Brivido – výraz, který v Italštině znamená vzrušení. Tak nazval světoznámý designer Giorgetto Giugiaro svůj poslední koncept. Brivido je, dle slov svého tvůrce, grand tourismo, které přináší výkony sportovního vozu, ale je šetrné k přírodě.
Téměř pět metrů dlouhé kupé bylo vytvořeno s cílem nabídnout svým pasažérům co nejvíce komfortu a praktičnosti.Pod kapotou vozu najdeme hybridní ústrojí, jehož srdcem je kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 360 koní (265 kW) a točivém momentu 460 Nm. Parametry elektromotoru Giugiaro neuvádí, ale celkový výkon systému je 410 koní (300 kW). Veškerá síla vozu směřuje, přes osmistupňový automat, na zadní kola. Stokilometrové rychlosti vůz dosáhne za 5,8 sekundy a maximální rychlost činí 275 km/h.Zmiňovaná praktičnost vozu je patrna na kufru s objemem 355 litrů, který lze rozšířit sklopením zadních sedaček až na hodnotu 1 326 litru.Zavěšení vozu využívá dvojité lichoběžníky na přední nápravě a multilink na nápravě zadní. Vše je kombinováno s adaptivním vzduchovým odpružením, které udržuje světlou výšku vozu.Brivido bylo navrženo a vyrobeno v továrně společnosti Italdesign v Montcalieri. Karoserie vozu je vyrobena z kombinace hliníku, uhlíkových vláken a skla. Právě posledně jmenovaný materiál je na voze využit v neobvykle hojné míře a umožňuje výrazné prosvětlení interiéru.Giugiaro prohlásil: „Prosvětlení interiéru byl jeden z klíčových bodů designu. Pasažéři na zadních sedadlech, ve vozech s podobnou karoserií, často trpí nedostatkem světla. Vždy se snažíme najít řešení, které zvýší praktičnost výrobku. Ta je patrna také na dveřích (otevírají se vzhůru jako u modelu SLS AMG), které nejsou jen efektní, ale také praktické, protože umožní snadné nastupování na zadní sedadla. Pasažéři se na ně dostanou přirozeně, aniž by se museli zohýbat nebo jinak namáhat.“. Jako světelný zdroj pro přední a zadní světlomety a veškeré vnitřní osvětlení byly použity LED. Na voze nejsou zpětná zrcátka. Ty nahrazují kamery, které svůj obraz promítají na obrazovky umístěné po stranách volantu. Klasický panel přístrojů v kapličce před řidičem je nahrazen LCD obrazovkou. Zvláštností je druhá kaplička, umístěná před spolujezdcem, která zobrazuje stejné údaje, jako sleduje řidič. Pod ní najdeme držák pro iPod. Také ovládání klimatizace je prováděno přes dotykovou obrazovku. Čalounění interiéru je provedenou ultralehkou tkaninu Titan-Tex.Zda se koncept dostane do výroby Giugiaro nepotvrdil. Je však pravděpodobné, že minimálně část z technologických novinek, které vůz představuje se dříve, nebo později do našich vozů dostane.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?