Italské automobilky zaměřující se na výrobu sportovních a luxusních vozů se prozatím příliš neangažují v oblasti elektrifikace (pokud nebudeme počítat pomocný elektromotor v LaFerrari). To by se ale mohlo již velice brzy změnit.
Zásluhu na to má mít automobilka s Poseidonovým trojzubcem ve znaku. Maserati již delší dobu pracuje na vývoji elektromobilu, který se má stát velkou konkurencí, zatím neohrožené, Tesly. Chystaný vůz by měl být dle slov vedení automobilky představen veřejnosti ještě před rokem 2020.
Ačkoli Maserati cílí na pozici Modelu S, rozhodně se nechce po Američanech v ničem opičit. Podle výkonného ředitele automobilky, Roberta Fedeli, bude nový elektromobil Maserati od Modelu S „velmi odlišný“. Vůz by měl být podobný současné generaci Maserati GrandTurismo Coupe. Fedeli také uvádí, že největší výzvou při stavbě elektromobilu je zachování radosti z jízdy, která je pro vozy Maserati tolik typická. Proto se snaží inženýři boloňské automobilky snížit hmotnost lithium-iontových baterií, jak je to jen možné. Společně s tím se snaží vozu zachovat projev typického italského superauta i bez uřvaného spalovacího motoru. Zda se všechny tyto aspekty podaří Maserati skloubit, se dozvíme již v roce 2020, jak bylo již zmíněno.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.