Kia na autosalonu v Paříži uvedla novou generaci svého sedanu Optima s určením pro Evropu. Po deseti letech tak mizí označení Magentis.
Jméno Kia Optima asi automobilovému fandovi není úplně cizí. To, co Kia po léta prodávala v Evropě jako Magentis, v USA označovala jako Optima. Nyní přichází sjednocení a i Evropané budou kupovat Optimu. Není divu, že se automobilka rozhodla nepokračovat v původním jméně, novinka by totiž měla znamenat zásadní kvalitativní skok.
Sedan dlouhý 485 centimetrů míří opravdu vysoko. Jak délkou, tak i rozvorem spolehlivě strčí do kapsy i tuzemský Superb. Kufr má objem 505 litrů. Pod kapotu umístí automobilka zpočátku dvojici motorů. Půjde o dvoulitrový benzín s výkonem 170 koní a diesel s objemem 1,7 litru a výkonem 136 koní. Zanedlouho přijde i verze posílená na 160 koní.
Kia zatím nezveřejnila termíny uvedení Optimy do prodejů. Domácí verze je již na trhu a prodává se velmi dobře, takže by ta světová expanze nemusela příliš dlouho trvat. Zatím neznáme ceny, ale Kia obvykle útočí zespoda. Současný Magentis začíná na 450 tisících.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?