HOUSTON – 1. TRÉNINK; Ranní první trénink skončil kořistí týmu Australia, když houstonský okruh projel nejrychleji Will Power o desetinu vteřiny před týmovým kolegou Simonem Pagenaudem. Další dvě desetiny ztratil hlavní favorit sezony Bourdais z týmu Newman/Haas/Lanigan.
Přilnavost pneumatik trápila celé startovní pole, okruh byl přes uskutečněné testy doprovodných šampionátů stále plný prachu a nečistot. Především trojnásobný šampion Champ Car a vítěz posledního závodu Sebastian Bourdais jezdil až nápadně opatrně přestavěnou první zatáčkou. Ona opatrnost ale chyběla Serviovi, který nahradil u Forsythe zraněného Tracyho i Katherine Legge.
Když Oriol neodhadl rychlost svého vozu ve stejném místě dvakrát po sobě a dvakrát vytočil hodiny, komisaři ho za červenou vlajku poslali dle pravidel na osm minut z dráhy. Legge skončila po smyku těsně před koncem tréninku.
Za Bourdaisem se seřadili Wilson, Tagliani, Junqueira, Rahal, Dominguez a Servia. Desítku uzavřel Gommendy ze stáje PKV.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?