Nissan dneškem zahájil prodej nového dvoulitrového vznětového motoru pro svůj model X-Trail. To znamená, že všichni zájemci o novou variantu již dneškem mohou začít posílat objednávky.
První kusy pak dorazí k zákazníkům začátkem příštího roku. Je to jen pár dní zpět, co jsme vás na našem webu informovali o tom, že pod kapotu největšího modelu značky Nissan se chystá usadit nový naftový agregát z dílny Renaultu.
Ten nabídne výkon 177 koní a točivý moment 380 Nm. Díky tomu jde o výrazný výkonnostní skok oproti stávajícímu 1,6litrovému vznětovému motoru o výkonu 130 koní Nový motor 2.0 dCi bude dostupný pro výbavy Acenta, N-Vision a Tekna jak se šestistupňovou manuální převodovkou, tak s automatickou převodovkou CVT.
U současného X-Trailu je ještě větší novinkou to, že se jeho nabídka rozrostla o verzi s automatem Xtronic CVT a pohonem čtyř všech kol. Díky tomu lze dvoulitrového X-traila zakoupit s pohonem všech kol, přičemž řidič si bude moci zvolit, zda nechce raději manuál. Zájemci o předokolku s dvoulitrem se ale nedočkají, tuhle verzi Nissan nenabízí.
Ceny nového výkonného dieselu najdete v přiložené galerii, kde jsou umístěny tabulky s výkonem a cenou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?