ŠPANĚLSKO - KVALIFIKACE; Dvojici stáje iSport International Timo Glockovi a Andreasi Zuberovi se podařilo dostat oba vozy do první řady, což je první kvalifikační double týmu. Německý pilot zajel v pravou chvíli nepřekonatelný čas.
Od vpuštění vozů na trať opanoval čelo Ital Giorgio Pantano, jehož však po chvíli překonal Zuber. Rychlý byl i Nakajima z týmu DAMS. Glock však setrval v boxech a na dráhu vyjel až v okamžiku, kdy většina jezdců zamířila pro nové pneumatiky a další palivo. Načasování bylo skvělé, letmé kolo také a následný útok soupeřů přibrzdil hustý provoz na dráze.
Především to platilo o Pantanovi, který byl spolu s Yamamotem a Souckem penalizován ztrátou tří pozic na startu za předjíždění při vyvěšených žlutých vlajkách v ranním tréninku.
Za Glockem tak podle dosažených časů skončil Pantano, Di Grassi, Nakajima a Lapierre. Zmíněný Japonec však také klesne na startu o celých deset míst dozadu díky penalizaci, tentokrát udělené ještě v Bahranu.
Sedmý Conway již ztratil celou vteřinu a poslední Javier Villa dokonce 4,5 vteřiny. Nedařilo se vedoucímu jezdci průběžného pořadí Filippimu, který bude zítra do prvního delšího závodu startovat až z deváté pozice.
Následují slova tří nejrychlejších z dnešní kvalifikace.
Timo Glock - iSport International, 1. Naposledy jsem stál na pole position před pěti roky při závodě F3, tak jsem opravdu moc šťastný. Výsledek odráží velké úsilí, které jsme spolu s týmem věnovali přípravě na tuto sezonu.
Andreas Zuber - iSport International, 2. Udělal jsem chybu v poslední šikaně, ale očekával jsem umístění v Top4, jsem proto spokojený.
Giorgio Pantano - Campos Racing, 3. Na pole position jsem dnes neměl šanci, ale po tréninku a kvalifikaci očekáváme lepší výsledek než v Bahrajnu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.