Drtivá většina automobilových soutěží je o rychlosti, případně přesnosti nebo boji s časem. Najdou se ale i „závody“, kde nejde primárně o to, jak rychle jedete, ale o to, jak úsporně jedete. Jedním z nich je i Škoda Economy Run, konající se letos už po pětatřicáté!
Když se řekne závod, většina si asi představí neustálé střídání plného plynu a ostrých brzd, jízdu na hraně a někdy i za ní, dokonalou znalost trati a především pořádnou porci odvahy. Soutěž Economy Run, jejímž partnerem je už od začátku konání Škoda, je však trochu o něčem jiném. Jde sice také o přesnost a znalost trati, plný plyn si tam ale jen tak neužijete.
Jak totiž již název napovídá, tady se bude soutěžit v ekonomice jízdy. Jinými slovy, vítězem se stane ten, kdo má nejnižší spotřebu a emise CO2. Zohledňují se nicméně také průměrná rychlost a rozdíl mezi skutečnou a normovanou spotřebou. Pro měření spotřeby paliva se používá elektronický diagnostický přístroj. Ten zjišťuje, kolik benzinu nebo nafty se v nádrži nachází před jízdou a po ní. Rozdíl mezi oběma naměřenými hodnotami pak udává přesnou spotřebu paliva.
V sobotu 24. září se uskutečnil již 35. ročník Škoda Economy Run, rozdělující posádky do pěti kategorií. Na start se mohou postavit pouze vozy značky Škoda se zážehovým nebo vznětovým motorem, letos pak na 46 posádek čekala trasa dlouhá 323,3 kilometru. Cíl byl umístěn v Kosmonosích, během jízdy se uskutečnila zastávka ve výrobním závodě ve Vrchlabí. A jaké auto bylo letos nejúspornější? Červená Škoda Citigo posádky Věra a Jan Horníčkovi dosáhla spotřeby jen 3 l/100 km, odpovídající 69,9 g CO2/km. Stejná posádka přitom závodu dominovala i loni.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.