ZANDVOORT - 2. ZÁVOD; Vůz Velké Británie získal v dnešním odpoledním závodě plný počet bodů. Jižní Afrika vede po prvním podniku tabulku průběžného pořadí a Česká republika má díky desátému místu Erika Janiše první bod.
Z pole position startující Zaugg vodil po zhasnutí světel startovní pole za svým zadním spoilerem, ale dnes se mu poodjet nedařilo. Brit Jarvis zvládl výborně první ze dvou povinných zastávek v boxech a propracoval se do vedení, které před vítězem prvního závodu uhájil.
Také Švýcarovi Janimu se podařilo probojovat před monopost Jižní Afriky, ale nakonec se musel spokojit s třetí příčkou před držitelem nejrychlejšího kola závodu Mexičanem Duranem.
O zbývají body se podělili jezdci Francie, Irska, Nového Zélandu, Nizozemí, Německa a České republiky. Janiš jezdil dlouho na jedenáctém místě za Kanaďanem Hinchcliffem, ale po jeho technických problémech a odstoupení si svůj první bodový příděl už vzít nenechal.
"Jsem doopravdy spokojený. Dnešek byl pro mě dost těžký, po mokrých trénincích i kvalifikacích jsme jeli poprvé na suchu, takže první kola na hladkých pneumatikách jsem odjel až ve sprintu. Postupně jsem zrychloval, snažil jsem se neudělat chybu a získat zkušenosti pro hlavní závod. Letmý start byl pro mě novinkou, trochu mě překvapilo, jak brzo před cílovou čárou celé startovní pole akcelerovalo. V závodu měl náš vůz menší problémy s brzdami, ale i tak jsem bojoval s vozy těsně přede mnou. Hlavní závod byl neuvěřitelný. Mé tréninkové pevné starty nebyly moc dobré, ale v závodu se mi podařil zatím nejlepší rozjezd a bez nehody jsem ustál první kolo. Naše první zastávka byla dobrá, ale druhá byla hektická. Jakmile mi zvedli lízátko, tak jsem šlápl na plyn, ale hned ho zase stáhli dolů. Myslel jsem, že je po šanci získat body, ale nakonec jsme byli pořád ve hře. Tvrdě jsem bojoval s Kanaďanem, jeho přední kolo se dotklo mého, ale naštěstí jsem to ustál. Na konci se na mě hodně tlačil Brazilec, ale strašně jsem chtěl bodovat a jel jsem jako zběsilý – v předposledním kole jsem zajel mé nejrychlejší kolo závodu! Chtěl bych poděkovat Tomášovi i Jarkovi, oba mi hodně pomohli. Nešlo jenom o nastavení vozu, ale také mě uklidnili nebo povzbudili podle situace. Je hezké, že jsem 100. jezdcem v historii A1GP, ale mým cílem je přepisovat jiné statistiky," uvedl Erik janiš pro bpa.cz.
1. Oliver Jarvis / Velká Británie 1h09:51.394 2. Adrian Zaugg / Jižní Afrika +5.742 3. Neel Jani / Švýcarsko +7.974 4. Salvador Duran / Mexiko +11.516 5. Loic Duval / Francie +25.789 6. Ralph Firman / Irsko +33.697 7. Jonny Reid / Nový Zéland +47.635 8. J.Bleekemolen / Nizozemí +49.270 9. C.Vietoris / Německo +49.876 10. Erik Janis / Česká republika +59.664 11. Sergio Jimenez / Brazílie +1:00.078 12. Ian Dyk / Austrálie +1:30.593 13. Buddy Rice / USA +1:31.148 14. E. Toccacelo / Itálie +1 lap 15. Cheng Cong Fu / Čína +1 lap 16. Satrio Hermanto / Indonésie +1 lap 17. Adam Khan / Pákistán +2 laps 18. J.Hinchcliffe / Kanada +5 laps 19. Chris Alajajian / Libanon +5 laps
Nedokončili
N.Karthikeyan / Indie 13 laps Alex Yoong / Malajsie 8 laps Joao Urbano / Portugalsko 2 laps
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?