Alfa Romeo na autosalonu v Ženevě představila novou generaci svého největšího hatchbacku - nástupce modelu 147 se jménem Giuletta.
Alfa Romeo nás u svého modelu Giulietta velmi napínala, od modelu 147 trvalo 10 let, než přišla. Navíc, automobilka již před časem vypustila menší MiTo.
Přední část podvozkové platformy je převzata z Fiatu Bravo, zadní víceprvková náprava je ale nová. Alfa tak opustila jako jedna z posledních ve třídě systém zavěšení předních kol na systému dvojitých lichoběžníků.
Alfa Romeo počítá spíše s umístěním jen čtyř osob do vozu, i na fotce je jasně vidět, že s pátým cestujícím uprostřed se jednoduše nepočítá.
V autě se mimo jiné ukáží motory Multiair s hydraulicky ovládanými ventily. Motory budou mít výkon 120 a 170 koní z benzínových motorů 1,4, diesely o objemu 1,6 a 2,0 litru mají výkony 105 a 170 koní. Absolutním vrcholem bude model Quadrifoglio Verde o výkonu 234 koní z poměrně malého objemu 1,75 litru.
Karoserie má na délku 435 centimetrů a v prodejnách ji uvidíme již brzy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?