Pre tretiu generáciu novej Škody Octavia bude postupne k dispozícii osem motorov TSI a TDI.
Štyri benzínové motory TSI a štyri naftové agregáty TDI s vysokotlakovým vstrekovaním Common Rail. Hodnoty spotreby a emisií týchto novo vyvinutých motorov sú až o 23 % nižšie ako u doteraz používaných jednotiek.
Paleta motorov pre novú generáciu modelu Octavia zahŕňa osem jednotiek pokrývajúcich výkonové rozpätie od 63 kW (1,2 TSI) do 132 kW (1,8 TSI). V ich zozname nechýba motor 1,6 TDI s výkonom 81 kW určený výhradne pre ekologickú verziu Octavia GreenLine. Tá s ním dosahuje spotrebu len 3,4 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 len 89 g/km. S výnimkou základných motorizácií sú všetky agregáty pre krajiny EÚ vybavené systémom Start-Stop a rekuperáciou brzdnej energie (modely Green tec/GreenLine). Prenos výkonu zaisťujú vo všetkých prípadoch moderné manuálne prevodovky alebo dvojspojkové ústrojenstvo DSG. V budúcnosti sa ponuka motorizácií rozšíri aj o variant na zemný plyn a agregát pre športovú verziu Octavia RS.
Štyri benzínové motory s výkonmi 63-132 kW
Nová ŠKODA Octavia je ponúkaná s motormi TSI. Sú to benzínové štvorvalce s priamym vstrekovaním, štvorventilovou technikou a prepĺňaním turbodúchadlom.
Základnou benzínovou motorizáciou je 1,2 TSI s výkonom 63 kW (86 koní). Motor dosahuje kombinovanú spotrebu 5,2 l/100 km, emisie CO2 činia 119 g/km. Vďaka preplňovaniu je dosiahnutý maximálny krútiaci moment 160 Nm v rozsahu 1 400 až 3 500 min-1. Základný motor je kombinovaný s manuálnou päťstupňovou prevodovkou.
Silnejší variant 1,2 TSI Green tec dosahuje výkon 77 kW (105 koní) a - ako napovedá jeho názov - disponuje úsporným paketom so systémom Start-Stop a rekuperáciou brzdnej energie. Je preto ešte hospodárnejší než základná verzia. Kombinovaná spotreba činí 4,9 l/100 km a emisie CO2 114 g/km. Maximálny krútiaci moment 175 Nm dosahuje motor v rozsahu 1 400 až 4 000 min-1. Alternatívou k manuálnej šesťstupňovej prevodovke je automatická sedemstupňová prevodovka DSG.
Tiež motor 1,4 TSI Green tec s výkonom 103 kW (140 koní) je možné kombinovať s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou alebo sedemstupňovým dvojspojkovým ústrojenstvom DSG. Spotreba motora 1,4 TSI v kombinácii s manuálnou prevodovkou a systémom Start-Stop činí 5,3 l/100 km a emisie CO2 121 g/km. Maximálny krútiaci moment 250 Nm dosahuje motor medzi 1 500 a 3 500 min-1.
Špičkovou benzínovou motorizáciou pre novinku je agregát 1,8 TSI Green tec s výkonom 132 kW (180 koní). Maximálny krútiaci moment 250 Nm môže vodič využiť v pásme medzi 1 250 a 5 000 min-1. V kombinácii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG má motor kombinovanú spotrebu 5,7 l/100 km a na 1 kilometer jazdy vyprodukuje 131 g CO2.
Naftové motory TDI s krútiacim momentom až 320 Nm
Tiež naftové motory ponúkajú štyri valce, priamy vstrek paliva, štvorventilovú techniku a preplňovanie turbodúchadlom.
Základnou naftovou motorizáciou pre novú generáciu modelu Octavia je 1,6 TDI s výkonom 66 kW (90 koní). Jej kombinovaná spotreba je 4,1 l/100 km a emisie CO2 109 g/km.
Spotreba verzie 1,6 TDI Green tec s výkonom 77 kW (105 koní) so systémom Start-Stop a manuálnou päťstupňovou prevodovkou činí 3,8 l/100 km. Nízke sú aj emisie CO2: 99 g/km. Maximálny krútiaci moment 250 Nm dosahuje tento agregát v rozmedzí od 1 500 do 2 750 min-1. Popri manuálnej prevodovke je možné tento motor objednať aj so sedemstupňovým dvojspojkovým ústrojenstvom DSG.
Najúspornejším modelom je verzia GreenLine s naftovým motorom 1,6 TDI s výkonom 81 kW (110 koní) a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Dosahuje hodnoty emisií len 89 g CO2/km, čo zodpovedá spotrebe iba 3,4 l/100 km.
Najsilnejším naftovým motorom pod kapotou tretej generácie modelu Octavia je 2,0 TDI Green tec s výkonom 110 kW (150 koní). V spojení so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG dosahuje spotrebu iba 4,5 l/100 km a emisie CO2 119 g/km. Popri úspornosti a ohľaduplnosti k životnému prostrediu tento agregát vyniká tiež kultivovaným chodom, silou a pružnosťou. Najvyšší krútiaci moment 320 Nm poskytuje medzi 1 750 a 3 000 min-1. Okrem šesťstupňového DSG je tento motor dodávaný aj s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?