Peugeot 607 Pescarolo Concept? Aneb francouzské kladivo na übersedany

AutoRoad.cz, 13. června 2017, 07:29 Google+

Píše se rok 2002 a na pařížském autosalonu zažívá svou premiéru opravdu zajímavý koncept domácí automobilky. Jindy komfortní limuzína s dostatečným luxusem, ale protentokrát dálniční sportovní koráb s vysokým výkonem. Co mám na mysli? Přece Peugeot 607 Pescarolo, který se bohužel nedostal do sériové výroby.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pod kapotou se ukrýval šestiválec se dvěma turby, Peugeot 607 Pescarolo

Pod kapotou se ukrýval šestiválec se dvěma turby, Peugeot 607 Pescarolo | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Proč právě přídomek Pescarolo? Důvod je prostý, speciální 607 byla pojmenována podle bývalého francouzského pilota Formule 1 a čtyřnásobného vítěze 24h Le Mans, Henrim Pescarolovi. Po ukončení aktivní kariéry stál u zrodu vlastního týmu pro Le Mans a poté vlivem skvělé spolupráce s Peugeotem vznikl zmíněný koncept. Obecně francouzské značky nenabízely v devadesátých letech žádný výkonný sedan, který by dokázal konkurovat německým vozům. Avšak pár pokusů by se našlo.

Prvním z nich je Renault Safrane Biturbo, který však neoslnil veřejnost natolik, jak si přálo vedení automobilky. Safrane Biturbo byl příliš drahý, těžký a také málo ušlechtilý. Proto není divu, že se prodalo pouze 806 kusů. Zbylé značky ze země galského kohouta si netroufly na podobný model v daném období, avšak vedení Renaultu odradilo realizovat podobný projekt dodneška a později se k němu připojil i Citroën a Peugeot. Ale zpátky do minulosti! V roce 1999 byl představen nástupce zastaralého Peugeotu 605, model 607, díky kterému se značka se lvem ve znaku odhodlala pro vznik sportovní limuzíny. Tři roky od premiéry 607 se v Paříži na stánku Peugeotu odhalil speciální koncept 607 Pescarolo.

Od klasické „šestsetsedmičky“ se lišil velkým přívodem vzduchu v předním nárazníku, rozšířenými blatníky o 25 mm a hliníkovým dekorem na zadním nárazníku, kde byly dominantou také dvě koncovky výfuku. Navíc francouzská sportovní limuzína byla o 25 mm přiblížena k zemi, což pomohlo jízdnímu projevu.

Peugeot 607 Pescarolo disponuje také 19palcovými litými koly s pneumatikami Michelin o rozměru 245/45R19, za kterými se ukrývají odvětrávané kotouče Brembo se čtyřpístkovými třmeny. Třešničkou na dortu je pak vínový odstín karoserie. Do stejné barvy je oděna i kabina a kožená sedadla s kontrastním prošíváním a dostatečným bočním vedením, jejichž prostřední části sedáků jsou v jemně perforované kůži. U tohoto konceptu je také novinkou barevný displej s rozlišením v poměru 16:9, umístěný na středové konzole.

img-responsive

Novinkou byl barevný displej na středové konzole, Peugeot 607 Pescarolo | foto: Peugeot

V motorovém prostoru Peugeotu 607 Pescarolo se nachází 3,2litrový benzínový šestiválec (DOHC), využívající čtyři ventily na válec, s dvěma turbodmychadly o výkonu 405 koní. Stejný agregát byl umístěn dříve také ve speciálu Peugeot-Courage C60 ze stáje Pescarolo Sport, jenž se účastnil 24h Le Mans. K motoru je připojena šestistupňová sekvenční převodovka, která přenáší veškerou sílu (bohužel) na přední kola. Pokud jde o technické parametry, 607 Pescarolo s hmotností 1,7 tuny zrychlila na stovku za 5 sekund a dosáhla maximální rychlosti 290 km/h.

Nakonec se Peugeot rozhodl tak, že konkurenta BMW M5 neposlal do sériové výroby. Ptáte se, proč? Důvodem byla údajně šetřivost francouzské automobilky, poněvadž nebyla ochotná investovat více peněz do tohoto projektu, aby mu tak dopřála pohon zadních či všech čtyř kol. Sami musíte uznat, že výkon přes 400 koní by nedokázala přenést na přední kola ani výše zmíněná převodovka. Upřímně, 607 Pescarolo se nám velmi zamlouvá, jelikož by dokázal zatopit německé konkurenci, jenomže jen se správně zvolenou koncepcí a dostatečným kapitálem.

Vytisknout

Diskuze: Peugeot 607 Pescarolo Concept? Aneb francouzské kladivo na übersedany

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nové Audi A8

VIDEO: Nové Audi A8. Tak chytré, že i bez řidiče zaparkuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud