Čínska automobilka BAIC sa nebráni kopírovaniu modelov zabehnutých automobiliek. Obeťou plagiátorstva je najnovšie terénna ikona, "géčko" od Mercedesu.
Čínska automobilka BAIC si na tohtoročný autosalón v Pekingu vybrala prezentáciu svojho „nového“ modelu, ktorý nesie krkolomné označenie BC301. V skutočnosti ide o ďalšie plagiátorstvo, ktorého obeťou sa stala známa terénna legenda, nemecký Mercedes-Benz triedy G.
Rozdiely oproti „géčku“ by sa dali nájsť zrejme len na prednej časti karosérie, ktorá má inak tvarovanú masku chladiča s piatimi nasávacími otvormi. Toto riešenie môže zasa pripomínať napríklad Suzuki Jimny...ach, to kopírovanie. Zvyšok karosérie je prakticky totožný s nemeckým vzorom. Detaily interiéru zatiaľ číňania nezverejnili, rovnako nepadla zmienka ani o pohonných jednotkách.
Spoločnosť BAIC sa v minulosti dostala do povedomia európanov vďaka postupnému skupovaniu licencií na výrobu modelov švédskeho Saabu 9-3 a 9-5 minulej generácie.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?