TAUPO – KVALIFIKACE; Irský tým si udržel svoji formu přes vánoční přestávku a do obou zítřejších závodů odstartuje s prvního místa zásluhou zkušeného Carrolla. V první řadě ho doplní Doornbos z Holandska a jako třetí bude stát vůz Portugalska.
Vedoucí tým průběžného pořadí vedl výsledkovou listinu kvalifikace téměř od samého začátku, když Carroll překonal čas do té doby nejrychlejšího Janiho. Při druhé části si prvenství úspěšně pohlídal. Švýcar nakonec odstartuje čtvrtý před Francií a domácím Novým Zélandem. Až sedmnáctá z devatenácti pozic zbyla na hvězdu USA Andrettiho.
A1 Team
Čas
Ztráta
1 Ireland 1'14.507 - 2 Netherlands 1'14.772 0.265 3 Portugal 1'14.788 0.281 4 Switzerland 1'15.202 0.695 5 France 1'15.360 0.853 6 New Zealand 1'15.457 0.950 7 Australia 1'15.504 0.997 8 Italy 1'15.614 1.107 9 Malaysia 1'15.710 1.203 10 Lebanon 1'15.839 1.332 11 South Africa 1'15.917 1.410 12 Mexico 1'15.972 1.465 13 Brazil 1'16.074 1.567 14 India 1'16.146 1.639 15 Great Britain 1'16.347 1.840 16 Monaco 1'16.424 1.917 17 USA 1'16.791 2.284 18 China 1'16.885 2.378 19 Indonesia 1'17.266 2.759Startovní rošt pro hlavní závod má na prvních třech místech naprosto stejná jména ve stejném pořadí, čtvrtý čas však zajel Australan John Martin, jenž odsunul Janiho do třetí řady. V obou kvalifikacích se poměrně dařilo Malajsii a určitě se více čekalo od Francie. Andrettimu se druhá kvalifikace přes výlet mimo trať podařila o hodně lépe a zajel osmý čas.
A1 Team
Čas
Ztráta
1 Ireland 1'14.411 - 2 Netherlands 1'14.676 0.265 3 Portugal 1'14.843 0.432 4 Australia 1'14.976 0.565 5 Switzerland 1'15.043 0.632 6 Malaysia 1'15.246 0.835 7 France 1'15.423 1.012 8 USA 1'15.527 1.116 9 Lebanon 1'15.587 1.176 10 New Zealand 1'15.622 1.211 11 India 1'15.699 1.288 12 Brazil 1'15.812 1.401 13 Mexico 1'15.892 1.481 14 Great Britain 1'15.902 1.491 15 Italy 1'15.942 1.531 16 South Africa 1'16.164 1.753 17 Monaco 1'16.735 2.324 18 Indonesia 1'16.783 2.372 19 China 1'17.184 2.773Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.