Volkswagen se připravuje na výrobu asi nejúspornějšího vozu současnosti. Má spotřebovat jen jeden litr na sto kilometrů.
Historie jednolitrového vozu je bohatší, než by se na první pohled mohlo zdát. Již v roce 2001 nechal zahájit jeho vývoj tehdejší šéf automobilky Ferdinand Piëch. Ten s ním také v dubnu roku 2002 z propagačních důvodů ujel trasu mezi Wolfsburgem a Hamburkem. Šlo o vůz s minimálním odporem vzduchu, který nabízel místo pro dvě osoby sedící za sebou. Hmotnost prázdného vozu byla jen 290 kilo. O pohon 347 cm dlouhého vozu se staral jednoválec o objemu 0,3 litru a o výkonu 8,5 koně. Kombinován byl se šestistupňovou automatickou převodovkou. Vzhledem k použití drahých materiálů byl nakonec projekt odložen jako nerentabilní.
Z té samé doby však pochází dva sériové vyráběné vozy s nízkou spotřebou, totiž Volkswagen Lupo 3L a Audi A2 3L. Šlo o přímé předchůdce dnešních Bluemotionů a jedny z vůbec prvních takto zaměřených vozů. Díky dieselovému tříválci o objemu 1,2 litru a mnoha úpravám dosáhla kombinovaná spotřeba jen na tři litry. Ani tyto vozy však nenaznamenaly žádný převratný úspěch.
Vraťme se však k jednolitrovému vozu. Vzhledem k růstu cen paliv i tlaku ze strany států i Evropské unie v poslední době poptávka po superúsporných vozech opět vzrostla. To přimělo funkcionáře Volkswagenu k oprášení vpravdě vizionářského konceptu. Ten se proto v roce 2009 představil s novějším vzezřením, avšak stále v konfiguraci dvou za sebou sedících osob.
Teprve minulý rok se ukázal vůz, který se stane malosériovou variantou jednolitrového vozu. Ukázal se v kataru, nabízí místo pro dva cestující, tentokrát však vedle sebe. Je poháněn hybridním motorem, přičemž spalovací motor je dvouválcovým turbodieselem o objemu 0,8 litru, který dosahuje maximálního výkonu 47 koní. K dispozici je mu také 27koňový elektromotor. Prvních 25 kilometrů je možné ujet čistě na elektřinu, v čemž pravděpodobně tkví část triku supernízké spotřeby. Čistá hmotnost je totiž mnohem vyšší než u původního prototypu - 800 kilo. Vůz dokáže z klidu na stovku akcelerovat za 11,9 sekundy, maximální rychlost je 160 km/h.
Pravděpodobně právě s těmito parametry již brzy vznikne první várka padesáti vozů. Ty dostanou vybraní zájemci. Pokud se první série osvědčí, v dohledné době by mohla vzniknout série druhá, tentokrát již mnohem větší.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?