MAĎARSKO - 1. ZÁVOD; Lucas di Grassi po svém návratu do startovního pole už rozběhnuté sezony stanul třikrát na pódiu těsně pod vrcholem, včera v Maďarsku ale vystoupil na stupeň nejvyšší. Jeho duel s druhým Zuberem bavil diváky po celý závod.
Startovní manévr se pozdějšímu vítězi vydařil výborně, naopak z pole position startující Grosjean pokazil co mohl. di Grassi zaútočil v první zatáčce na Zubera, jenž byl na výjezdu široký a získal vedení. Grosjean ve čtvrté zatáčce nezvládl vůz a šel do smyku, výsledkem byla kolize s velkým soupeřem v boji o titul Pantanem. Třetí účastník boje o letošní korunu GP2 Senna zvládl start i úvod závodu podstatně lépe a poskočil z omého na čtvrté místo.
di Grassi musel po celý závod odolávat útokům skoro domácího Rakušana Zubera, předevší po zastávce v boxech byl Zuber neuvěřitelně rychlý. Rozdíl mezi vozy nebyl nikdy větší, než 1,4 vteřiny!
Hvězdou závodu byl také Maldonado, jenž startoval po vynechané kvalifikaci díky rozbitému monopostu až z poslední řady. S těžkým vozem se dokázal probíjet startovním polem kupředu a díky dostatku benzínu v nádrži po dvacet kol vedl. Po zastávce v boxech klesl na páté místo, na kterém závod i dokončil.
Po technických problémech Petrova s převodovkou se dočkal posunu vpřed na třetí místo Senna, jehož bodový zisk při nule jeho hlavních soupeřů může sehrát v závěru sezony důležitou roli.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?