Alfa Romeo na autosalonu v Ženevě představila novou generaci svého největšího hatchbacku - nástupce modelu 147 se jménem Giuletta.
Alfa Romeo nás u svého modelu Giulietta velmi napínala, od modelu 147 trvalo 10 let, než přišla. Navíc, automobilka již před časem vypustila menší MiTo.
Přední část podvozkové platformy je převzata z Fiatu Bravo, zadní víceprvková náprava je ale nová. Alfa tak opustila jako jedna z posledních ve třídě systém zavěšení předních kol na systému dvojitých lichoběžníků.
Alfa Romeo počítá spíše s umístěním jen čtyř osob do vozu, i na fotce je jasně vidět, že s pátým cestujícím uprostřed se jednoduše nepočítá.
V autě se mimo jiné ukáží motory Multiair s hydraulicky ovládanými ventily. Motory budou mít výkon 120 a 170 koní z benzínových motorů 1,4, diesely o objemu 1,6 a 2,0 litru mají výkony 105 a 170 koní. Absolutním vrcholem bude model Quadrifoglio Verde o výkonu 234 koní z poměrně malého objemu 1,75 litru.
Karoserie má na délku 435 centimetrů a v prodejnách ji uvidíme již brzy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.