Cílem při vývoji vozu Artega GT bylo navrhnout výjimečný sportovní vůz.Koncept Artega tak stvořil novou automobilovou značku, směřující k jasnému cíli: s veškerým entusiasmem pro sportovní vozy demonstrovat své schopnosti při návrhu automobilu.
Při tomto úkolu se tým zaměřil na čtyři hlavní úkoly a oblasti vývoje:
Design: hovoří výjimečným jazykem
Návrh vozu je dílem renomovaného designéra Henrika Fiskera, kterému se podařilo vytvořit kopaktní, jednoduchý a stabilní vůz s rozměry 3950 x 1880 x 1180 mm (D,Š,V). Automobil má elegantní a dynamickou přední část s plynulými rysy, nízký profil s bohatým prosklením a sportovně vyhllížející zadní část. Široký unteriér pak překvapí především s ohledem na kompaktnost vnějších rozměrů. Uvnitř vozu totiž najdou dostatek prostoru nejen dva dospělí, ale také jejich zavazadla. V případě zájmu je na místě zavazadlového prostoru možno žádat nouzovou třetí sedačku.
Vlastnosti vozu: agilita, jízdní dynamika a bezpečnost
Hlavními požadavky při návrhu vozu byly nízká hmotnost a tuhost karoserie. To zajistilo použití velkoryse dimenzovaného hliníkového rámu a karoserie vyrobené z kompozitních materiálů, zesílených uhlíkovými vlákny. Díky tomu se vůz pyšní vynikajícím poměrem hmotnosti k výkonu. Aby bylo dosaženo vhodného prostorového uspořádání pohonné jednotky a převodovky, ideálního rozložení hmotnosti a nejlepší možné trakce, byly použity komponenty Volkswagen Group.
O pohon se stará šestiválec V6 o objemu 3,6 litru, který je spřažen se sekvenční převodovkou. Motor je zabudován ve speciálním rámu z trubek vyrobených z vysokopevnostní oceli. Opěradla komfortních sportovních sedaček jsou sklopná a usnadňují tak naložení případných zavazadel. Použity byly speciální moduly pro případ havárie a rovněž byly zabudovány ocelové ochranné prvky proti bočnímu nárazu. To zajišťuje vysokou pasivní bezpečnost vozu spolu s předními a bočními airbagy. Pro maximální aktivní bezpečnost disponuje Artega GT pomocnými elektronickými systémy ASP (Artega Stability Program), ABS a kontroly trakce TC. Jako u jiných sportovních aut, lze i ve voze Artega GT vybírat ze čtyř jízdních režimů: Normal (ASP s brzkým zásahem, TC zapnuto), Sport (ASP s pozdním zásahem, TC zapnuto), Race (ASP vypnuto, TC vypnuto) a Off (ASP i TC vypnuty).
Připravenost k cestování: dostatek prostoru navzdory vnějším rozměrům sportovního vozu
Při návrhu tvaru vozu a jeho interiéru byly proti sobě kladeny zdánlivě protichůdné požadavky. Vůz měl být kompaktní, ale přitom měl být i dostatečně komfortní. Navzdory vnějším rozměrům se to podařilo splnit a ve voze tak najdeme nejen dostatek prostoru pro dva cestující, ale také dva oddělené prostory pro přepravu zavazadel. První z nich je za sedačkami, druhý se nachází pod přední kapotou. U vozu daných rozměrů jde o věc vskutku nevídanou. Podařilo se toho dosáhnout díky umístění motoru v zadní části vozu. Ačkoliv má Artega GT bezesporu fenomenální výkon a ovladatelnost, rozhodně to však neznamená, že jízdní komfort zůstává stranou. Díky naladění podvozku se totiž i dlouhé výlety příjemně zapíší do paměti cestujících.
Technické specifikace:
Rám: hliníkový Zadní modul: tubulární rám vyrobený z vysokopevnostní oceli Karoserie: uhlíkovými vlákny zesílené kompozitní materiály Rozměry (D x Š x V): 3950 mm x 1880 mm x 1180 mm Suchá hmotnost: zhruba 1100 kg Objem zavazadlového prostoru: 300 litrů (225 litrů za sedačkami, 75 litrů vepředu) Motor: V6 s přímým vstřikem paliva Zdvihový objem: 3597 ccm Převodovka: šestistupňová sekvenční Zrychlení z 0 - 100 km/h: méně než 5 s Maximální rychlost: přes 270 km/h
Zdroj: Artega
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?