Plasty měly člověku usnadnit život, ovšem jak už to tak bývá, z dobrého sluhy se stal zlý pán, který nevídaným způsobem zamořuje naši planetu. Do boje proti plastům se tak vypravila i automobilka Volvo, podle jejíhož posledního prohlášení má 25 % plastů v jejich automobilech pocházet z recyklace. A to poměrně brzy.
Automobilka Volvo dnes oznámila nový plán, podle kterého by do roku 2025 mělo 25 / plastů použitých v jejích automobilech pocházet z recyklovaných materiálů. A aby automobilka upoutala dostatečnou pozornost, rozhodla se rovnou zveřejnit i nový jedinečný plug-in hybridní model XC60 T8.
V kabině tohoto speciálního Volva XC60 nalezneme středový panel vyrobený z obnovitelných vláken a plastů získaných z vyřazených rybářských sítí a námořních provazů. Koberečky na podlahách využívají vlákna z PET lahví s mixem bavlny získané jako zbytky od výrobců oděvů.
Recyklované PET lahve pak našly využití i v sedačkách, jejichž vlákna jsou z PETek vyrobena. K zajímavostem patří i fakt, že sedadla ze starších automobilů značky Volvo posloužily jako speciální zvuková izolace pod kapotou.
„Automobilka Volvo je odhodlána minimalizovat svou globální enviromentální stopu," pronesl Håkan Samuelsson, prezident a předseda představenstva automobilky Volvo. Martina Buchhauser, viceprezident oddělení Global Procurement, pak vyzývá ostatní výrobce, aby Volvo následovali.
„Již v současnosti pracujeme se skvělými dodavateli, kteří myslí na udržitelnou budoucnost. Pokud ale chceme přeměnit naše plány v realitu, pak budeme potřebovat zvýšit dostupnost recyklovaných plastů. Proto vyzýváme další dodavatele a nové partnery aby se k nám přidali a pomohli nám realizovat naše ambice."
Závazkem k využívání recyklovaných plastů však Volvo nekončí. Již dříve se totiž objevila zpráva, podle které chce být automobilka do roku 2025 naprosto minimalizovat svou uhlíkovou stopu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?