Opel rozširuje modelový rad svojho kompaktného modelu Astra novou verziou karosérie sedan, pri tejto príležitosti sa predstavujú modernizované verzie aj ostatných karosárskych verzií s novými motormi, modernými asistenčnými systémami a osvieženým dizajnom.
Ostrejší je vzhľad prednej časti, ktorá dostala prepracovanú mriesku chladiča s novo tvarovanou chrómovanou lištou okolo loga. Zmenil sa aj predný nárazník s prepracovanou svetelnou technikou a LED denné svietenie bude po novom štandardom aj pre verzie s klasickými halogénovými žiarovkami. Vzadu sa taktiež zmenil nárazník, kombi Sports Tourer má zadné partie zvýraznené chrómovanou lištou. S novou štvordverovou verziou sedan, základným päťdverovým modelom, päťdverovým kombi Sports Tourer a trojdverovým kupé GTC, ako aj vysoko výkonnou športovou verziou OPC je teraz modelový rad Astra kompletný.
Na jeseň bude nasledovať doteraz najrýchlejšia Astra s naftovým motorom. Nový motor 2.0 BiTurbo CDTI s výkonom 143 kW /195 k a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm je už známy z modelového radu Insignia. Štvorvalec prepĺňaný dvoma turbodúchadlami rozličnej veľkosti umožňuje vynikajúce jazdné výkony v kombinácii s priaznivou spotrebou paliva. Nový motor bude k dispozícii v základnej päťdverovej karosérii hatchback, kombi Sports Tourer a v kupé GTC.
Opel vylepšil aj doterajší benzínový motor 1,4 litra s výkonom 103 kW (140 k) prepĺňaný turbodúchadlom. Tento motor teraz dostal funkciu overboost, ktorá krátkodobo zvyšuje maximálny krútiaci moment o 10 percent z 200 na 220 Nm, čo je veľmi užitočné napríklad pri predbiehaní.
Ďalšie dôležité novinky pozdvihujúce technický štandard na vyššiu úroveň prichádzajú v oblasti asistenčných systémov. Patrí k nim kamera Opel Eye druhej generácie, ktorá zahŕňa zdokonalený systém rozoznávania dopravných značiek TSA II (Traffic Sign Assistant), asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu LDW (Lane Departure Warning) a monitorovanie odstupu FDI (Following Distance Indication) obsahujúce výstrahu pri hroziacej kolízii FCA (Forward Collision Alert). Tieto systémy rozličnými výstražnými signálmi upozorňujú vodiča, čím pomáhajú predchádzať kritickým situáciám, napríklad keď je pozornosť vodiča znížená.
K ďalším asistenčným systémom patrí cúvacia kamera, asistenčný parkovací systém, systém na monitorovanie mŕtveho uhla a radarový tempomat adaptive cruise control (ACC) s funkciou automatického brzdenia v prípade rizika kolízie (CIB). Tempomat ACC, ktorý pracuje v rozsahu rýchlosti od 50 km/h do 180 km/h, udržiava nastavenú rýchlosť automatickým zrýchľovaním a spomaľovaním pri súčasnom zohľadnení nastaveného bezpečného odstupu od vozidla jazdiaceho vpredu v tom istom jazdnom pruhu. Keď radar zaregistruje potenciálne riziko bezprostrednej kolízie, funkcia automatického brzdenia CIB automaticky pribrzdí vozidlo a tým výrazne zníži nárazovú rýchlosť.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.