Hvězda seriálu IRL se před nedávnem podruhé v životě posadila za volant monopostu F1. Rozhodně to na Andrettim zanechalo dojem, který by v budoucnu mohl rozhodnout a přesunu do Evropy…
Andretti dostal nabídku od týmu Honda F1 a s radostí tuto novou zkušenost přijal. „Musíte jezdit naprosto odlišně. Do vracečky můžete ze sedmého převodu zabrzdit v délce této místnosti, nebo ještě méně,“ řekl Andretti, který minulý týden testoval v Homesteadu.
S přestupem do F1 by ale Andretti musel nejprve tvrdě trénovat. Rozdíl mezi oběma monoposty je značný, hlavně co se týče techniky jízdy. „Díky kontroly trakce je to velmi rozdílné.“
Marco Andretti zatím bere dobrodružství u Hondy jako skvělý zážitek. „Užil jsem si to. U týmu jsem byl vřele přivítán.“ A co se týče budoucnosti dvacetiletého vítěze Grand Prix of Sonoma?
„Nemám zdání. Dvakrát si mě pozvali, to je vše co vím. Nesnažím se na to myslet, protože vím, kde je na příštích pár let mé místo a jaké jsou mé cíle. Pokud bych se na 110% nesoustředil na práci, pak bych na cíle nedosáhl. Jen se snažím na pár let udržet si hlavu v tomto (Indy), potom o tom začneme přemýšlet,“ řekl Andretti.
foto: IndyCar Media
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.