Houston; Oběma prvními tréninky i noční kvalifikací při umělém osvětlení prošel beze ztráty květinky dvojnásobný šampion Sebastien Bourdais z týmu Newman / Haas.
Po pěti letech se opětovně vrátil šampionát do Houstonu. Na nově realizované dráze se nejlépe aklimatizoval suverénní Francouz, kterému dokázal sekundovat nejprve Dominguez a Wilson, později Allmendinger a týmový kolega Bruno Junqueira. Nedařilo se vůbec dalšímu favoritovi Tracymu. Clarke poškodil hned v úvodním tréninku vůz natolik, že už se na okruhu včera neobjevil vůbec.
V kvalifikaci určující postavení na startu nedal Bourdais opět nikomu šanci a pouze Junqueira se dokázal spolu s ním dostat ve svém nejlepším čase pod jednu minutu. Třetí místo už ale obsadil Tracy, následovali Allmendinger, Tagliani a Dominguez.
Technickou kontrolou po noční kvalifikaci však neprošla Bourdaisova Lola, jezdec byl diskvalifikován a odsunut na konec startovního roštu. Z pole position tak bude startovat Junqueira, kterého v první řadě doplní Tracy.
Nováček Pastorelli si zatím se 750koňovým vozem vůbec neporozuměl a vytočil během včerejšího dne nespočet smyků. Kromě Clarkeho se kvalifikace nezúčastnil ani Heylen, jehož zradila technika.
Foto: Lesley Ann Miller, USA LAT Photographic
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?