Značka s modrým oválem udělala na druhé generaci vozu zásadní krok vpřed. Novinka je levnější, prostornější, zajímavější. Na své si přijdou milovníci hi-tech technologií
Je tomu pět let od doby, kdy z německé pohraniční továrny Saarlouis, vyjel první exemplář modelu Kuga automobilky Ford. Navzdory optimismu prodeje nedosahovaly požadovaných hodnot. Vůz si našel za cca 800 tisíc korun cestu k 300 tisícům majitelů, pocházejících především z Německa, Velké Británie, Francie.
Druhá generace má zdá se podstatně vyšší cíle. Předzvěstí prodejních úspěchů je již samotná cena. Benzinovou verzi s motorem EcoBoost a pohonem předních kol můžete koupit za 560 tisíc korun, dieselovou čtyřkolku s motorem 2,0 TDCi za 611 tisíc.
Na nižší cenu navazují jiné výhody. Nárůst celkové délky vozu, tuhosti karoserie a úložného zavazadlového prostoru o 70 litrů. Snížení hmotnosti, pokles hluku v kabině vlivem tlustších skel, lepší konstrukce zrcátek, speciální odhlučňovací pěny ve sloupcích karoserie.
Námi doporučovanou naftovou verzi TDCi optimálně podpoří asistenční systémy, aktivní maska chladiče, na dlouhých cestách přijde vhod kvalitní audio systém s hlasovým vyhledáváním skladeb či fakt bezpečnosti, daný pětihvězdičkovým výsledkem z evropských i amerických crash testů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.