Seat představil vlastní verzi vozů Volkswagen up! a Škoda Citigo. Designově je bližší právě české verzi vozu.
Seat Mii je třetím produktem, který vzniká v kooperaci tří značek koncernu Volkswagen. Po Škodě Citigo a Volkswagenu Up! tu nyní máme třetí vůz, jehož výroba bude, podobně jako u dvou zbývajících, probíhat ve slovenské Bratislavě.
Celkově budeme mezi všemi vozy jen těžko hledat rozdíly. Najdeme je jen ve vnějším designu. Seat je celkovým ztvárněním bližší mladoboleslavské verzi vozu, má rovnou linii zadních oken, více se podobá i záď. Příď je však jednoznačným poznávacím znamením každého jednotlivého vozu.
Pohon, podobně jako u zbývajících dvou vozů, zajistí agregát o objemu 1,0 litru s výkony 60 a 75 koní.
Ceny jsou prozatím velkou neznámou. Volkswagen Up! již zná ty německé, budou začínat na 9 850 eurech, což dělá asi 240 tisíc korun. Představitelé Škody se však nechali již dříve slyšet, že nový prcek by se měl pohybovat někde pod hranicí 200 tisíc a jak jsme uvedli již dříve, naše zákulisní informace mluvily o cenovce 179 tisíc korun za nejmenší Škodu. Nechejme se tedy překvapit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?