Čínska automobilka BAIC sa nebráni kopírovaniu modelov zabehnutých automobiliek. Obeťou plagiátorstva je najnovšie terénna ikona, "géčko" od Mercedesu.
Čínska automobilka BAIC si na tohtoročný autosalón v Pekingu vybrala prezentáciu svojho „nového“ modelu, ktorý nesie krkolomné označenie BC301. V skutočnosti ide o ďalšie plagiátorstvo, ktorého obeťou sa stala známa terénna legenda, nemecký Mercedes-Benz triedy G.
Rozdiely oproti „géčku“ by sa dali nájsť zrejme len na prednej časti karosérie, ktorá má inak tvarovanú masku chladiča s piatimi nasávacími otvormi. Toto riešenie môže zasa pripomínať napríklad Suzuki Jimny...ach, to kopírovanie. Zvyšok karosérie je prakticky totožný s nemeckým vzorom. Detaily interiéru zatiaľ číňania nezverejnili, rovnako nepadla zmienka ani o pohonných jednotkách.
Spoločnosť BAIC sa v minulosti dostala do povedomia európanov vďaka postupnému skupovaniu licencií na výrobu modelov švédskeho Saabu 9-3 a 9-5 minulej generácie.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?