Enge poprvé v cíli závodu IRL

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Shawn Payne/IRL
Daniel Šupa 18. října 2004 21:21
Sdílej:

Tomáš Enge se v dramatickém a nehodami nabitém závodu IRL v Texasu dokázal vyhnout všem nástrahám a poprvé v této sérii dokončil závod, v cíli byl odmávnut na 13. místě.

Závodní víkend v Texasu provázelo teplé a slunečné počasí, které na tribuny přilákalo 70 000 diváků, kteří viděli dramatickou podívanou. Enge do závodu odstartoval z 15. místa, protože Dario Franchitti musel po včerejší nehodě použít náhradní vůz a byl proto odsunut na konec startovního pole. Po většinu závodu se na čele závodu držel Helio Castroneves, který nakonec dokázal proměnit pole position ve vítězství. Hned v úvodu závodu došlo ke žluté fázi, když Ed Carpenter očesal po kontaktu se zdí svůj vůz. Podstatně dramatičtější situace se odehrála 13 kol před cílem, kdy v cílové zatáčce ztratil Franchitti kontrolu nad svým vozem a stáhnul s sebou i Alexe Barrona. Oba jezdci i přes hrůzostrašně vyhlížející nehodu vyvázli bez zranění. Enge jel po většinu závodu osamoceně, vlastnosti vozu mu neumožňovaly jet v těsném kontaktu se svými soupeři. Český jezdec dokázal zůstat stranou všech problémů a na své konto si připsal první dokončený závod IRL, v cíli mu patřilo 13. místo. Tomáš Enge, 13. Splnil jsem primární cíl pro tento závod. V tomto ohledu jsem spokojen, ale jinak to nebylo ono. Vůz se nechoval úplně ideálně, zvláště záď byla trochu nervózní a většinou trvalo několik kol po výměně pneumatik nebo restartu, než se vše srovnalo. Tento problém byl obzvláště patrný při jízdě v závěsu za jiným vozem. Zhruba po polovině závodu jsem měl horkou chvilku na výjezdu z první zatáčky a potom jsem se už raději soustředil hlavně na dojetí do cíle. V průběhu závodu jsem se naštěstí dokázal vyhnout všem kolizím, ačkoliv zvláště v závěru při středu Barrona a Franchittiho to bylo těsné. Spotter mě sice varoval, že došlo ke kolizi, ale musel jsem přejet přes nějaké trosky a proto jsme raději hned preventivně vyměnili pneumatiky. Dokončení závodu určitě znamená zisk cenných zkušeností, což je dobrý vklad do příští sezony. Steve Newey, manažer týmu Byl to těžký závod, vůz se nechoval zcela ideálně a také motor asi neměl ideální výkon. Tomáš odvedl dobrou práci, dojel do cíle a získané zkušenosti se budou hodit v příští sezoně. Antonín Charouz, Engeho manažer Osobně jsem spokojený, protože Tomáš dojel do cíle a to je pro něj v této chvíli nejdůležitější. Tyto závody se výrazně liší od toho, na co je zvyklý a musí sbírat zkušenosti. Od týmu jsem měl pozitivní ohlasy na jeho vystoupení. Hlavním smyslem letošních startů byla příprava na příští sezonu a myslím, že tento účel byl splněn, protože všichni vědí, na čem musí do budoucna hlavně zapracovat. Zdroj: BPA a.s. Foto: Shawn Payne/IRL
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.