TAUPO – KVALIFIKACE; Irský tým si udržel svoji formu přes vánoční přestávku a do obou zítřejších závodů odstartuje s prvního místa zásluhou zkušeného Carrolla. V první řadě ho doplní Doornbos z Holandska a jako třetí bude stát vůz Portugalska.
Vedoucí tým průběžného pořadí vedl výsledkovou listinu kvalifikace téměř od samého začátku, když Carroll překonal čas do té doby nejrychlejšího Janiho. Při druhé části si prvenství úspěšně pohlídal. Švýcar nakonec odstartuje čtvrtý před Francií a domácím Novým Zélandem. Až sedmnáctá z devatenácti pozic zbyla na hvězdu USA Andrettiho.
A1 Team
Čas
Ztráta
1 Ireland 1'14.507 - 2 Netherlands 1'14.772 0.265 3 Portugal 1'14.788 0.281 4 Switzerland 1'15.202 0.695 5 France 1'15.360 0.853 6 New Zealand 1'15.457 0.950 7 Australia 1'15.504 0.997 8 Italy 1'15.614 1.107 9 Malaysia 1'15.710 1.203 10 Lebanon 1'15.839 1.332 11 South Africa 1'15.917 1.410 12 Mexico 1'15.972 1.465 13 Brazil 1'16.074 1.567 14 India 1'16.146 1.639 15 Great Britain 1'16.347 1.840 16 Monaco 1'16.424 1.917 17 USA 1'16.791 2.284 18 China 1'16.885 2.378 19 Indonesia 1'17.266 2.759Startovní rošt pro hlavní závod má na prvních třech místech naprosto stejná jména ve stejném pořadí, čtvrtý čas však zajel Australan John Martin, jenž odsunul Janiho do třetí řady. V obou kvalifikacích se poměrně dařilo Malajsii a určitě se více čekalo od Francie. Andrettimu se druhá kvalifikace přes výlet mimo trať podařila o hodně lépe a zajel osmý čas.
A1 Team
Čas
Ztráta
1 Ireland 1'14.411 - 2 Netherlands 1'14.676 0.265 3 Portugal 1'14.843 0.432 4 Australia 1'14.976 0.565 5 Switzerland 1'15.043 0.632 6 Malaysia 1'15.246 0.835 7 France 1'15.423 1.012 8 USA 1'15.527 1.116 9 Lebanon 1'15.587 1.176 10 New Zealand 1'15.622 1.211 11 India 1'15.699 1.288 12 Brazil 1'15.812 1.401 13 Mexico 1'15.892 1.481 14 Great Britain 1'15.902 1.491 15 Italy 1'15.942 1.531 16 South Africa 1'16.164 1.753 17 Monaco 1'16.735 2.324 18 Indonesia 1'16.783 2.372 19 China 1'17.184 2.773Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.