TAUPO – KVALIFIKACE; Irský tým si udržel svoji formu přes vánoční přestávku a do obou zítřejších závodů odstartuje s prvního místa zásluhou zkušeného Carrolla. V první řadě ho doplní Doornbos z Holandska a jako třetí bude stát vůz Portugalska.
Vedoucí tým průběžného pořadí vedl výsledkovou listinu kvalifikace téměř od samého začátku, když Carroll překonal čas do té doby nejrychlejšího Janiho. Při druhé části si prvenství úspěšně pohlídal. Švýcar nakonec odstartuje čtvrtý před Francií a domácím Novým Zélandem. Až sedmnáctá z devatenácti pozic zbyla na hvězdu USA Andrettiho.
A1 Team
Čas
Ztráta
1 Ireland 1'14.507 - 2 Netherlands 1'14.772 0.265 3 Portugal 1'14.788 0.281 4 Switzerland 1'15.202 0.695 5 France 1'15.360 0.853 6 New Zealand 1'15.457 0.950 7 Australia 1'15.504 0.997 8 Italy 1'15.614 1.107 9 Malaysia 1'15.710 1.203 10 Lebanon 1'15.839 1.332 11 South Africa 1'15.917 1.410 12 Mexico 1'15.972 1.465 13 Brazil 1'16.074 1.567 14 India 1'16.146 1.639 15 Great Britain 1'16.347 1.840 16 Monaco 1'16.424 1.917 17 USA 1'16.791 2.284 18 China 1'16.885 2.378 19 Indonesia 1'17.266 2.759Startovní rošt pro hlavní závod má na prvních třech místech naprosto stejná jména ve stejném pořadí, čtvrtý čas však zajel Australan John Martin, jenž odsunul Janiho do třetí řady. V obou kvalifikacích se poměrně dařilo Malajsii a určitě se více čekalo od Francie. Andrettimu se druhá kvalifikace přes výlet mimo trať podařila o hodně lépe a zajel osmý čas.
A1 Team
Čas
Ztráta
1 Ireland 1'14.411 - 2 Netherlands 1'14.676 0.265 3 Portugal 1'14.843 0.432 4 Australia 1'14.976 0.565 5 Switzerland 1'15.043 0.632 6 Malaysia 1'15.246 0.835 7 France 1'15.423 1.012 8 USA 1'15.527 1.116 9 Lebanon 1'15.587 1.176 10 New Zealand 1'15.622 1.211 11 India 1'15.699 1.288 12 Brazil 1'15.812 1.401 13 Mexico 1'15.892 1.481 14 Great Britain 1'15.902 1.491 15 Italy 1'15.942 1.531 16 South Africa 1'16.164 1.753 17 Monaco 1'16.735 2.324 18 Indonesia 1'16.783 2.372 19 China 1'17.184 2.773
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.