Enge poprvé v cíli závodu IRL

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Shawn Payne/IRL
Daniel Šupa 18. října 2004 21:21
Sdílej:

Tomáš Enge se v dramatickém a nehodami nabitém závodu IRL v Texasu dokázal vyhnout všem nástrahám a poprvé v této sérii dokončil závod, v cíli byl odmávnut na 13. místě.

Závodní víkend v Texasu provázelo teplé a slunečné počasí, které na tribuny přilákalo 70 000 diváků, kteří viděli dramatickou podívanou. Enge do závodu odstartoval z 15. místa, protože Dario Franchitti musel po včerejší nehodě použít náhradní vůz a byl proto odsunut na konec startovního pole. Po většinu závodu se na čele závodu držel Helio Castroneves, který nakonec dokázal proměnit pole position ve vítězství. Hned v úvodu závodu došlo ke žluté fázi, když Ed Carpenter očesal po kontaktu se zdí svůj vůz. Podstatně dramatičtější situace se odehrála 13 kol před cílem, kdy v cílové zatáčce ztratil Franchitti kontrolu nad svým vozem a stáhnul s sebou i Alexe Barrona. Oba jezdci i přes hrůzostrašně vyhlížející nehodu vyvázli bez zranění. Enge jel po většinu závodu osamoceně, vlastnosti vozu mu neumožňovaly jet v těsném kontaktu se svými soupeři. Český jezdec dokázal zůstat stranou všech problémů a na své konto si připsal první dokončený závod IRL, v cíli mu patřilo 13. místo. Tomáš Enge, 13. Splnil jsem primární cíl pro tento závod. V tomto ohledu jsem spokojen, ale jinak to nebylo ono. Vůz se nechoval úplně ideálně, zvláště záď byla trochu nervózní a většinou trvalo několik kol po výměně pneumatik nebo restartu, než se vše srovnalo. Tento problém byl obzvláště patrný při jízdě v závěsu za jiným vozem. Zhruba po polovině závodu jsem měl horkou chvilku na výjezdu z první zatáčky a potom jsem se už raději soustředil hlavně na dojetí do cíle. V průběhu závodu jsem se naštěstí dokázal vyhnout všem kolizím, ačkoliv zvláště v závěru při středu Barrona a Franchittiho to bylo těsné. Spotter mě sice varoval, že došlo ke kolizi, ale musel jsem přejet přes nějaké trosky a proto jsme raději hned preventivně vyměnili pneumatiky. Dokončení závodu určitě znamená zisk cenných zkušeností, což je dobrý vklad do příští sezony. Steve Newey, manažer týmu Byl to těžký závod, vůz se nechoval zcela ideálně a také motor asi neměl ideální výkon. Tomáš odvedl dobrou práci, dojel do cíle a získané zkušenosti se budou hodit v příští sezoně. Antonín Charouz, Engeho manažer Osobně jsem spokojený, protože Tomáš dojel do cíle a to je pro něj v této chvíli nejdůležitější. Tyto závody se výrazně liší od toho, na co je zvyklý a musí sbírat zkušenosti. Od týmu jsem měl pozitivní ohlasy na jeho vystoupení. Hlavním smyslem letošních startů byla příprava na příští sezonu a myslím, že tento účel byl splněn, protože všichni vědí, na čem musí do budoucna hlavně zapracovat. Zdroj: BPA a.s. Foto: Shawn Payne/IRL
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?