Brazilský expilot Formule 1 zvítězil ve včerejším závodě a stal se letos čtvrtým vítězem ve čtyřech odjetých Grand Prix.
Vítěz kvalifikace Justin Wilson se držel na čele i v úvodu závodu a vedl 43 ze 45 kol. Poté však jeho monopost Lola potkaly technické problémy a jeho odstoupení bylo provázeno žlutými vlajkami, čehož využili ostatní jezdci k druhému dotankování. Vyjma Cristiana da Matty, který startoval až desátý a jel na odlišné strategii, když byl poprvé v boxech záhy po startu ve 13. kole.
Tato volba se ukázala perfektně pracující strategií, neboť umožnila jezdci v úvodu zajet řadu rychlých kol po prázdné dráze a po návratu celého startovního pole se toto seřadilo až za ním.
Po restartu neponechal Brazilec nic náhodě a díky lehčímu vozu zvyšoval svůj náskok, což mu umožňoval i vzájemný souboj Tracyho a Bourdaise.
Zatímco posledně jmenovaní očekávali, že právě mezi nimi se rozhodne o vítězi, skutečnost byla jiná. Další sérií zastávek v boxech se už pořadí nezměnilo a da Matta zaslouženě zvítězil.
Pěkný souboj spolu celou druhou polovinu závodu sváděli Dominguez a Allmendinger, Mexičan byl nakonec úspěšnější. Jimmy Vasser završil Top6.
Foto: Champ Car
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.