Je tomu pět let od doby, kdy z německé pohraniční továrny Saarlouis, vyjel první exemplář modelu Kuga automobilky Ford. Navzdory optimismu prodeje nedosahovaly požadovaných hodnot. Vůz si našel za cca 800 tisíc korun cestu k 300 tisícům majitelů, pocházejících především z Německa, Velké Británie, Francie.
Druhá generace má zdá se podstatně vyšší cíle. Předzvěstí prodejních úspěchů je již samotná cena. Benzinovou verzi s motorem EcoBoost a pohonem předních kol můžete koupit za 560 tisíc korun, dieselovou čtyřkolku s motorem 2,0 TDCi za 611 tisíc.
Na nižší cenu navazují jiné výhody. Nárůst celkové délky vozu, tuhosti karoserie a úložného zavazadlového prostoru o 70 litrů. Snížení hmotnosti, pokles hluku v kabině vlivem tlustších skel, lepší konstrukce zrcátek, speciální odhlučňovací pěny ve sloupcích karoserie.
Námi doporučovanou naftovou verzi TDCi optimálně podpoří asistenční systémy, aktivní maska chladiče, na dlouhých cestách přijde vhod kvalitní audio systém s hlasovým vyhledáváním skladeb či fakt bezpečnosti, daný pětihvězdičkovým výsledkem z evropských i amerických crash testů.