ZANDVOORT - 2. ZÁVOD; Vůz Velké Británie získal v dnešním odpoledním závodě plný počet bodů. Jižní Afrika vede po prvním podniku tabulku průběžného pořadí a Česká republika má díky desátému místu Erika Janiše první bod.
Z pole position startující Zaugg vodil po zhasnutí světel startovní pole za svým zadním spoilerem, ale dnes se mu poodjet nedařilo. Brit Jarvis zvládl výborně první ze dvou povinných zastávek v boxech a propracoval se do vedení, které před vítězem prvního závodu uhájil.
Také Švýcarovi Janimu se podařilo probojovat před monopost Jižní Afriky, ale nakonec se musel spokojit s třetí příčkou před držitelem nejrychlejšího kola závodu Mexičanem Duranem.
O zbývají body se podělili jezdci Francie, Irska, Nového Zélandu, Nizozemí, Německa a České republiky. Janiš jezdil dlouho na jedenáctém místě za Kanaďanem Hinchcliffem, ale po jeho technických problémech a odstoupení si svůj první bodový příděl už vzít nenechal.
"Jsem doopravdy spokojený. Dnešek byl pro mě dost těžký, po mokrých trénincích i kvalifikacích jsme jeli poprvé na suchu, takže první kola na hladkých pneumatikách jsem odjel až ve sprintu. Postupně jsem zrychloval, snažil jsem se neudělat chybu a získat zkušenosti pro hlavní závod. Letmý start byl pro mě novinkou, trochu mě překvapilo, jak brzo před cílovou čárou celé startovní pole akcelerovalo. V závodu měl náš vůz menší problémy s brzdami, ale i tak jsem bojoval s vozy těsně přede mnou. Hlavní závod byl neuvěřitelný. Mé tréninkové pevné starty nebyly moc dobré, ale v závodu se mi podařil zatím nejlepší rozjezd a bez nehody jsem ustál první kolo. Naše první zastávka byla dobrá, ale druhá byla hektická. Jakmile mi zvedli lízátko, tak jsem šlápl na plyn, ale hned ho zase stáhli dolů. Myslel jsem, že je po šanci získat body, ale nakonec jsme byli pořád ve hře. Tvrdě jsem bojoval s Kanaďanem, jeho přední kolo se dotklo mého, ale naštěstí jsem to ustál. Na konci se na mě hodně tlačil Brazilec, ale strašně jsem chtěl bodovat a jel jsem jako zběsilý – v předposledním kole jsem zajel mé nejrychlejší kolo závodu! Chtěl bych poděkovat Tomášovi i Jarkovi, oba mi hodně pomohli. Nešlo jenom o nastavení vozu, ale také mě uklidnili nebo povzbudili podle situace. Je hezké, že jsem 100. jezdcem v historii A1GP, ale mým cílem je přepisovat jiné statistiky," uvedl Erik janiš pro bpa.cz.
1. Oliver Jarvis / Velká Británie 1h09:51.394 2. Adrian Zaugg / Jižní Afrika +5.742 3. Neel Jani / Švýcarsko +7.974 4. Salvador Duran / Mexiko +11.516 5. Loic Duval / Francie +25.789 6. Ralph Firman / Irsko +33.697 7. Jonny Reid / Nový Zéland +47.635 8. J.Bleekemolen / Nizozemí +49.270 9. C.Vietoris / Německo +49.876 10. Erik Janis / Česká republika +59.664 11. Sergio Jimenez / Brazílie +1:00.078 12. Ian Dyk / Austrálie +1:30.593 13. Buddy Rice / USA +1:31.148 14. E. Toccacelo / Itálie +1 lap 15. Cheng Cong Fu / Čína +1 lap 16. Satrio Hermanto / Indonésie +1 lap 17. Adam Khan / Pákistán +2 laps 18. J.Hinchcliffe / Kanada +5 laps 19. Chris Alajajian / Libanon +5 laps
Nedokončili
N.Karthikeyan / Indie 13 laps Alex Yoong / Malajsie 8 laps Joao Urbano / Portugalsko 2 laps
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?