Alfa Romeo na autosalonu v Ženevě představila novou generaci svého největšího hatchbacku - nástupce modelu 147 se jménem Giuletta.
Alfa Romeo nás u svého modelu Giulietta velmi napínala, od modelu 147 trvalo 10 let, než přišla. Navíc, automobilka již před časem vypustila menší MiTo.
Přední část podvozkové platformy je převzata z Fiatu Bravo, zadní víceprvková náprava je ale nová. Alfa tak opustila jako jedna z posledních ve třídě systém zavěšení předních kol na systému dvojitých lichoběžníků.
Alfa Romeo počítá spíše s umístěním jen čtyř osob do vozu, i na fotce je jasně vidět, že s pátým cestujícím uprostřed se jednoduše nepočítá.
V autě se mimo jiné ukáží motory Multiair s hydraulicky ovládanými ventily. Motory budou mít výkon 120 a 170 koní z benzínových motorů 1,4, diesely o objemu 1,6 a 2,0 litru mají výkony 105 a 170 koní. Absolutním vrcholem bude model Quadrifoglio Verde o výkonu 234 koní z poměrně malého objemu 1,75 litru.
Karoserie má na délku 435 centimetrů a v prodejnách ji uvidíme již brzy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?