ITÁLIE - 2. ZÁVOD; Domácí pilot David Valsecchi profitoval z dnešních náročných povětrnostních podmínek a obráceného pořadí na startu. Po bezchybném výkonu emocionálně oslavil své první vítězství v GP2.
Nejlepší start předvedl na mokré dráze Rodriguez z druhé řady, který převzal vedení, následován Belgičanem d'Ambrosiem, jenž však chyboval hned v první šikaně a pozici přepustil na konci prvního kola pozdějšímu vítězi.
d'Ambrosio se poté propadal do hloubi pole, když se přes něj dostali Grosjean, Senna Conway. Senna útočil a při předjíždění dvou vozů o kolo zpět dostal v zatáčce Roggia smyk, který však zvládl a svoji čtvrtou pozic udržel.
Bohužel, na Monzu nebude Brazilec vzpomínat vůbec rád. Ani dnes na něj štěstí nečekalo. Hned v další zatáčce spolu kolidovali Conway a di Grassi. Senna neměl prostor a po smyku následoval propad zpět.
Rodriguez sice na mokru využíval dobré viditelnosti, ale s vysušující se dráhou byl stále rychlejší jeho pronásledovatel Valsecchi, který ho v devátém kole ve vedení závodu vystřídal a dojel si pro debutové vítězství.
Grosjeanovi bojujícímu se Sennou a di Grassim o titul vicemistra se také podařilo předjet Rodrigueze, ale o pozici ihned zase přišel. Do cíle dojeli v těsném sevření Rodriguez, Grosjean a znovu rychlý Maldonado. Rodriguez dovezl týmu vlastněnému Giancarlem Fisichellou nejlepší výsledek letošní sezony.
Pro dva body si po stíhací jízdě dojel včera korunovaný šampion 2008 Pantano. Poslední bod ubránil před Buemim s ambicemi do F1 d'Ambrosio. Definitivně poslední udělovaný bod za nejrychlejší kolo si připsal nevýrazný Andy Soucek.
S náskokem devíti bodu se už včera radoval ze zisku titulu Pantano. Vicemistra Grosjeana a jeho soupeře Sennu a di Grassiho od sebe dělí po dvaceti závodech po jednom bodu.
V hodnocení týmů zvítězil španělský Campos Racing. Od vytvoření série zaznamenal tým ART Grand Prix, za který dříve startovali i dnešní hvězdy F1 Rosberg a Hamilton, nejhorší sezonu.
Výsledné pořadí šampionátu GP2 2008
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?