdě se zkrátil dojezd o 50%.

Vyšší hmotnost při jízdě ve městě není téměř vůbec znatelná. Rozjezdy na křižovatkách jsou díky vysokému točivému momentu dostupného okamžitě po sešlápnutí plynového pedálu, velmi dynamické a několikrát jsme překvapili řidiče jedoucího ve voze vedle nás.

Závěr – lepší než si myslíte

Kia Soul EV je bezesporu jedním z nejvyspělejších elektromobilů na trhu. Snoubí nabídku velkého prostoru pro cestující a přitom je velmi šetrný k životnímu prostředí. Nabízí nadprůměrný dojezd a velmi krátké nabíjecí cykly. Přitom je na něj nabízena standardně 7 letá záruka do 150 000 km. Cena 849 900,- je na první pohled vysoká, ale zato je Soul plně vybaven a připlácet si musíte jen a pouze za kožené čalounění. A navíc, který elektromobil této velikosti je levnější?

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: První jízdní dojmy: Kia Soul EV - lepší než si myslíte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

hyundai santa fe

Modernizovaný Hyundai Santa Fe. Nové hybridní motory a řada prémiových vylepšení

Omlazená Škoda Superb

Octavii a Superbu vystavili jasné zúčtování čtenáři Auto Bild Allrad. Co na to Škoda?

PSA Groupe

PSA bude mít nový koncept hybridní převodovky

Toyota Hilux

Legenda jménem Toyota Hilux obléká nový kabát i techniku

Toyota

Kde se bude vyrábět motor pro novou Toyotu Yaris ?

BMW 4 Coupé je tady. Sportovní geny mají být vybroušeny do dokonalosti...

Nové BMW 4 Coupé. Ledvinky kam oko dohlédne a slib vybroušených sportovních genů

Nehoda vozu tesla model 3

Autopilot Tesly Modelu 3 nechal vůz nabourat v plné rychlosti

Volkswagen Arteon 2020

Nový Volkswagen Arteon a Arteon Shooting Brake 2020 je tady!

Dodge Challenger

Šílenost na prodej! Kříženec Dodge Challengera a armádního Chevroletu Blazer má řadu výhod

DS 7 Crossback E-TENSE

Test: DS7 crossback E-TENSE 4x4, moderní technologie v elegantním hávu

Peugeot Boxer

Peugeot přichází s nabídkou obytného vozu Peugeot Boxer

ford mustang

Autoškola jinak, aneb naučte se řídit ve Fordu Mustang GT!

Alexis Ren a Ferrari 328

Krásná Alexis Ren focená s rudým Ferrari 328 GTS

Škoda Enyaq iV bude dodávána se třemi různými kapacitami baterie, pěti výkonovými stupni a nabídne i rychlonabíjení

Škoda promluvila o pracném skrývání svých tajemství

Volkswagen Transporter se zajímavou vestavbou VISU pro výlet či dovolenou

Volkswagen Transporter s vestavbou VISU pro výlet či dovolenou

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Předseda Ferrari dává sbohem po 23 letech

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Peugeot přichází s nabídkou obytného vozu Peugeot Boxer

  2. Octavii a Superbu vystavili jasné zúčtování čtenáři Auto Bild Allrad. Co na to Škoda?

  3. Šílenost na prodej! Kříženec Dodge Challengera a armádního Chevroletu Blazer má řadu výhod

  4. Test: DS7 crossback E-TENSE 4x4, moderní technologie v elegantním hávu

  5. Nové BMW 4 Coupé. Ledvinky kam oko dohlédne a slib vybroušených sportovních genů

  6. Nový Volkswagen Arteon a Arteon Shooting Brake 2020 je tady!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud