Čínska automobilka BAIC sa nebráni kopírovaniu modelov zabehnutých automobiliek. Obeťou plagiátorstva je najnovšie terénna ikona, "géčko" od Mercedesu.
Čínska automobilka BAIC si na tohtoročný autosalón v Pekingu vybrala prezentáciu svojho „nového“ modelu, ktorý nesie krkolomné označenie BC301. V skutočnosti ide o ďalšie plagiátorstvo, ktorého obeťou sa stala známa terénna legenda, nemecký Mercedes-Benz triedy G.
Rozdiely oproti „géčku“ by sa dali nájsť zrejme len na prednej časti karosérie, ktorá má inak tvarovanú masku chladiča s piatimi nasávacími otvormi. Toto riešenie môže zasa pripomínať napríklad Suzuki Jimny...ach, to kopírovanie. Zvyšok karosérie je prakticky totožný s nemeckým vzorom. Detaily interiéru zatiaľ číňania nezverejnili, rovnako nepadla zmienka ani o pohonných jednotkách.
Spoločnosť BAIC sa v minulosti dostala do povedomia európanov vďaka postupnému skupovaniu licencií na výrobu modelov švédskeho Saabu 9-3 a 9-5 minulej generácie.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?