ZANDVOORT - 2. ZÁVOD; Vůz Velké Británie získal v dnešním odpoledním závodě plný počet bodů. Jižní Afrika vede po prvním podniku tabulku průběžného pořadí a Česká republika má díky desátému místu Erika Janiše první bod.
Z pole position startující Zaugg vodil po zhasnutí světel startovní pole za svým zadním spoilerem, ale dnes se mu poodjet nedařilo. Brit Jarvis zvládl výborně první ze dvou povinných zastávek v boxech a propracoval se do vedení, které před vítězem prvního závodu uhájil.
Také Švýcarovi Janimu se podařilo probojovat před monopost Jižní Afriky, ale nakonec se musel spokojit s třetí příčkou před držitelem nejrychlejšího kola závodu Mexičanem Duranem.
O zbývají body se podělili jezdci Francie, Irska, Nového Zélandu, Nizozemí, Německa a České republiky. Janiš jezdil dlouho na jedenáctém místě za Kanaďanem Hinchcliffem, ale po jeho technických problémech a odstoupení si svůj první bodový příděl už vzít nenechal.
"Jsem doopravdy spokojený. Dnešek byl pro mě dost těžký, po mokrých trénincích i kvalifikacích jsme jeli poprvé na suchu, takže první kola na hladkých pneumatikách jsem odjel až ve sprintu. Postupně jsem zrychloval, snažil jsem se neudělat chybu a získat zkušenosti pro hlavní závod. Letmý start byl pro mě novinkou, trochu mě překvapilo, jak brzo před cílovou čárou celé startovní pole akcelerovalo. V závodu měl náš vůz menší problémy s brzdami, ale i tak jsem bojoval s vozy těsně přede mnou. Hlavní závod byl neuvěřitelný. Mé tréninkové pevné starty nebyly moc dobré, ale v závodu se mi podařil zatím nejlepší rozjezd a bez nehody jsem ustál první kolo. Naše první zastávka byla dobrá, ale druhá byla hektická. Jakmile mi zvedli lízátko, tak jsem šlápl na plyn, ale hned ho zase stáhli dolů. Myslel jsem, že je po šanci získat body, ale nakonec jsme byli pořád ve hře. Tvrdě jsem bojoval s Kanaďanem, jeho přední kolo se dotklo mého, ale naštěstí jsem to ustál. Na konci se na mě hodně tlačil Brazilec, ale strašně jsem chtěl bodovat a jel jsem jako zběsilý – v předposledním kole jsem zajel mé nejrychlejší kolo závodu! Chtěl bych poděkovat Tomášovi i Jarkovi, oba mi hodně pomohli. Nešlo jenom o nastavení vozu, ale také mě uklidnili nebo povzbudili podle situace. Je hezké, že jsem 100. jezdcem v historii A1GP, ale mým cílem je přepisovat jiné statistiky," uvedl Erik janiš pro bpa.cz.
1. Oliver Jarvis / Velká Británie 1h09:51.394 2. Adrian Zaugg / Jižní Afrika +5.742 3. Neel Jani / Švýcarsko +7.974 4. Salvador Duran / Mexiko +11.516 5. Loic Duval / Francie +25.789 6. Ralph Firman / Irsko +33.697 7. Jonny Reid / Nový Zéland +47.635 8. J.Bleekemolen / Nizozemí +49.270 9. C.Vietoris / Německo +49.876 10. Erik Janis / Česká republika +59.664 11. Sergio Jimenez / Brazílie +1:00.078 12. Ian Dyk / Austrálie +1:30.593 13. Buddy Rice / USA +1:31.148 14. E. Toccacelo / Itálie +1 lap 15. Cheng Cong Fu / Čína +1 lap 16. Satrio Hermanto / Indonésie +1 lap 17. Adam Khan / Pákistán +2 laps 18. J.Hinchcliffe / Kanada +5 laps 19. Chris Alajajian / Libanon +5 laps
Nedokončili
N.Karthikeyan / Indie 13 laps Alex Yoong / Malajsie 8 laps Joao Urbano / Portugalsko 2 laps
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?