V prvním tureckém závodě potvrdil Piquet svoji formu a znovu snížil náskok Hamiltona. Brit nestačil, ale vybojoval alespoň druhé místo. Třetí skončil Premat ve druhém voze týmu ART.
Na startu si Piquet zjistil vedení a nasadil opravdu ostré tempo. Jedno nejrychlejší kolo následovalo to předchozí. Na druhém místě jezdil Premat, jenž vedoucímu jezdci nestačil a umožňoval Brazilci budování komfortního náskoku bržděním soupeřů.
Za Piquetem a Prematem následoval Pantano, Lopez, Carroll a favorit Hamilton. Pantano později získal druhu pozici pro sebe a Hamilton využil chyby Lopeze a Carrolla při jejich společném souboji. Také svého kolegu Premata brzy překonal a ani bývalý pilot F1 Pantano nedokázal vzdorovat příliš dlouho.
Ve čtrnáctém kole zamířil Hamilton z druhého místa do boxů a po návratu ztrácel 40 vteřin. Piquet pokračoval stále na stejných gumách a přes sadu nejrychlejších kol soupeře dokázal svůj náskok udržovat. Brazilec zajel do boxů nakonec až ve 22. kole. S novými gumami a lehkým vozem byl pak bez konkurence a cílovou čáru protnul s náskokem osmnácti vteřin před svým hlavním soupeřem v boji o titul.
Poté co Pantano závod nedokončil se ze třetího místa radoval Premat, kterého se snažil až do posledních metrů předjet Glock s vozem týmu iSport. Páté místo vybojoval di Grassi, pro něhož to byl nejlepší letošní výsledek. Adam Carroll a Andreas Zuber také bavili publikum svojí soukromou bitvou, ale pořadí se nezměnilo. Poslední bod a zítřejší první startovní pozici si osmým místem zajistil Piquetův týmový kolega Negrao.
Foto: www.gp2series.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?