Opel rozširuje modelový rad svojho kompaktného modelu Astra novou verziou karosérie sedan, pri tejto príležitosti sa predstavujú modernizované verzie aj ostatných karosárskych verzií s novými motormi, modernými asistenčnými systémami a osvieženým dizajnom.
Ostrejší je vzhľad prednej časti, ktorá dostala prepracovanú mriesku chladiča s novo tvarovanou chrómovanou lištou okolo loga. Zmenil sa aj predný nárazník s prepracovanou svetelnou technikou a LED denné svietenie bude po novom štandardom aj pre verzie s klasickými halogénovými žiarovkami. Vzadu sa taktiež zmenil nárazník, kombi Sports Tourer má zadné partie zvýraznené chrómovanou lištou. S novou štvordverovou verziou sedan, základným päťdverovým modelom, päťdverovým kombi Sports Tourer a trojdverovým kupé GTC, ako aj vysoko výkonnou športovou verziou OPC je teraz modelový rad Astra kompletný.
Na jeseň bude nasledovať doteraz najrýchlejšia Astra s naftovým motorom. Nový motor 2.0 BiTurbo CDTI s výkonom 143 kW /195 k a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm je už známy z modelového radu Insignia. Štvorvalec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami rozličnej veľkosti umožňuje vynikajúce jazdné výkony v kombinácii s priaznivou spotrebou paliva. Nový motor bude k dispozícii v základnej päťdverovej karosérii hatchback, kombi Sports Tourer a v kupé GTC.
Opel vylepšil aj doterajší benzínový motor 1,4 litra s výkonom 103 kW (140 k) prepĺňaný turbodúchadlom. Tento motor teraz dostal funkciu overboost, ktorá krátkodobo zvyšuje maximálny krútiaci moment o 10 percent z 200 na 220 Nm, čo je veľmi užitočné napríklad pri predbiehaní.
Ďalšie dôležité novinky pozdvihujúce technický štandard na vyššiu úroveň prichádzajú v oblasti asistenčných systémov. Patrí k nim kamera Opel Eye druhej generácie, ktorá zahŕňa zdokonalený systém rozoznávania dopravných značiek TSA II (Traffic Sign Assistant), asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu LDW (Lane Departure Warning) a monitorovanie odstupu FDI (Following Distance Indication) obsahujúce výstrahu pri hroziacej kolízii FCA (Forward Collision Alert). Tieto systémy rozličnými výstražnými signálmi upozorňujú vodiča, čím pomáhajú predchádzať kritickým situáciám, napríklad keď je pozornosť vodiča znížená.
K ďalším asistenčným systémom patrí cúvacia kamera, asistenčný parkovací systém, systém na monitorovanie mŕtveho uhla a radarový tempomat adaptive cruise control (ACC) s funkciou automatického brzdenia v prípade rizika kolízie (CIB). Tempomat ACC, ktorý pracuje v rozsahu rýchlosti od 50 km/h do 180 km/h, udržiava nastavenú rýchlosť automatickým zrýchľovaním a spomaľovaním pri súčasnom zohľadnení nastaveného bezpečného odstupu od vozidla jazdiaceho vpredu v tom istom jazdnom pruhu. Keď radar zaregistruje potenciálne riziko bezprostrednej kolízie, funkcia automatického brzdenia CIB automaticky pribrzdí vozidlo a tým výrazne zníži nárazovú rýchlosť.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?