Pokud byste chtěli skutečně ostrý Peugeot nižší střední třídy, nebylo až donedávna z čeho vybírat. Jistě, nějaký pátek už je na trhu 308 GT s benzínovým i naftovým motorem, ale její sportovní potenciál končí až nečekaně brzy. Aby tedy lvíček uspokojil i náročnější část publika, připravil si pro letošní rok 308 GTi. A ta nyní míří na český trh.
Jak už asi víte, při premiéře letos v létě v Goodwoodu se 308 GTi představila hned se dvěma verzemi přeplňované zážehové šestnáctistovky THP. Ta slabší má 250 koní a 330 Nm, silnější potom 270 koní a 330 Nm. Z pohledu českého trhu nás bude zajímat výlučně silnější provedení, to slabší se k nám nedostane.
270 koní je dostupných při 6000 ot./min, zatímco maximální točivý moment vrcholí už při 1900 ot./min. Přední kola pohání manuální šestistupňová převodovka, které pomáhá diferenciál Torsen s omezeným prokluzem. Takto vybavená 308 akceleruje z 0 na 100 km/h za rovných šest sekund a dotáhne to až k elektronicky omezeným 250 km/h.
Podvozek sedí o 11 mm blíže k vozovce a má tužší pružiny i tlumiče, poddajnější torzní stabilizátor nebo přepracované nastavení kontroly trakce a posilovače řízení. Pro silnější GTi jsou určena výhradně 19palcová kola s pneumatikami Michelin Super Sport, za nimiž najdeme kotoučové brzdy s průměrem 380 mm vpředu a 268 mm vzadu.
Dále nechybí ani optický bodykit karosérie, kterou půjde za 40 000 korun ještě vylepšit dvoubarevným lakováním Coupe Franche. Jediným omezením je volba červeného laku Ultimate, jenž doplní černá zadní část. Kabinu ozdobí skořepiny, potažené kombinací kůže a Alcantary, nebo paket Driver Sport, po jehož aktivování dojde k červenému podbarvení přístrojů, motor zesílí svůj zvuk a infotainment ukazuje více provozních informací.
Ve výbavě najdeme vedle výše zmíněných sportovních úprav také šest airbagů, Isofix, asistent rozjezdu do kopce, přední a zadní parkovací asistent, bezklíčkový vstup a startování, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních a zadních oken, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém s 9,7palcovou obrazovkou, šesti reproduktory a navigací, výškově stavitelná přední sedadla, výškově i podélně stavitelný sportovní volant, full-LED přední i zadní světla, LED diody denního svícení nebo již zmiňovaná 19palcová kola. Za toto si Peugeot naúčtuje 799 500 korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?