Odchod Maxime Martina z DTM od BMW k Aston Martinu do šampionátu FIA World Endurance Championship byl dle jeho vlastních slov z části motivován otazníky nad budoucností DTM.
Mercedes, jehož šest aut tvoří třetinu startovního pole DTM, po sezoně 2018 opouští DTM. Pro sérii je to špatná zpráva už z pohledu její budoucnosti. Maxime Martin, který byl nedávno oznámen jako šestý a také poslední jezdec Aston Martinu pro novou sezonu WEC, řekl, že fakt, že neví, jak bude DTM vypadat po sezoně 2018, hrál roli v jeho rozhodování o návratu k vytrvalostním závodům.
"Abych byl 100% upřímný, odchod Mercedesu po sezoně 2018 vznáší hodně otazníků nad budoucností DTM. Je to také součástí managementu kariéry a hledání možností, jak pokračovat za dobrých podmínek a spousty dalších věcí. S BMW jsem toho zažil hodně, bylo to pět společných let a ještě předtím, než jsem vůbec začal uvažovat o DTM a odchodu Mercedesu, tak jsem se také snažil získat novou výzvu. Jsem neustále v kontaktu s Aston Martin Racing, protože jsem s Aston Martinem závodil a vždycky jsem jim byl nablízku," říká Maxime Martin pro Motorsport.com.
"Když to vezmu všechno dohromady, Aston Martin Racing navíc přichází s kompletně novým autem, do závodního programu vkládá hodně úsilí a kategorie GTE Pro se stává silnější a silnější, je tam také více výrobců. Naopak nad DTM je více otazníků, pro mě je tedy perfektním timingem přijmout tuto výzvu," pokračuje belgický jezdec. Martin jezdil s BMW v DTM čtyři sezony, ve kterých se v celkovém hodnocení umístil vždy na sedmém nebo osmém místě. Celkem dokázal vyhrát 3 závody.
Žádná z jeho sezon v DTM tedy nebyla vyloženě špatná, což se povede málokomu. Martin nicméně spíše lituje toho, že se mu nikdy nepodařilo zabojovat o titul. "Jsem zklamaný z toho, že jsem nikdy neměl reálnou šanci na titul v DTM. DTM je těžké, je tvrdé, musíte se naučit hodně tajemství, když se dostanete do správného momentu a na správné místo. Rozdíly zde jsou tak těsné, pokud nemáte ve správný čas nejlepší auto, tak je vše složitější.
Jsem zklamaný, že jsem ani jednou nedostal šanci bojovat o titul, ale jsem také hrdý na to, že jsem v šampionátu nebyl nějak nízko. Když se podíváte do šampionátu, tak skoro žádný jezdec to takto nemá, až na pár z nich měl každý z nich jednu sezonu, která byla obzvlášť špatná. Jsem součástí toho, ale ukazuje to také, že jsem na každé trati v každé sezoně opravdu konzistentní. Když se podíváte na věci jako na celek, tak určitě nejrychlejším jezdcem na BMW v posledních 4 sezonách byl Marco Wittmann, ale já jsem byl těsně za ním. Byl jsem druhým nejlepším BMW za ty 4 roky v mnoha ohledech. Přišel jsem z GT, vytrvalostních závodů a jsem opravdu šťastný a hrdý na to, co jsem v DTM předvedl. Myslím, že ode mě spousta lidí očekávala méně," zakončil pilot.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?