Hravé SUV japonského výrobce bude nově poháněno krom manuální, automatické i variátorovou převodovkou
Japonský výrobce a automobilová divize společnosti Fuji Heavy Industries, Subaru, je momentálně nabízena ve verzích Outback 2,0D, 3,6R a 2,5i. Kvalitně zpracovaný interiér tvoří tmavá látka, světlá kůže či tmavá kůže.
Ploché zážehové čtyřválce a šestiválce se speciální konstrukcí protiběžných pístů, rozvodem DOHC a čtyřmi ventily na válec, jejichž objem činí 3 630 cm3 a 2 457 cm3 o maximálním výkonu 191 kW (260 k), 5 600 ot./min a 123 kW (167 k) při 5 600 ot./min, jsou díky moderním převodovkám, synonymem dynamiky a jízdní pohody.
Absolutní novinkou je však v případě dieselového dvoulitrového agregátu s rozměry vozu 4 775 x 1 820 x 1 605 mm, přeplňovaným vznětovým čtyřválcem s 16 ventily, objemem 1 998 cm3 , výkonem 110 kW (150 k) při 3 600 ot./min., točivým momentem 350 N.m při 1 600 až 2 400 ot./min., kombinace s variátorovou převodovkou Lineartronic.
Ta je z hlediska průběhu blízká automatické převodovce. Patřičné rozdíly v práci takovéto převodovky spatříme především při prudkém sešlápnutí plynového pedálu. V případě tohoto režimu, dává převodovka řidiči info o méně kvalitní dynamice a komfortu.
Konstrukčně je Lineartronic jedno rychlostní. Toto zjednodušení není samozřejmě pravdivé. Výrobci nastavují řadu virtuálních rychlostních stupňů, mezi kterými systém přeřazuje. Cenová politika je v případě nové převodovky dosud neznámá, aktuálně chybí samotné detaily na stránkách českého dealera. Nynější cenovka dieselového vozu s manuálem činí necelých 900 tisíc korun.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.