SsangYong konečně do Evropy dostane své představené SUV C200. Dostane ovšem resuscitované jméno Korando, které si údajně vydupali importéři místo neznámého kódu.
Ssangyong Korado možná mnohému ze čtenářů něco připomene. A to hned dvakrát, prve jménem, poté i designem. Zatímco původní Korando byl tvrdý jeep, a to doslova, protože licenci na jeho výrobu koupila automobilka právě od firmy Jeep, design naopak připomene jemný crossover C200.
Právě C200, který se představil před dvěma lety a měl symbolizovat znovuoživení této automobilky, která má a měla vzhledem ke své finanční situaci namále, je základem nového crossoveru. Ten má na délku 441 centimetrů, což znamená, že bude o své zákazníky bojovat například s Nissanem Qashqai, nebo s novým Hyundaiem ix35, který se vyrábí v našich končinách a na velikostně je s Korandem téměř totožný.
K dispozici bude trojice motorů, benzín o výkonu 115 koní a dva turbodiesely, 150 a 175 koní výkonné. Všechny motory budou mít objem dva litry. Za příplatek bude možné získat automatickou převodovku a pohon všech kol.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?