Česká společnost MW Motors oznámila již v roce 2018, že se chystá vyrábět legendární ruský off-road UAZ Hunter přestavěný na elektromobil. Nyní jsme se dočkaly, MWM Spartan míří na evropský trh.
MWM Spartan nabízí 100% elektrickou verzi. S bateriovými packy od 56 kWh do 90 kWh a adekvátně výkonným elektrickým pohonem je Spartan prvním elektrickým automobilem na trhu, který nabízí světu možnosti 4×4. UAZ vylepšuje a zdokonaluje své zkušenosti s off-roady již od roku 1941. Kombinace elektrifikační technologie MW Motors a legendární platformy UAZ 4×4 je dokonalá souhra.
.PROČ SPARTAN?MWM Spartan dokonale popisuje tuto řadu vozidel, které jsou praktické, minimalistické, výkonné, cenově dostupné a snadno se opravují. Tato řada je určena pro zákazníky, na které velcí výrobci automobilů zapomněli. Skuteční nadšenci do 4×4, zemědělci, lesní dělníci, fanoušci extrémních aktivit nebo společnosti zabývající se podpovrchovou těžbou, ti všichni vyhledávají drsný, syrový výkon, nikoli luxusní interiéry nebo doplňky. Ne každý chce hřebce s vysokou cenou a drahou údržbou. Někteří lidé potřebují koně na práci. A řada Spartan tuto mezeru vyplňuje.
3 x více točivého momentuProti UAZu s benzínovým motorem ZMZ o objemu 2,7 litrů je MWM Spartan přibližně o 120 kg těžší (bavíme se o verzi se základní baterií o kapacitě 56 kWh). Ale pomalejší rozhodně nebude. Elektromotor ve Spartanu má výkon 120 kW (163 koní) proti 99 kW (135 koním) v UAZu. Co je ale pořádné, točivým momentem elektromobilu je ohromný 600 N.m., kdežto ruský originál měl jen. 217 N.m. Dojezd základní verze by měl být 150 Km.
A co cena?Ta začíná na částce 39.990 € (lehce přes 1 milion Kč). Prvky příplatkové výbavy zahrnují metalický lak (499 €; cca 12.700 Kč), hard-top střechu (490 €; 12.500 Kč), ABS a uzávěrku diferenciálu (890 €; 22.700 Kč), antikorozní ochranu (490 €; 12.500 Kč) nebo třeba paket Trophy Package (990 €; 25.260 Kč) s praktickými doplňky pro jízdu v terénu.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.