Píše se rok 2002 a na pařížském autosalonu zažívá svou premiéru opravdu zajímavý koncept domácí automobilky. Jindy komfortní limuzína s dostatečným luxusem, ale protentokrát dálniční sportovní koráb s vysokým výkonem. Co mám na mysli? Přece Peugeot 607 Pescarolo, který se bohužel nedostal do sériové výroby.
Proč právě přídomek Pescarolo? Důvod je prostý, speciální 607 byla pojmenována podle bývalého francouzského pilota Formule 1 a čtyřnásobného vítěze 24h Le Mans, Henrim Pescarolovi. Po ukončení aktivní kariéry stál u zrodu vlastního týmu pro Le Mans a poté vlivem skvělé spolupráce s Peugeotem vznikl zmíněný koncept. Obecně francouzské značky nenabízely v devadesátých letech žádný výkonný sedan, který by dokázal konkurovat německým vozům. Avšak pár pokusů by se našlo.
Prvním z nich je Renault Safrane Biturbo, který však neoslnil veřejnost natolik, jak si přálo vedení automobilky. Safrane Biturbo byl příliš drahý, těžký a také málo ušlechtilý. Proto není divu, že se prodalo pouze 806 kusů. Zbylé značky ze země galského kohouta si netroufly na podobný model v daném období, avšak vedení Renaultu odradilo realizovat podobný projekt dodneška a později se k němu připojil i Citroën a Peugeot. Ale zpátky do minulosti! V roce 1999 byl představen nástupce zastaralého Peugeotu 605, model 607, díky kterému se značka se lvem ve znaku odhodlala pro vznik sportovní limuzíny. Tři roky od premiéry 607 se v Paříži na stánku Peugeotu odhalil speciální koncept 607 Pescarolo.
Od klasické „šestsetsedmičky“ se lišil velkým přívodem vzduchu v předním nárazníku, rozšířenými blatníky o 25 mm a hliníkovým dekorem na zadním nárazníku, kde byly dominantou také dvě koncovky výfuku. Navíc francouzská sportovní limuzína byla o 25 mm přiblížena k zemi, což pomohlo jízdnímu projevu.
Peugeot 607 Pescarolo disponuje také 19palcovými litými koly s pneumatikami Michelin o rozměru 245/45R19, za kterými se ukrývají odvětrávané kotouče Brembo se čtyřpístkovými třmeny. Třešničkou na dortu je pak vínový odstín karoserie. Do stejné barvy je oděna i kabina a kožená sedadla s kontrastním prošíváním a dostatečným bočním vedením, jejichž prostřední části sedáků jsou v jemně perforované kůži. U tohoto konceptu je také novinkou barevný displej s rozlišením v poměru 16:9, umístěný na středové konzole.
V motorovém prostoru Peugeotu 607 Pescarolo se nachází 3,2litrový benzínový šestiválec (DOHC), využívající čtyři ventily na válec, s dvěma turbodmychadly o výkonu 405 koní. Stejný agregát byl umístěn dříve také ve speciálu Peugeot-Courage C60 ze stáje Pescarolo Sport, jenž se účastnil 24h Le Mans. K motoru je připojena šestistupňová sekvenční převodovka, která přenáší veškerou sílu (bohužel) na přední kola. Pokud jde o technické parametry, 607 Pescarolo s hmotností 1,7 tuny zrychlila na stovku za 5 sekund a dosáhla maximální rychlosti 290 km/h.
Nakonec se Peugeot rozhodl tak, že konkurenta BMW M5 neposlal do sériové výroby. Ptáte se, proč? Důvodem byla údajně šetřivost francouzské automobilky, poněvadž nebyla ochotná investovat více peněz do tohoto projektu, aby mu tak dopřála pohon zadních či všech čtyř kol. Sami musíte uznat, že výkon přes 400 koní by nedokázala přenést na přední kola ani výše zmíněná převodovka. Upřímně, 607 Pescarolo se nám velmi zamlouvá, jelikož by dokázal zatopit německé konkurenci, jenomže jen se správně zvolenou koncepcí a dostatečným kapitálem.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.