Za pár dnů v Ženevě oslaví světovou premiéru Hyundai i30 s praktickou karosérií kombi. Jen krátce před tím však tuzemské zastoupení jihokorejské značky spouští oficiální prodej pětidveřového hatchbacku. Ten sice formálně začal už před několika týdny limitovanou sérií Symbol, teď je ale možné vybrat si ze široké palety motorů i výbav.
Šok a překvapení. Nic jiného asi při pohledu do ceníku třetí generace Hyundaie i30 snad ani nejde pocítit. Na jednu stranu je tu cena od 369 990 korun, která je na atmosférickou čtrnáctistovku o výkonu 73,5 kW (100 k) relativně vysoká. Pak ale sjedete očima níže a při pohledu na obsah základní výbavy Entry její výšku přestanete zpochybňovat. Taková i30 totiž přináší šestici airbagů, asistent pro jízdu v pruzích, hlídání bdělosti řidiče, autonomní nouzové brzdění, přednárazový systém, tempomat s omezovačem rychlosti, světelný senzor, úchyty Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory, multifunkční volant nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Technické údaje
1.4 MPI 1.0 T-GDI 1.4 T-GDI 1.6 CRDi 1.6 CRDi 1.6 CRDi Výkon: 73,5 kW 88 kW 103 kW 70 kW 81 kW 100 kW Toč. moment: 134 Nm 172 Nm 242 Nm 280 Nm 280/300 Nm 280/300 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 MT/7DCT 6 MT 6 MT/7DCT 6 MT/7DCT Zrychlení: 12,6 s 11,1 s 8,9/9,2 s 12,2 s 11,0/11,2 s 10,2/10,6 s Max. rychlost: 183 km/h 190 km/h 210/205 km/h 186 km/h 190 km/h 200 km/h Spotřeba: 5,0 l 5,4 l 5,4/5,5 l 3,6 l 3,8/4,1 l 3,9/4,1 l Rozměry: 4340 x 1795 x 1455 mm Rozvor: 2650 mm Kufr: 395/1301 lBezpečnostní výbavu má tedy novinka z Nošovic na úrovni mnohem větších aut. Druhá linie Trikolor má přístup například i k litrovému tříválci T-GDI. Ve výbavě má navíc výškově stavitelné sedadlo řidiče, přípojky pro USB a iPod, volič jízdních režimů u dvouspojkové převodovky, rozhraní Bluetooth nebo zrcátka (s blinkry) a kliky v barvě karosérie. Hlavní je ale přístup k příplatkovému paketu Komfort za 20 tisíc korun. Ten obsahuje zadní parkovací senzory, elektrická zadní okna, kožený volant, kožený volant, LED denní svícení, mlhovky nebo 15palcová litá kola. Tady už je podpis českého zastoupení Hyundaie mnohem čitelnější a i za některé relativně běžné prvky se musí připlácet. Cena tohoto stupně přitom začíná na 429 990 korunách.
Třetí stupeň Style je za nemalých 469 990 korun s litrovým tříválcem už pořádně napěchovaný, když nabízí navíc přední i zadní parkovací senzory, couvací kameru, elektricky sklopná zrcátka, elektrická zadní okna, dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s pětipalcovým displejem, USB, iPod a šesti reproduktory, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, vyhřívaná přední sedadla, kožený vyhřívaný volant, LED denní svícení, mlhovky nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Hyundai i30
Entry Trikolor Style 1.4 MPI (73,5 kW) 369 990 Kč ----------- ----------- 1.0 T-GDI (88 kW) ----------- 429 990 Kč 469 990 Kč 1.4 T-GDI (103 kW) ----------- ----------- 499 990 Kč 1.4 T-GDI DCT (103 kW) ----------- ----------- 549 990 Kč 1.6 CRDi (70 kW) 439 990 Kč ----------- ----------- 1.6 CRDi (81 kW) ----------- 479 990 Kč ----------- 1.6 CRDi DCT (81 kW) ----------- 529 990 Kč ----------- 1.6 CRDi (100 kW) ----------- ----------- 539 990 Kč 1.6 CRDi DCT (100 kW) ----------- ----------- 589 990 KčNechybí ani volitelné pakety – Technology (autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, sledování mrtvého úhlu, monitoring dopravy za vozidlem a kolenní airbag řidiče) za 10 tisíc korun, Premium (Technology + full-LED světla vpředu i vzadu, polokožené čalounění, navigace s osmipalcovou obrazovkou, dešťový senzor, startování tlačítkem nebo bezdrátová nabíječka) za 70 tisíc korun a Ultimate (Premium + adaptivní tempomat, čtení dopravních značek s rychlostním omezením, kožené čalounění, elektrické sedadlo řidiče, ventilace předních sedadel nebo 17palcová litá kola) za 90 tisíc korun.
Akční ceník - Hyundai i30
Czech Edition CE Club Symbol Symbol D Symbol Elite 1.0 T-GDI (88 kW) 369 990 Kč 379 990 Kč 399 990 Kč ---------- ---------- 1.4 T-GDI DCT (103 kW) ---------- ---------- ---------- 459 990 Kč ---------- 1.6 CRDi (81 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 549 990 KčMimo klasický ceník existuje ještě ten akční. Verze Czech Edition se v hlavních prvcích shoduje s linií Entry, má ale litrový tříválec. Czech Edition Club přidává třeba mlhovky, LED denní svícení, elektrická zadní okna, zadní parkovací senzory, kožený volant nebo 15palcová litá kola. Symbol je bohatší o vyhřívaná přední sedadla a volant, couvací kameru, rádio s pětipalcovou obrazovkou a šesti reproduktory nebo 16palcová litá kola. Symbol D dále přidává full-LED přední světla, navigaci s osmipalcovým displejem, elektrickou bederní opěrku řidiče nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci. Symbol Elite pak vše uzavírá prvky jako autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, sledování mrtvého úhlu, monitoring dopravy za vozidlem, čtení dopravních značek s rychlostním omezením, adaptivní tempomat, kolenní airbag řidiče, dešťový senzor, bezdrátová nabíječka, startování tlačítkem, kožené čalounění, panoramatické střešní okno nebo 17palcová litá kola.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?