Čínska automobilka Geely začne od začiatku budúceho roka predávať svoj nový sedan Emgrand EC7 v Európe. Po Veľkej Británii a Taliansku sa jeho predaj rozbehne aj v ďalších krajinách.
Nový čínsky sedan Emgrand EC7 sa svojimi rozmermi (4635 x 1789 x 1470 mm) a rázvorom náprav 2650 mm zaraďuje v našom ponímaní medzi sedany nižšej strednej triedy typu Mazda 3 Sedan, Volkswagen Jetta alebo Renault Fluence. Oproti týmto osvedčeným modelom však chce ponúkať jeden výrazný benefit v podobe nízkej nadobúdacej ceny.
Geely Emgrand EC7 sa má v Británii začať predávať za cca 10 000 libier, čo je zhruba 293 000 Kč. Talianska cena má byť o čosi vyššia, na tamojšom trhu však bude platiť záruka na 5 rokov alebo 150 tisíc km.
Čínsky sedan je na domácom trhu poháňaný benzínovou „jedna-osmičkou“ s výkonom 102 kW/139 k a krútiacim momentom 172 Nm, v Európe sa však bude predávať aj s benzínovým motorom s objemom 1,5 litra s bližšie nešpecifikovanými parametrami. Za zmienku stojí aj na čínske pomery vynikajúci výsledok crashtestu EuroNCAP, z ktorého si čínsky sedan odniesol štyri hviezdičky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?