Suzuki Swift S-Concept v Ženevě

Swift
Swift, foto: Archiv AutoRoad.cz
Roman Turna 3. března 2011 09:17
Sdílej:

Suzuki přivezlo svůj žlutožlutý S-Concept do Ženevy. Polo GTI má nového konkurenta.

V Ženevě se odehrála premiéra nového hothatche od Suzuki s názvem Swift S-Concept. Automobilka jím chce připomenout svou tradici malých rychlých vozítek poháněných atmosférickými motory.

Ačkoliv je tento koncept postaven na základech již prodávaného Swiftu, je celkově nižší a širší. Nová jsou světla, přední i zadní spoiler či osmnáctipalcová kola obouvající pneumatiky o rozměrech 225/45. Zadní část zdobí velké přítlačné křídlo hned nad zadním sklem. Uvnitř jsou pro cestující vepředu připraveny závodní skořepiny s prvky z uhlíkových vláken. Lehce upravena byla také přístrojová deska.

K pohonu prozatím moc informací nemáme. Jediné dostupné údaje jsou objem 1,6 litru a samozřejmě čtyři válce. Převodovka bude šestistupňová manuální. Jestli motor disponuje přeplňováním nebo ne není jasné. Hlavními konkurenty jsou momentálně Polo GTI či Fiesta ST. Se vstupem Volkswagenu do Suzuki ale prozatím není nic jisté. Ani to, jestli se tento krasavec vůbec dostane do výroby.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.