Čínska automobilka Geely začne od začiatku budúceho roka predávať svoj nový sedan Emgrand EC7 v Európe. Po Veľkej Británii a Taliansku sa jeho predaj rozbehne aj v ďalších krajinách.
Nový čínsky sedan Emgrand EC7 sa svojimi rozmermi (4635 x 1789 x 1470 mm) a rázvorom náprav 2650 mm zaraďuje v našom ponímaní medzi sedany nižšej strednej triedy typu Mazda 3 Sedan, Volkswagen Jetta alebo Renault Fluence. Oproti týmto osvedčeným modelom však chce ponúkať jeden výrazný benefit v podobe nízkej nadobúdacej ceny.
Geely Emgrand EC7 sa má v Británii začať predávať za cca 10 000 libier, čo je zhruba 293 000 Kč. Talianska cena má byť o čosi vyššia, na tamojšom trhu však bude platiť záruka na 5 rokov alebo 150 tisíc km.
Čínsky sedan je na domácom trhu poháňaný benzínovou „jedna-osmičkou“ s výkonom 102 kW/139 k a krútiacim momentom 172 Nm, v Európe sa však bude predávať aj s benzínovým motorom s objemom 1,5 litra s bližšie nešpecifikovanými parametrami. Za zmienku stojí aj na čínske pomery vynikajúci výsledok crashtestu EuroNCAP, z ktorého si čínsky sedan odniesol štyri hviezdičky.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?