Odchod Maxime Martina z DTM od BMW k Aston Martinu do šampionátu FIA World Endurance Championship byl dle jeho vlastních slov z části motivován otazníky nad budoucností DTM.
Mercedes, jehož šest aut tvoří třetinu startovního pole DTM, po sezoně 2018 opouští DTM. Pro sérii je to špatná zpráva už z pohledu její budoucnosti. Maxime Martin, který byl nedávno oznámen jako šestý a také poslední jezdec Aston Martinu pro novou sezonu WEC, řekl, že fakt, že neví, jak bude DTM vypadat po sezoně 2018, hrál roli v jeho rozhodování o návratu k vytrvalostním závodům.
"Abych byl 100% upřímný, odchod Mercedesu po sezoně 2018 vznáší hodně otazníků nad budoucností DTM. Je to také součástí managementu kariéry a hledání možností, jak pokračovat za dobrých podmínek a spousty dalších věcí. S BMW jsem toho zažil hodně, bylo to pět společných let a ještě předtím, než jsem vůbec začal uvažovat o DTM a odchodu Mercedesu, tak jsem se také snažil získat novou výzvu. Jsem neustále v kontaktu s Aston Martin Racing, protože jsem s Aston Martinem závodil a vždycky jsem jim byl nablízku," říká Maxime Martin pro Motorsport.com.
"Když to vezmu všechno dohromady, Aston Martin Racing navíc přichází s kompletně novým autem, do závodního programu vkládá hodně úsilí a kategorie GTE Pro se stává silnější a silnější, je tam také více výrobců. Naopak nad DTM je více otazníků, pro mě je tedy perfektním timingem přijmout tuto výzvu," pokračuje belgický jezdec. Martin jezdil s BMW v DTM čtyři sezony, ve kterých se v celkovém hodnocení umístil vždy na sedmém nebo osmém místě. Celkem dokázal vyhrát 3 závody.
Žádná z jeho sezon v DTM tedy nebyla vyloženě špatná, což se povede málokomu. Martin nicméně spíše lituje toho, že se mu nikdy nepodařilo zabojovat o titul. "Jsem zklamaný z toho, že jsem nikdy neměl reálnou šanci na titul v DTM. DTM je těžké, je tvrdé, musíte se naučit hodně tajemství, když se dostanete do správného momentu a na správné místo. Rozdíly zde jsou tak těsné, pokud nemáte ve správný čas nejlepší auto, tak je vše složitější.
Jsem zklamaný, že jsem ani jednou nedostal šanci bojovat o titul, ale jsem také hrdý na to, že jsem v šampionátu nebyl nějak nízko. Když se podíváte do šampionátu, tak skoro žádný jezdec to takto nemá, až na pár z nich měl každý z nich jednu sezonu, která byla obzvlášť špatná. Jsem součástí toho, ale ukazuje to také, že jsem na každé trati v každé sezoně opravdu konzistentní. Když se podíváte na věci jako na celek, tak určitě nejrychlejším jezdcem na BMW v posledních 4 sezonách byl Marco Wittmann, ale já jsem byl těsně za ním. Byl jsem druhým nejlepším BMW za ty 4 roky v mnoha ohledech. Přišel jsem z GT, vytrvalostních závodů a jsem opravdu šťastný a hrdý na to, co jsem v DTM předvedl. Myslím, že ode mě spousta lidí očekávala méně," zakončil pilot.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.