Kia na autosalonu v Paříži uvedla novou generaci svého sedanu Optima s určením pro Evropu. Po deseti letech tak mizí označení Magentis.
Jméno Kia Optima asi automobilovému fandovi není úplně cizí. To, co Kia po léta prodávala v Evropě jako Magentis, v USA označovala jako Optima. Nyní přichází sjednocení a i Evropané budou kupovat Optimu. Není divu, že se automobilka rozhodla nepokračovat v původním jméně, novinka by totiž měla znamenat zásadní kvalitativní skok.
Sedan dlouhý 485 centimetrů míří opravdu vysoko. Jak délkou, tak i rozvorem spolehlivě strčí do kapsy i tuzemský Superb. Kufr má objem 505 litrů. Pod kapotu umístí automobilka zpočátku dvojici motorů. Půjde o dvoulitrový benzín s výkonem 170 koní a diesel s objemem 1,7 litru a výkonem 136 koní. Zanedlouho přijde i verze posílená na 160 koní.
Kia zatím nezveřejnila termíny uvedení Optimy do prodejů. Domácí verze je již na trhu a prodává se velmi dobře, takže by ta světová expanze nemusela příliš dlouho trvat. Zatím neznáme ceny, ale Kia obvykle útočí zespoda. Současný Magentis začíná na 450 tisících.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?