Značka s modrým oválem udělala na druhé generaci vozu zásadní krok vpřed. Novinka je levnější, prostornější, zajímavější. Na své si přijdou milovníci hi-tech technologií
Je tomu pět let od doby, kdy z německé pohraniční továrny Saarlouis, vyjel první exemplář modelu Kuga automobilky Ford. Navzdory optimismu prodeje nedosahovaly požadovaných hodnot. Vůz si našel za cca 800 tisíc korun cestu k 300 tisícům majitelů, pocházejících především z Německa, Velké Británie, Francie.
Druhá generace má zdá se podstatně vyšší cíle. Předzvěstí prodejních úspěchů je již samotná cena. Benzinovou verzi s motorem EcoBoost a pohonem předních kol můžete koupit za 560 tisíc korun, dieselovou čtyřkolku s motorem 2,0 TDCi za 611 tisíc.
Na nižší cenu navazují jiné výhody. Nárůst celkové délky vozu, tuhosti karoserie a úložného zavazadlového prostoru o 70 litrů. Snížení hmotnosti, pokles hluku v kabině vlivem tlustších skel, lepší konstrukce zrcátek, speciální odhlučňovací pěny ve sloupcích karoserie.
Námi doporučovanou naftovou verzi TDCi optimálně podpoří asistenční systémy, aktivní maska chladiče, na dlouhých cestách přijde vhod kvalitní audio systém s hlasovým vyhledáváním skladeb či fakt bezpečnosti, daný pětihvězdičkovým výsledkem z evropských i amerických crash testů.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?