2. Itálie: Vicemistrem Grosjean

Grosjean, Romain
Grosjean, Romain, foto: www.gp2series.com
Daniel Šupa 14. září 2008 18:34
Sdílej:

ITÁLIE - 2. ZÁVOD; Domácí pilot David Valsecchi profitoval z dnešních náročných povětrnostních podmínek a obráceného pořadí na startu. Po bezchybném výkonu emocionálně oslavil své první vítězství v GP2.

Nejlepší start předvedl na mokré dráze Rodriguez z druhé řady, který převzal vedení, následován Belgičanem d'Ambrosiem, jenž však chyboval hned v první šikaně a pozici přepustil na konci prvního kola pozdějšímu vítězi.

d'Ambrosio se poté propadal do hloubi pole, když se přes něj dostali Grosjean, Senna  Conway. Senna útočil a při předjíždění dvou vozů o kolo zpět dostal v zatáčce Roggia smyk, který však zvládl a svoji čtvrtou pozic udržel.

Bohužel, na Monzu nebude Brazilec vzpomínat vůbec rád. Ani dnes na něj štěstí nečekalo. Hned v další zatáčce spolu kolidovali Conway a di Grassi. Senna neměl prostor a po smyku následoval propad zpět.

Rodriguez sice na mokru využíval dobré viditelnosti, ale s vysušující se dráhou byl stále rychlejší jeho pronásledovatel Valsecchi, který ho v devátém kole ve vedení závodu vystřídal a dojel si pro debutové vítězství.

Grosjeanovi bojujícímu se Sennou a di Grassim o titul vicemistra se také podařilo předjet Rodrigueze, ale o pozici ihned zase přišel. Do cíle dojeli v těsném sevření Rodriguez, Grosjean a znovu rychlý Maldonado. Rodriguez dovezl týmu vlastněnému Giancarlem Fisichellou nejlepší výsledek letošní sezony.

Pro dva body si po stíhací jízdě dojel včera korunovaný šampion 2008 Pantano. Poslední bod ubránil před Buemim s ambicemi do F1 d'Ambrosio. Definitivně poslední udělovaný bod za nejrychlejší kolo si připsal nevýrazný Andy Soucek.

S náskokem devíti bodu se už včera radoval ze zisku titulu Pantano. Vicemistra Grosjeana a jeho soupeře Sennu a di Grassiho od sebe dělí po dvaceti závodech po jednom bodu.

V hodnocení týmů zvítězil španělský Campos Racing. Od vytvoření série zaznamenal tým ART Grand Prix, za který dříve startovali i dnešní hvězdy F1 Rosberg a Hamilton, nejhorší sezonu.

Výsledné pořadí šampionátu GP2 2008

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.