V prvním tureckém závodě potvrdil Piquet svoji formu a znovu snížil náskok Hamiltona. Brit nestačil, ale vybojoval alespoň druhé místo. Třetí skončil Premat ve druhém voze týmu ART.
Na startu si Piquet zjistil vedení a nasadil opravdu ostré tempo. Jedno nejrychlejší kolo následovalo to předchozí. Na druhém místě jezdil Premat, jenž vedoucímu jezdci nestačil a umožňoval Brazilci budování komfortního náskoku bržděním soupeřů.
Za Piquetem a Prematem následoval Pantano, Lopez, Carroll a favorit Hamilton. Pantano později získal druhu pozici pro sebe a Hamilton využil chyby Lopeze a Carrolla při jejich společném souboji. Také svého kolegu Premata brzy překonal a ani bývalý pilot F1 Pantano nedokázal vzdorovat příliš dlouho.
Ve čtrnáctém kole zamířil Hamilton z druhého místa do boxů a po návratu ztrácel 40 vteřin. Piquet pokračoval stále na stejných gumách a přes sadu nejrychlejších kol soupeře dokázal svůj náskok udržovat. Brazilec zajel do boxů nakonec až ve 22. kole. S novými gumami a lehkým vozem byl pak bez konkurence a cílovou čáru protnul s náskokem osmnácti vteřin před svým hlavním soupeřem v boji o titul.
Poté co Pantano závod nedokončil se ze třetího místa radoval Premat, kterého se snažil až do posledních metrů předjet Glock s vozem týmu iSport. Páté místo vybojoval di Grassi, pro něhož to byl nejlepší letošní výsledek. Adam Carroll a Andreas Zuber také bavili publikum svojí soukromou bitvou, ale pořadí se nezměnilo. Poslední bod a zítřejší první startovní pozici si osmým místem zajistil Piquetův týmový kolega Negrao.
Foto: www.gp2series.com
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?