Artega GT V6

Jan Fiala, 16. září 2007, 08:10 Google+

Cílem při vývoji vozu Artega GT bylo navrhnout výjimečný sportovní vůz.Koncept Artega tak stvořil novou automobilovou značku, směřující k jasnému cíli: s veškerým entusiasmem pro sportovní vozy demonstrovat své schopnosti při návrhu automobilu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GT

GT | foto: Artega

Sdílejte článek

Při tomto úkolu se tým zaměřil na čtyři hlavní úkoly a oblasti vývoje:

Design: hovoří výjimečným jazykem

Návrh vozu je dílem renomovaného designéra Henrika Fiskera, kterému se podařilo vytvořit kopaktní, jednoduchý a stabilní vůz s rozměry 3950 x 1880 x 1180 mm (D,Š,V). Automobil má elegantní a dynamickou přední část s plynulými rysy, nízký profil s bohatým prosklením a sportovně vyhllížející zadní část. Široký unteriér pak překvapí především s ohledem na kompaktnost vnějších rozměrů. Uvnitř vozu totiž najdou dostatek prostoru nejen dva dospělí, ale také jejich zavazadla. V případě zájmu je na místě zavazadlového prostoru možno žádat nouzovou třetí sedačku.

Vlastnosti vozu: agilita, jízdní dynamika a bezpečnost

Hlavními požadavky při návrhu vozu byly nízká hmotnost a tuhost karoserie. To zajistilo použití velkoryse dimenzovaného hliníkového rámu a karoserie vyrobené z kompozitních materiálů, zesílených uhlíkovými vlákny. Díky tomu se vůz pyšní vynikajícím poměrem hmotnosti k výkonu. Aby bylo dosaženo vhodného prostorového uspořádání pohonné jednotky a převodovky, ideálního rozložení hmotnosti a nejlepší možné trakce, byly použity komponenty Volkswagen Group.

O pohon se stará šestiválec V6 o objemu 3,6 litru, který je spřažen se sekvenční převodovkou. Motor je zabudován ve speciálním rámu z trubek vyrobených z vysokopevnostní oceli. Opěradla komfortních sportovních sedaček jsou sklopná a usnadňují tak naložení případných zavazadel. Použity byly speciální moduly pro případ havárie a rovněž byly zabudovány ocelové ochranné prvky proti bočnímu nárazu. To zajišťuje vysokou pasivní bezpečnost vozu spolu s předními a bočními airbagy. Pro maximální aktivní bezpečnost disponuje Artega GT pomocnými elektronickými systémy ASP (Artega Stability Program), ABS a kontroly trakce TC. Jako u jiných sportovních aut, lze i ve voze Artega GT vybírat ze čtyř jízdních režimů: Normal (ASP s brzkým zásahem, TC zapnuto), Sport (ASP s pozdním zásahem, TC zapnuto), Race (ASP vypnuto, TC vypnuto) a Off (ASP i TC vypnuty).

Připravenost k cestování: dostatek prostoru navzdory vnějším rozměrům sportovního vozu

Při návrhu tvaru vozu a jeho interiéru byly proti sobě kladeny zdánlivě protichůdné požadavky. Vůz měl být kompaktní, ale přitom měl být i dostatečně komfortní. Navzdory vnějším rozměrům se to podařilo splnit a ve voze tak najdeme nejen dostatek prostoru pro dva cestující, ale také dva oddělené prostory pro přepravu zavazadel. První z nich je za sedačkami, druhý se nachází pod přední kapotou. U vozu daných rozměrů jde o věc vskutku nevídanou. Podařilo se toho dosáhnout díky umístění motoru v zadní části vozu. Ačkoliv má Artega GT bezesporu fenomenální výkon a ovladatelnost, rozhodně to však neznamená, že jízdní komfort zůstává stranou. Díky naladění podvozku se totiž i dlouhé výlety příjemně zapíší do paměti cestujících.


Technické specifikace:

Rám: hliníkový
Zadní modul: tubulární rám vyrobený z vysokopevnostní oceli
Karoserie: uhlíkovými vlákny zesílené kompozitní materiály
Rozměry (D x Š x V): 3950 mm x 1880 mm x 1180 mm
Suchá hmotnost: zhruba 1100 kg
Objem zavazadlového prostoru: 300 litrů (225 litrů za sedačkami, 75 litrů vepředu)
Motor: V6 s přímým vstřikem paliva
Zdvihový objem: 3597 ccm
Převodovka: šestistupňová sekvenční
Zrychlení z 0 - 100 km/h: méně než 5 s
Maximální rychlost: přes 270 km/h

Zdroj: Artega

Vytisknout

Diskuze: Artega GT V6

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Micra

Facelift Nissanu Micra

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud