Odchod Maxime Martina z DTM od BMW k Aston Martinu do šampionátu FIA World Endurance Championship byl dle jeho vlastních slov z části motivován otazníky nad budoucností DTM.
Mercedes, jehož šest aut tvoří třetinu startovního pole DTM, po sezoně 2018 opouští DTM. Pro sérii je to špatná zpráva už z pohledu její budoucnosti. Maxime Martin, který byl nedávno oznámen jako šestý a také poslední jezdec Aston Martinu pro novou sezonu WEC, řekl, že fakt, že neví, jak bude DTM vypadat po sezoně 2018, hrál roli v jeho rozhodování o návratu k vytrvalostním závodům.
"Abych byl 100% upřímný, odchod Mercedesu po sezoně 2018 vznáší hodně otazníků nad budoucností DTM. Je to také součástí managementu kariéry a hledání možností, jak pokračovat za dobrých podmínek a spousty dalších věcí. S BMW jsem toho zažil hodně, bylo to pět společných let a ještě předtím, než jsem vůbec začal uvažovat o DTM a odchodu Mercedesu, tak jsem se také snažil získat novou výzvu. Jsem neustále v kontaktu s Aston Martin Racing, protože jsem s Aston Martinem závodil a vždycky jsem jim byl nablízku," říká Maxime Martin pro Motorsport.com.
"Když to vezmu všechno dohromady, Aston Martin Racing navíc přichází s kompletně novým autem, do závodního programu vkládá hodně úsilí a kategorie GTE Pro se stává silnější a silnější, je tam také více výrobců. Naopak nad DTM je více otazníků, pro mě je tedy perfektním timingem přijmout tuto výzvu," pokračuje belgický jezdec. Martin jezdil s BMW v DTM čtyři sezony, ve kterých se v celkovém hodnocení umístil vždy na sedmém nebo osmém místě. Celkem dokázal vyhrát 3 závody.
Žádná z jeho sezon v DTM tedy nebyla vyloženě špatná, což se povede málokomu. Martin nicméně spíše lituje toho, že se mu nikdy nepodařilo zabojovat o titul. "Jsem zklamaný z toho, že jsem nikdy neměl reálnou šanci na titul v DTM. DTM je těžké, je tvrdé, musíte se naučit hodně tajemství, když se dostanete do správného momentu a na správné místo. Rozdíly zde jsou tak těsné, pokud nemáte ve správný čas nejlepší auto, tak je vše složitější.
Jsem zklamaný, že jsem ani jednou nedostal šanci bojovat o titul, ale jsem také hrdý na to, že jsem v šampionátu nebyl nějak nízko. Když se podíváte do šampionátu, tak skoro žádný jezdec to takto nemá, až na pár z nich měl každý z nich jednu sezonu, která byla obzvlášť špatná. Jsem součástí toho, ale ukazuje to také, že jsem na každé trati v každé sezoně opravdu konzistentní. Když se podíváte na věci jako na celek, tak určitě nejrychlejším jezdcem na BMW v posledních 4 sezonách byl Marco Wittmann, ale já jsem byl těsně za ním. Byl jsem druhým nejlepším BMW za ty 4 roky v mnoha ohledech. Přišel jsem z GT, vytrvalostních závodů a jsem opravdu šťastný a hrdý na to, co jsem v DTM předvedl. Myslím, že ode mě spousta lidí očekávala méně," zakončil pilot.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?