Česká společnost MW Motors oznámila již v roce 2018, že se chystá vyrábět legendární ruský off-road UAZ Hunter přestavěný na elektromobil. Nyní jsme se dočkaly, MWM Spartan míří na evropský trh.
MWM Spartan nabízí 100% elektrickou verzi. S bateriovými packy od 56 kWh do 90 kWh a adekvátně výkonným elektrickým pohonem je Spartan prvním elektrickým automobilem na trhu, který nabízí světu možnosti 4×4. UAZ vylepšuje a zdokonaluje své zkušenosti s off-roady již od roku 1941. Kombinace elektrifikační technologie MW Motors a legendární platformy UAZ 4×4 je dokonalá souhra.
.PROČ SPARTAN?MWM Spartan dokonale popisuje tuto řadu vozidel, které jsou praktické, minimalistické, výkonné, cenově dostupné a snadno se opravují. Tato řada je určena pro zákazníky, na které velcí výrobci automobilů zapomněli. Skuteční nadšenci do 4×4, zemědělci, lesní dělníci, fanoušci extrémních aktivit nebo společnosti zabývající se podpovrchovou těžbou, ti všichni vyhledávají drsný, syrový výkon, nikoli luxusní interiéry nebo doplňky. Ne každý chce hřebce s vysokou cenou a drahou údržbou. Někteří lidé potřebují koně na práci. A řada Spartan tuto mezeru vyplňuje.
3 x více točivého momentuProti UAZu s benzínovým motorem ZMZ o objemu 2,7 litrů je MWM Spartan přibližně o 120 kg těžší (bavíme se o verzi se základní baterií o kapacitě 56 kWh). Ale pomalejší rozhodně nebude. Elektromotor ve Spartanu má výkon 120 kW (163 koní) proti 99 kW (135 koním) v UAZu. Co je ale pořádné, točivým momentem elektromobilu je ohromný 600 N.m., kdežto ruský originál měl jen. 217 N.m. Dojezd základní verze by měl být 150 Km.
A co cena?Ta začíná na částce 39.990 € (lehce přes 1 milion Kč). Prvky příplatkové výbavy zahrnují metalický lak (499 €; cca 12.700 Kč), hard-top střechu (490 €; 12.500 Kč), ABS a uzávěrku diferenciálu (890 €; 22.700 Kč), antikorozní ochranu (490 €; 12.500 Kč) nebo třeba paket Trophy Package (990 €; 25.260 Kč) s praktickými doplňky pro jízdu v terénu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.