MAĎARSKO - 1. ZÁVOD; Lucas di Grassi po svém návratu do startovního pole už rozběhnuté sezony stanul třikrát na pódiu těsně pod vrcholem, včera v Maďarsku ale vystoupil na stupeň nejvyšší. Jeho duel s druhým Zuberem bavil diváky po celý závod.
Startovní manévr se pozdějšímu vítězi vydařil výborně, naopak z pole position startující Grosjean pokazil co mohl. di Grassi zaútočil v první zatáčce na Zubera, jenž byl na výjezdu široký a získal vedení. Grosjean ve čtvrté zatáčce nezvládl vůz a šel do smyku, výsledkem byla kolize s velkým soupeřem v boji o titul Pantanem. Třetí účastník boje o letošní korunu GP2 Senna zvládl start i úvod závodu podstatně lépe a poskočil z omého na čtvrté místo.
di Grassi musel po celý závod odolávat útokům skoro domácího Rakušana Zubera, předevší po zastávce v boxech byl Zuber neuvěřitelně rychlý. Rozdíl mezi vozy nebyl nikdy větší, než 1,4 vteřiny!
Hvězdou závodu byl také Maldonado, jenž startoval po vynechané kvalifikaci díky rozbitému monopostu až z poslední řady. S těžkým vozem se dokázal probíjet startovním polem kupředu a díky dostatku benzínu v nádrži po dvacet kol vedl. Po zastávce v boxech klesl na páté místo, na kterém závod i dokončil.
Po technických problémech Petrova s převodovkou se dočkal posunu vpřed na třetí místo Senna, jehož bodový zisk při nule jeho hlavních soupeřů může sehrát v závěru sezony důležitou roli.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.