Odchod Maxime Martina z DTM od BMW k Aston Martinu do šampionátu FIA World Endurance Championship byl dle jeho vlastních slov z části motivován otazníky nad budoucností DTM.
Mercedes, jehož šest aut tvoří třetinu startovního pole DTM, po sezoně 2018 opouští DTM. Pro sérii je to špatná zpráva už z pohledu její budoucnosti. Maxime Martin, který byl nedávno oznámen jako šestý a také poslední jezdec Aston Martinu pro novou sezonu WEC, řekl, že fakt, že neví, jak bude DTM vypadat po sezoně 2018, hrál roli v jeho rozhodování o návratu k vytrvalostním závodům.
"Abych byl 100% upřímný, odchod Mercedesu po sezoně 2018 vznáší hodně otazníků nad budoucností DTM. Je to také součástí managementu kariéry a hledání možností, jak pokračovat za dobrých podmínek a spousty dalších věcí. S BMW jsem toho zažil hodně, bylo to pět společných let a ještě předtím, než jsem vůbec začal uvažovat o DTM a odchodu Mercedesu, tak jsem se také snažil získat novou výzvu. Jsem neustále v kontaktu s Aston Martin Racing, protože jsem s Aston Martinem závodil a vždycky jsem jim byl nablízku," říká Maxime Martin pro Motorsport.com.
"Když to vezmu všechno dohromady, Aston Martin Racing navíc přichází s kompletně novým autem, do závodního programu vkládá hodně úsilí a kategorie GTE Pro se stává silnější a silnější, je tam také více výrobců. Naopak nad DTM je více otazníků, pro mě je tedy perfektním timingem přijmout tuto výzvu," pokračuje belgický jezdec. Martin jezdil s BMW v DTM čtyři sezony, ve kterých se v celkovém hodnocení umístil vždy na sedmém nebo osmém místě. Celkem dokázal vyhrát 3 závody.
Žádná z jeho sezon v DTM tedy nebyla vyloženě špatná, což se povede málokomu. Martin nicméně spíše lituje toho, že se mu nikdy nepodařilo zabojovat o titul. "Jsem zklamaný z toho, že jsem nikdy neměl reálnou šanci na titul v DTM. DTM je těžké, je tvrdé, musíte se naučit hodně tajemství, když se dostanete do správného momentu a na správné místo. Rozdíly zde jsou tak těsné, pokud nemáte ve správný čas nejlepší auto, tak je vše složitější.
Jsem zklamaný, že jsem ani jednou nedostal šanci bojovat o titul, ale jsem také hrdý na to, že jsem v šampionátu nebyl nějak nízko. Když se podíváte do šampionátu, tak skoro žádný jezdec to takto nemá, až na pár z nich měl každý z nich jednu sezonu, která byla obzvlášť špatná. Jsem součástí toho, ale ukazuje to také, že jsem na každé trati v každé sezoně opravdu konzistentní. Když se podíváte na věci jako na celek, tak určitě nejrychlejším jezdcem na BMW v posledních 4 sezonách byl Marco Wittmann, ale já jsem byl těsně za ním. Byl jsem druhým nejlepším BMW za ty 4 roky v mnoha ohledech. Přišel jsem z GT, vytrvalostních závodů a jsem opravdu šťastný a hrdý na to, co jsem v DTM předvedl. Myslím, že ode mě spousta lidí očekávala méně," zakončil pilot.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?