Kia na autosalonu v Paříži uvedla novou generaci svého sedanu Optima s určením pro Evropu. Po deseti letech tak mizí označení Magentis.
Jméno Kia Optima asi automobilovému fandovi není úplně cizí. To, co Kia po léta prodávala v Evropě jako Magentis, v USA označovala jako Optima. Nyní přichází sjednocení a i Evropané budou kupovat Optimu. Není divu, že se automobilka rozhodla nepokračovat v původním jméně, novinka by totiž měla znamenat zásadní kvalitativní skok.
Sedan dlouhý 485 centimetrů míří opravdu vysoko. Jak délkou, tak i rozvorem spolehlivě strčí do kapsy i tuzemský Superb. Kufr má objem 505 litrů. Pod kapotu umístí automobilka zpočátku dvojici motorů. Půjde o dvoulitrový benzín s výkonem 170 koní a diesel s objemem 1,7 litru a výkonem 136 koní. Zanedlouho přijde i verze posílená na 160 koní.
Kia zatím nezveřejnila termíny uvedení Optimy do prodejů. Domácí verze je již na trhu a prodává se velmi dobře, takže by ta světová expanze nemusela příliš dlouho trvat. Zatím neznáme ceny, ale Kia obvykle útočí zespoda. Současný Magentis začíná na 450 tisících.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?