Citroën pro autosalonu v Šanghaji připravil obnovu svého modelu C-Elysée, což je přepracovaný model ZX známý i u nás.
Citroën ZX byl předchůdcem dnešního Citroënu C4 z 90. let. Francouzská automobilka oprášila šablony a tento vůz i nadále vyrábí v Číně, pouze s upraveným vzhledem a novým jménem - C-Elysée. Vůz je přestavěn na sedan, který se původně nevyráběl.
Na letošní Šanghajské automobilové show byla představena designová obměna tohoto vozu, která jen drobně pozměnila optiku světel. Citroën se snaží jít s dobou, proto inovuje především výbavu. Do stařičkého vozu se tak dostaly technologie, o kterých na konci 80. let inženýři vyvíjející tehdejší novinku neměli ani tušení. Ve voze tak najdeme zdířku USB, připojení přes bluetooth, najdeme tu i satelitní navigaci.
Pod kapotou je motor 1,6 o výkonu 106 koní a cena takovéhoto auta je v přepočtu asi 200 tisíc korun.
K dispozici je zatím jediný snímek faceliftu, proto si musíme pomoci i staršími snímky ještě nefaceliftovaného vozu. Mnoho se toho ale opravdu nezměnilo.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?