Suzuki přivezlo svůj žlutožlutý S-Concept do Ženevy. Polo GTI má nového konkurenta.
V Ženevě se odehrála premiéra nového hothatche od Suzuki s názvem Swift S-Concept. Automobilka jím chce připomenout svou tradici malých rychlých vozítek poháněných atmosférickými motory.
Ačkoliv je tento koncept postaven na základech již prodávaného Swiftu, je celkově nižší a širší. Nová jsou světla, přední i zadní spoiler či osmnáctipalcová kola obouvající pneumatiky o rozměrech 225/45. Zadní část zdobí velké přítlačné křídlo hned nad zadním sklem. Uvnitř jsou pro cestující vepředu připraveny závodní skořepiny s prvky z uhlíkových vláken. Lehce upravena byla také přístrojová deska.
K pohonu prozatím moc informací nemáme. Jediné dostupné údaje jsou objem 1,6 litru a samozřejmě čtyři válce. Převodovka bude šestistupňová manuální. Jestli motor disponuje přeplňováním nebo ne není jasné. Hlavními konkurenty jsou momentálně Polo GTI či Fiesta ST. Se vstupem Volkswagenu do Suzuki ale prozatím není nic jisté. Ani to, jestli se tento krasavec vůbec dostane do výroby.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?