MAĎARSKO - 1. ZÁVOD; Lucas di Grassi po svém návratu do startovního pole už rozběhnuté sezony stanul třikrát na pódiu těsně pod vrcholem, včera v Maďarsku ale vystoupil na stupeň nejvyšší. Jeho duel s druhým Zuberem bavil diváky po celý závod.
Startovní manévr se pozdějšímu vítězi vydařil výborně, naopak z pole position startující Grosjean pokazil co mohl. di Grassi zaútočil v první zatáčce na Zubera, jenž byl na výjezdu široký a získal vedení. Grosjean ve čtvrté zatáčce nezvládl vůz a šel do smyku, výsledkem byla kolize s velkým soupeřem v boji o titul Pantanem. Třetí účastník boje o letošní korunu GP2 Senna zvládl start i úvod závodu podstatně lépe a poskočil z omého na čtvrté místo.
di Grassi musel po celý závod odolávat útokům skoro domácího Rakušana Zubera, předevší po zastávce v boxech byl Zuber neuvěřitelně rychlý. Rozdíl mezi vozy nebyl nikdy větší, než 1,4 vteřiny!
Hvězdou závodu byl také Maldonado, jenž startoval po vynechané kvalifikaci díky rozbitému monopostu až z poslední řady. S těžkým vozem se dokázal probíjet startovním polem kupředu a díky dostatku benzínu v nádrži po dvacet kol vedl. Po zastávce v boxech klesl na páté místo, na kterém závod i dokončil.
Po technických problémech Petrova s převodovkou se dočkal posunu vpřed na třetí místo Senna, jehož bodový zisk při nule jeho hlavních soupeřů může sehrát v závěru sezony důležitou roli.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?