Osmá generace Toyoty Hilux přichází na trh, v některých verzích se tváří jako luxusní SUV

ar6, 8. května 2016, 16:43 Google+

Téměř padesát let patří Toyota Hilux k lídrům segmentu pickupů. Za takovou dobu navíc byla u mnoha významných milníků této kategorie, a to včetně toho posledního – přerodu čistě pracovních strojů v užitečnější SUV. Tuto charakteristiku splňuje především aktuální již osmá generace, která míří na český trh.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Na český trh přichází osmá generace Toyoty Hilux.

Na český trh přichází osmá generace Toyoty Hilux. | foto: Toyota

Sdílejte článek

Podobně jako další nové Toyoty kombinuje Hilux designový jazyk Keen Look a stylistické ztvárnění Under Priority. To dává pickupu poměrně jasnou a výraznou tvář s maskou chladiče, plynule přecházející v přední světla. Ta jsou v nejvyšší výbavě složena kompletně z LED diod, navíc doplněna dvanácti diodami denního svícení. Robustní nárazníky na obou koncích auta odkazují na terénní schopnosti vozu, podpořené světlou výškou 293 milimetrů, brodivostí 700 milimetrů a nájezdovými úhly 31, respektive 26 stupňů. Myslelo se i na aerodynamiku, proto má střecha profil ve tvaru pagody a zadní světla lemují stabilizační žebra.

V porovnání s předchůdcem je Hilux o 75 milimetrů delší, 20 milimetrů širší a 45 milimetrů nižší. Rozvor náprav má délku 3085 milimetrů. V nabídce se objeví tři typy karosérie – dvoumístný Single Cab, čtyřmístný Extra Cab a pětimístný Double Cab. Právě na posledně jmenované verzi je vidět největší posun směrem k osobním automobilům a konec konců všechna Toyotou zveřejněná technická data se vztahují právě k ní. Ložná plocha má maximální šířku 1645 milimetrů, což je mezi pickupy rekordní hodnota. Víko dostalo pevnější, prostorově úsporné závěsy, včetně vzpěr z odolné oceli, které jej podpírají v otevřené poloze. A abychom končili u tolikrát zmiňovaného designu, umí Toyota nabídnout litá kola o rozměru 17 nebo 18 palců a osm laků karosérie, včetně červené Volcano a modré Hydro.

Rozměrové porovnání s konkurencí

  Toyota Hilux DC Ford Ranger DC Nissan Navara DC VW Amarok DC
Délka: 5335 mm 5360 mm 5300 mm 5254 mm
Šířka: 1855 mm 1860 mm 1850 mm 1944 mm
Výška: 1815 mm 1815 mm 1810 mm 1834 mm
Rozvor: 3085 mm 3220 mm 3150 mm 3095 mm

Kabina základních verzí bude pořád připomínat spíše pracovní než osobní auto. Jak ale půjdete s cenou a výbavou nahoru, můžete se těšit například na multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou a dotykovým ovládáním. Mezi analogovými budíky je 4,2palcový TFT displej palubního počítače. Pokud jsou ve voze dekorační plochy, mají většinou kovový vzhled, doplněný modrým podsvícením ovladačů i budíků. Řidiči jistě uvítají kratší páku převodovky, volbu režimu pohonu všech kol má na starosti otočný ovladač. Čalounění obstarává v nejnižších výbavách odolná tkanina, uprostřed nabídky je tkanina s jemnou texturou a na vrcholu stojí kůže.

Podvozek Hiluxu využívá žebřinový rám s tuhostí o 20 procent vyšší, než tomu bylo u předchozí generace. Na zadní nápravě najdeme i nadále listová pera, avšak přepracovaná, pro co nejlepší jízdu na silnici i mimo ni. Pod kapotou je nový naftový čtyřválec 2.4 D-4D s výkonem 150 koní při 3400 ot./min s točivým momentem 400 Nm v pásmu od 1600 do 2000 ot./min. Pokud zvolíte pohon pouze jedné nápravy, dostanete šeštistupňový manuál. Se stálým pohonem všech kol (má dále rozdělovací převodovku a redukci, stejně tak jako diferenciály na obou nápravách, vzadu samosvorný s možností uzamčení) bude možné kombinovat šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovku. Všechna provedení dosahují nejvyšší rychlosti 170 km/h a akcelerují z 0 na 100 km/h za 12,8 sekundy (automat), respektive 13,2 sekundy (manuál). Průměrná spotřeba se pohybuje, i kvůli použití systému stop/start, mezi 7,3 - 8,3 l/100 km.

Single Cab bude k dispozici ve dvou výbavových stupních. Základní Base obsahuje sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, stabilizaci přívěsu, manuálně ovládaná a nelakovaná zrcátka, manuální ovládání oken, audiosystém se čtyřmi reproduktory, CD přehrávačem, Bluetooth a handsfree, manuální klimatizaci, výškově a podélně stavitelný multifunkční volant, nelakované nárazníky a ocelové disky kol. Vyšší linie Live přidává dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna nebo klimatizovanou schránku před spolujezdcem.

Extra Cab je nabízen v jediné výbavě Live, která obsahuje sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, stabilizaci přívěsu, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka s integrovaným ukazatelem směru, elektrická okna, audiosystém se čtyřmi reproduktory, CD přehrávačem, Bluetooth a handsfree, manuální klimatizaci, výškově a podélně stavitelný multifunkční volant, nelakované nárazníky a ocelové disky kol.

Ceník - Toyota Hilux

   Base Live Acitve Executive
Single Cab
2.4 D-4D 4x2 (150 k) 558 000 Kč ---------- ---------- ----------
2.4 D-4D 4x4 (150 k) ---------- 657 000 Kč ---------- ----------
Extra Cab
2.4 D-4D 4x4 (150 k) ---------- 686 000 Kč ---------- ----------
Double Cab
2.4 D-4D 4x4 (150 k) 682 000 Kč 694 000 Kč 756 000 Kč 810 000 Kč
2.4 D-4D AT 4x4 (150 k) ---------- ---------- 793 000 Kč 847 000 Kč

Poznámka: uvedené ceny jsou bez DPH.

Double Cab v základním provedení Base nabízí sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, stabilizaci přívěsu, Isofix, manuálně ovládaná a nelakovaná zrcátka, manuální ovládání oken, audiosystém se čtyřmi reproduktory, CD přehrávačem, Bluetooth a handsfree, manuální klimatizaci, výškově a podélně stavitelný multifunkční volant, sklopnou zadní lavici, nelakované nárazníky a ocelové disky kol. Vyšší linie Live přidává dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna nebo klimatizovanou schránku před spolujezdcem.

Stupeň Active má navíc tempomat, asistent pro sjíždění kopců, 4,2palcový TFT displej, multimediální systém Toyota Touch 2 se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, šesti reproduktory, CD přehrávačem, příjmem digitálního rádia, USB/MP3/iPod konektivitou a couvací kamerou, manuálně stavitelné sedadlo řidiče, kvalitnější čalounění, vyhřívání předních sedadel, kožený volant, chromované kliky dveří a masku chladiče, přední nárazník v barvě karosérie, zadní chromovaný nárazník, černé boční nášlapy, mlhovky nebo litá kola. Nejvyšší provedení Executive obsahuje dále soustavu Toyota Safety System (přednárazový bezpečnostní systém, asistent pro jízdu v pruzích a systém rozpoznávání dopravních značek), automatickou klimatizaci, full-LED přední světla s diodami denního svícení a automatickým nastavováním výšky nebo lité rezervní kolo.

Vytisknout

Diskuze: Osmá generace Toyoty Hilux přichází na trh, v některých verzích se tváří jako luxusní SUV

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

BAIC představil kupé Arcfox-7, supersport s elektrickým motorem.

BAIC ukazuje elektrický supersport Arcfox-7, ve sprintu porazí nejeden…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud