Když se v šedesátých letech začaly vyrábět karoserie z laminátu, znamenalo to obrovský boom pro desítky malých společností, které mohly začít nabízet své jedinečné a nevšední karoserie sportovních vozů. Jednou z takových společností byla i Bangert Enterprises, která v padesátých letech nabízela vozy "Manta Ray", neboli rejnok.
Za vznikem společnosti Bangert Enterprises stojí jistý Noel Bangert, který se vy svých dvaceti letech rozhodl, že chce navrhovat automobily a stavět sportovní vozy. Po prvním modelu, který vznikl v roce 1953 ve spolupráci s dalšími staviteli, se rozhodl právě založit vlastní společnost Bangert.
Model Manta Ray, nabízený od roku 1955 do roku 1957, se stal třetím modelem, který společnost nabízela. Design vozu vycházel z konceptu Buick Wildcatt II z roku 1954 a jeho karoserie byla vyrobena z laminátu, který byl tou dobou "zázračným materiálem" a vozy z něj vyrobený přitahovaly stejnou pozornost, jako dnešní vozy s karoserií z karbonu.
Vůz se však nedodával vcelku, ale jako skládačka. Tento konkrétní kousek z roku vlastnil Elwood Caufmann, který na jeho stavbě pracoval mezi lety 1954 až 1956. Své zážitky ze stavby dokonce sepsal na 4 stránky.. Po dokončení vozidla se však vůz na 50 let ztratil la objevil se až v roce 2015 v pořadu "AmeriCarna" na Velocity Channel.
V televizním pořadu byl vůz prezentován v původním stavu, ovšem po odvysílání se vůz vydal na dlouhou dobu do servisu, kde na něm dlouho probíhaly renovační a restaurátorské práce, které mají za cíl vzdát hold jak designérovi (Noel Bangert), tak staviteli vozu (Elwood Cauffman).
V perfektním stavu se pak Manta Ray prezentovala až v roce 2017 na akci Amelia Island Concours d'Elegance. Jedná se však o velkou vzácnost, neboť v současnosti jsou informace jen o čtyřech pojízdných vozech Bangert Manta Ray. Dva jsou závodní stroje a dva obyčejné sportovní.
Tento konkrétní je v současné době vystaven na aukčním portálu eBay za cenu necelých 60 000 dolarů (cca 1,3 milionu korun). Aukce však potrvá dalších dvanáct dnů a cena zřejmě bude stoupat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?