Hravé SUV japonského výrobce bude nově poháněno krom manuální, automatické i variátorovou převodovkou
Japonský výrobce a automobilová divize společnosti Fuji Heavy Industries, Subaru, je momentálně nabízena ve verzích Outback 2,0D, 3,6R a 2,5i. Kvalitně zpracovaný interiér tvoří tmavá látka, světlá kůže či tmavá kůže.
Ploché zážehové čtyřválce a šestiválce se speciální konstrukcí protiběžných pístů, rozvodem DOHC a čtyřmi ventily na válec, jejichž objem činí 3 630 cm3 a 2 457 cm3 o maximálním výkonu 191 kW (260 k), 5 600 ot./min a 123 kW (167 k) při 5 600 ot./min, jsou díky moderním převodovkám, synonymem dynamiky a jízdní pohody.
Absolutní novinkou je však v případě dieselového dvoulitrového agregátu s rozměry vozu 4 775 x 1 820 x 1 605 mm, přeplňovaným vznětovým čtyřválcem s 16 ventily, objemem 1 998 cm3 , výkonem 110 kW (150 k) při 3 600 ot./min., točivým momentem 350 N.m při 1 600 až 2 400 ot./min., kombinace s variátorovou převodovkou Lineartronic.
Ta je z hlediska průběhu blízká automatické převodovce. Patřičné rozdíly v práci takovéto převodovky spatříme především při prudkém sešlápnutí plynového pedálu. V případě tohoto režimu, dává převodovka řidiči info o méně kvalitní dynamice a komfortu.
Konstrukčně je Lineartronic jedno rychlostní. Toto zjednodušení není samozřejmě pravdivé. Výrobci nastavují řadu virtuálních rychlostních stupňů, mezi kterými systém přeřazuje. Cenová politika je v případě nové převodovky dosud neznámá, aktuálně chybí samotné detaily na stránkách českého dealera. Nynější cenovka dieselového vozu s manuálem činí necelých 900 tisíc korun.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?