Citroën Traction Avant? Kdysi změnil běh automobilových dějin. Přesto ho můžete pořídit za zajímavé ceny

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 3. října 2017, 17:15 Aktualizováno 3.10.2017, 19:58 Google+

Asi málokterý motoristický nadšenec by neznal dnes již legendární Citroën Traction Avant, první sériový vůz vyráběný s pohonem předních kol, který od roku 1934 začal přepisovat dějiny automobilového průmyslu. Tento historický skvost se však stále dá sehnat i za zajímavé ceny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Citroen Traction Avant

Citroen Traction Avant | foto: eBay

Sdílejte článek

Traction Avant si řada lidí spojuje pouze se sériovým pohonem předních kol, ovšem tento Citroën byl výjimečný i v řadě dalších technických parametrů. Jmenovat můžeme například samonosnou karoserii, nezávislé zavěšení předních kol, nebo odpružení torzními tyčemi. Třešničkou na dortu pak byl jeho odvážný ale elegantní design.

Vůz se vyráběl poměrně dlouho, konkrétně mezi lety 1934 až 1957, jeho produkce však zahrnovala zhruba 760 000 vozů v řadě různých provedení, které se rozpínají od luxusních limuzín, přes sedany, kabriolety, dvoudveřové kupé, osmimístné limuzíny až po hatchbacky.

Tento konkrétní kousek, na který upozornil web BarnFinds, je umístěn na akčním webu eBay a má za sebou vskutku pozoruhodnou minulost. Podle inzerátu byl součástí většího rodinného autosalonu Citroen v Kalifornii, ovšem ten byl před 30 lety uzavřen a tak majitelé přesunuli řadu svých aut do pouště, dál od slunných pláží Santa Monicy.

Postupem času rodina svou sbírku Citroenů rozprodala, ovšem dva si vozy si ponechala - a jedním z nich je právě tento Traction Avant, který byl desítky let schovaný kdesi ve stodole. A jak tohle uskladnění přežil? Překvapivě dobře.

Jak se v inzerátu píše, vůz je sice plný prachu a písku, ovšem koroze je na něm jen minimum. Přední polovina auta si dokonce uchovala svůj původní lesk, ovšem na zadní část zřejmě svítilo slunce a tak po čase vybledla. S trochou práce, snahy a úsilí by však stále mělo být možné, alespoň dle slov prodejce, barvu rozleštit do původního lesku.

Karoserie vozu je překvapivě kompletní a nic zde nechybí, ovšem s interiérem je to o něco horší. Těžko říct jaké bitvy se v něm odehrávaly, ovšem jen ze snímků je jasné, že bude potřeba ho kompletně odstrojit, přečalounit, vyčistit a znovu sesadit. 

Stejnou péči zřejmě budou vyžadovati mechanické části vozu, které budou bez pochyb plné prachu a jemného písku. Co se motoru týče, podle původního majitele by neměl být problém ho natočit, ovšem současnému prodejci se to bohužel nepovedlo. Jeho malá generálka tak jistě nebude od věci. 

Ačkoliv vůz má řadu chyb, jeho celkový stav nemusí být tak tragický, jak by se mohlo na první pohled zdát. Prodejce dokonce hrdě prohlašuje, že se jedná o ideální projekt pro zapáleného nadšence, který hledá program na dlouhé zimní večery. 

A cena? Je těžké odhadnout kolik těchto Citroenů se dochovalo dnešních dnů a v jakém jsou stavu, ovšem z historického hlediska se jedná o skutečnou revoluci na kolech. Vůz je přitom nabízen za cenu 8.900 dolarů, tedy cca 197.000, ovšem prodejce je ochoten dohodnout se i na nižší ceně. A to už je zajímavé, nemyslíte?

Vytisknout

Diskuze: Citroën Traction Avant? Kdysi změnil běh automobilových dějin. Přesto ho můžete pořídit za zajímavé ceny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Renault R5 Turbo 2 Evolution

Renault R5 Turbo Evolution: Opomíjený trhač asfaltu šlapal cestičku ostrým…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud