Vedení nové stáje Minardi Team USA Paul Stoddart a Keith Wiggins poskytli dlouhý rozhovor o přípravě vstupu Australana do týmu i o plánech na sezonu 2007.
Paula Stoddarta není třeba představovat, bývalý majitel nejmenšího týmu Formule 1 platil za velkého snílka, kterému se přes veškeré úsilí nepodařilo proniknout ze zadních pozic startovního pole mezi týmy středu. Následoval prodej týmu a odchod z F1.
Australan vlastnící leteckou společnost odmítl myšlenku, že vstoupil do týmu CTE-HVM pouze proto, protože mu přebývalo 300 milionů dolarů. „V první řadě je nutné říci, že jsem našel tým, s nimž jsem se mohl identifikovat. Od první chvíle našich jednání s Keithem jsme si rozuměli. Našel jsem tým profesionálů, který měl možná trochu méně peněz a zkušeností, což bylo potřeba aktuálně řešit. Chtěl bych vyzdvihnout, že jsem nikdy neměl 300 milionů dolarů,“ uvedl Paul Stoddart.
Přirozeně se mnoho fanoušků ptá na jezdeckou sestavu. Minardi je považováno nyní za bohatý tým, který uvažuje nad nasazením až čtyř vozů! To však Australan odmítá s tím, že stáj přihlásila do sezony pouze dva vozy. Přiznal však, že pokud budou jednání uspokojivá a vývoj týmu správný, mohl by se na dráze objevit i třetí vůz.
„Dan i Nelson jsou možnými kandidáty,“ odpověděl Stoddart k jezdecké sestavě a dotazům, zda loňští jezdci mají šanci pokračovat. S jejím potvrzením však zatím nespěchá. A důvod? Paul Stoddart přiznal, že na jeho vstupu do týmu se podílí přítel Harry Muermans, jenž sponzoroval Minardi už v F1 a právě holandský obchodník stál vždy za dvojicí krajanů Verstappenem a Doornbosem.
Stoddart potvrdil, že blíže nespecifikovaná jednání o jezdecké sestavě probíhají a zároveň přiznal, že jedním z kandidátů je i Katherine Legge.
Přestože ještě nejsou známi jezdci, tým již převzal dvojici nových vozů Panoz, které podrobí důkladné prohlídce a přípravě k prvním testům, jež se uskuteční už 15. ledna 2007. Většinový majitel Minardi by chtěl znát dva jezdce již v lednu a se třetím jednat o konkrétních možnostech spolupráce…
Foto: Champ Car
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?