Automobilka Peel se zapsala do historie i Guinessovy knihy rekordů výrobou nejmenšího auta na světě, modelu Peel P50. Tím ale výroba této automobilky neskončila a mezi jinými se objevil i model Trident s celoskleněnou kabinou.
Kdyby se "automobil" Peel P50 neobjevil v oblíbené motoristické show Top Gear, kde s ním Jeremy Clarkson projel část hlavní budovy BBC, zřejmě by zůstalo před širší veřejností skryto.
Díky této reklamě se ale vozy automobilky Peel staly vyhledávaným sběratelským artiklem a automobilka, pocházející z malého ostrova Man (Isle of Man) v irském moři, se konečně dočkala své zasloužené slávy.
Model Trident vznikl jako nástupce P50. Oproti P50 nabízel Trident atraktivnější karoserii, která působila moderněji a dynamičtěji. Vrcholem celého designu a charakteristickým znamením se stala kulatá průhledná plastová kopule suplující střechu. Protože vůz postrádal dveře, nastupovalo se po odklopení celé horní části karoserie.
Automobilka lákala své zákazníky reklamním textem ve smyslu "komfortní vůz s náklady skútru". A pravdou zůstává, že jezdit Peelem bylo takřka levnější než chodit pěšky. Jeho motor o objemu 49cc dokázal vyvinout rychlost až 61 km/h, přesto se jeho průměrná spotřeba pohybovala okolo necelých 3 l/100km.
O přenos síly na kola se starala třístupňová převodovka, která však postrádala zpátečku. Kdykoliv jste tedy chtěli zacouvat, musel jeden z maximálně dvou členů posádky vůz opustit a zatlačit ho na místo.
Peel Triden, který vidíte na fotografiích, byl vyroben v roce 1965 a ještě téhož roku byl dopraven zákazníkovi do Velké Británie. Vůz s číslem karoserie E185 pořídil současný majitel v roce 2014 po kompletní rekonstrukci.
Nyní je vůz v USA a čeká na svou dražbu, která proběhne pod taktovkou RMShotebys v Monterey, Kalifornie během 18.-19. srpna tohoto roku. Protože se na půdě USA jedná o vzácný automobil, očekává se poměrně vysoká prodejní cena.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?