Žilinský Cee’d se letos nachází v polovině šestiletého výrobního cyklu a to je ten správný čas na facelift. Šušká se o něm již nějakou dobu a na veřejnost unikly už dokonce i tajné snímky interiéru. Dnes konečně zveřejnila automobilka i první oficiální fotografii.
Na ní jsou k vidění přední partie vozu, které zčásti dědí z modelu Forte určeného pro severoamerický trh. Nová maska chladiče je nižší a širší a postupně ji pravděpodobně ponesou všechny nové modely korejské automobilky.
Dle dřívějších špionážních fotek se změny udály i na zádi Cee’du, tu nám ale Kia stále tají. Naopak upravený interiér jsme si mohli prohlédnout už na několika fotografiích, které automobilce unikly koncem června. Viz. první tři fotografie v galerii pod článkem.
Faceliftovaný Cee’d se představí už za dva měsíce na tradičním frankfurtském autosalonu a do showroomů se dostane ihned poté.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.